11. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Meb Yayınları

11. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Meb Yayınları
11. Sınıf Meb Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 67-68-69-70-71 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme

11. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 68

A- Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden doğru olanları yazınız.

beşer, dinî, hadis, hizip, itaat, nebi, sıddık, takrir, teşri”

1. Kur’an-ı Kerim’de Hz. Muhammed’in (sav) beşer olduğu haber verilir.
2. Hz. Peygamber dinî ve dünyevi konularda tüm insanlığa örnektir.
3. Hz. Peygamber’in bir konuda dinî hüküm koyabilme yetkisine teşri denir.
4. Allah (cc) ve resulünün emir ve isteklerine uymaya İtaat denir.
5. Arapçada hizip parça, kısım, cemaat, harp aleti anlamına gelir.

B- A sütunundaki tanım cümlelerinin önündeki yay ayracın içine, B sütununda o tanıma karşılık gelen kavramın harfini yazarak eşleştiriniz.

(c. Tebyin) 6. Hz. Muhammed’in (sav) Kur’an-ı Kerim’i açıklaması.
(a. Sünnet) 7. Hz. Peygamber’in sözleri, davranışları ve sahabilerin dine aykırı olmayan davranışlarını onaylaması.
(ç. Temsil) 8. Birinin ya da bir topluluğun adına davranma anlamına gelen kavram.
(b. Tebliğ) 9. Peygamberlerin gönderildikleri topluluklara vahyi eksiksiz olarak
bildirmesi.

C- Aşağıdaki soruların cevaplarını altlarındaki boşluklara yazınız.

10. Soru: Hz. Muhammed’in (sav) insanlar arasından seçilmesinin onlara örnek olmada sağladığı kolaylıklar nelerdir?

  • İnsanlara kendi içlerinden bir peygamber gönderilmesi, onunla daha kolay bağ kurmalarını sağlamıştır.
  • Peygamberin hayatı ve davranışları, insanlar için somut bir örnek oluşturmuştur.
  • İnsanlar, aynı şartlarda yaşayan bir peygamberin yaşamını örnek alarak dinî yükümlülüklerini daha iyi anlayabilmiştir.

11. Soru: İslam dinini doğru anlamada Hz. Muhammed’in (sav) örnek şahsiyetini tanımanın önemi nedir?

  • Hz. Muhammed’in (sav) hayatını tanımak, İslam’ın ahlaki ve sosyal öğretilerini anlamayı kolaylaştırır.
  • Onun sözleri ve davranışları, dinî hükümleri uygulamada doğru bir rehberdir.
  • Peygamberin yaşamı, Kur’an’ın nasıl yaşanacağını gösteren en somut örnektir.

12. Soru: Hz. Muhammed’in (sav) peygamberliğinin gerektirdiği temel görevleri nelerdir? Maddeler hâlinde yazınız.

  • Tebliğ: Allah’ın emirlerini insanlara ulaştırmak.
  • Tebyin: Kur’an-ı Kerim’i açıklamak ve yorumlamak.
  • Temsil: İslam’ı yaşayarak insanlara örnek olmak.
  • Teşri: Dini hükümler koyma yetkisine sahip olmak.
  • Üsve-i Hasene: Güzel ahlakı ve doğru yolu temsil ederek örnek bir model sunmak.

11. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 69

13. Müslümanların yaşantılarında Hz. Peygamber’in sünnetini uygulamalarının dini açıdan bağlayıcılığı nedir? Örnek vererek açıklayınız.

Hz. Peygamber’in sünneti, Kur’an-ı Kerim’i anlamada ve uygulamada bir rehberdir. Sünnet, Kur’an’ın hükümlerini açıklayıp tamamladığı için Müslümanlar için bağlayıcıdır.
Örnek: Namaz vakitleri ve kılınış şekilleri, sünnete dayanılarak uygulanır.


14. “Ey Peygamber! Biz seni bir şahit, ... olarak gönderdik.” (Ahzab suresi, 45. ayet.)
Bu ayette altı çizili ifadeyle verilmek istenen mesajı değerlendirin.

Ayetteki “şahit” ifadesi, Hz. Peygamber’in ümmetine doğru yolu göstermek için bir örnek ve rehber olduğunu belirtir. Peygamber, Allah’ın mesajlarını ileten, bunların uygulanabilirliğini gösteren ve insanların ahiret hayatındaki durumlarına şahitlik edecek bir rol üstlenmiştir.


15. Bu metinde vurgulanan ana düşünce nedir?

Allah Resulü’nün (sav) hem beşeri hem de ilahi yönleriyle insanların her alanına rehberlik eden bir örnek şahsiyet olduğu vurgulanmaktadır. Onun hayatı, davranışları ve sözleri, hem bireysel hem de toplumsal yaşama yol gösterir.


16. İslam’ı anlamada Hz. Muhammed’in (sav) örnek şahsiyeti nasıl bir yere sahiptir?

Hz. Muhammed (sav), Kur’an-ı Kerim’i yaşayarak öğreten bir rehberdir. Onun örnek şahsiyeti, ahlaki erdemlerin en üst seviyesini temsil eder. O, sadece ibadetlerinde değil, sosyal hayatında da Müslümanlar için bir modeldir. Pazar yerinde müşteri, savaş meydanında komutan, evinde bir baba olarak insanlar için uygulanabilir bir İslam yaşamı sunmuştur.


11. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 70

Ç. Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.

17. Bu ayette Hz. Muhammed’in (sav) hangi özelliği vurgulanmıştır?

E) Nezaketi
Bu ayette, Hz. Muhammed’in (sav) nezaketi ve yumuşak huyluluğu ön plana çıkarılmıştır. İnsanları affetmesi ve onların gönlünü kazanması, onun mükemmel karakterini yansıtmaktadır.


18. Verilen ayet ve hadisten Hz. Muhammed (sav) ile ilgili yargılarından hangilerine ulaşılabilir?

E) I, II ve III
Verilen ifadelerden, Hz. Muhammed’in (sav) insanlara yardım ettiği, ahlaken yüce olduğu ve peygamberlik görevinden önce de örnek bir yaşam sürdüğü net bir şekilde anlaşılmaktadır. Bu özellikler, onun insanlık için rol model olduğunu ortaya koymaktadır.


19. Hz. Muhammed (sav) ile ilgili verilen bu bilgilerden hangileri doğrudur?

C) Yalnız II
Bu seçenekte, Hz. Muhammed’in (sav) Kur’an-ı Kerim’de belirtilmeyen bazı hükümlerde, Allah’ın izniyle yeni hükümler koyma yetkisine sahip olduğu vurgulanmaktadır. Diğer bilgiler ayette açıkça belirtilmediği için doğru kabul edilmemektedir.


20. Buna göre aşağıdaki ayetlerden hangisi Hz. Muhammed’in (sav) peygamberlik göreviyle ilişkili değildir?

C) "Akıllarınca Allah’ı ve iman edenleri aldatmaya kalkışıyorlar…" (Bakara Suresi, 9. Ayet)
Bu ayet, peygamberlik görevlerinden ziyade genel bir durumu ifade etmektedir. Diğer ayetler, Hz. Muhammed’in (sav) tebliğ, tebyin ve temsil görevlerini doğrudan açıklamaktadır.


11. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 71

21. Soru: Aşağıdaki şemada hadislerle ilgili bilgiler verilmiştir. Ancak verilen bilgilerden biri hatalıdır. Buna göre hatalı bilgiyi düzeltmek için yapılması gereken aşağıdakilerden hangisidir?

A) 1 numaralı cümlede “sözlü” kelimesi yerine “yazılı” kelimesi getirilmelidir.
B) 2 numaralı cümlede “hicri ikinci asırdan itibaren” ifadesi “ilk vahiyden itibaren” ifadesiyle değiştirilmelidir.
C) 3 numaralı cümlede “Hadis uyduran kişi ve gruplara duyulan ihtiyaç” ifadesi yerine “hadis uyduran kişi ve grupların varlığı” ifadesi getirilmelidir.
D) 4 numaralı cümlede “Kütübisitte” ifadesi yerine “Kütübitisa” ifadesi getirilmelidir.
E) 5 numaralı cümlede “Darimi’nin es-Sünen” ifadesi yerine “Müslim’in es-Sünen” ifadesi getirilmelidir.

Cevap: C
3 numaralı cümlede geçen "Hadis uyduran kişi ve gruplara duyulan ihtiyaç" ifadesi yanlıştır. Bu ifade yerine "Hadis uyduran kişi ve grupların varlığı" ifadesi kullanılmalıdır. Çünkü hadis uyduran kişi ve gruplar ihtiyaç değil, bir sorun ve tehlike olarak ortaya çıkmıştır. Bu durum da hadislerin daha dikkatli bir şekilde toplanması ve korunması gerekliliğini doğurmuştur.

22. Soru: I. Mevlit
II. Cenkname
III. Hilyeişerif
IV. Naat
Numaralandırılmış ifadelerden hangileri Hz. Peygamber ve Ehlibeyt sevgisinin kültürümüzde karşılaşılan örneklerindendir?

A) I ve II B) I ve III C) II ve IV D) III ve IV E) I, II, III ve IV

Cevap: E

  • Mevlit: Hz. Peygamber’in doğumunu ve hayatını öven eserlerdir.
  • Cenkname: İslam kahramanlık hikayelerini ve Peygamber sevgisini anlatan hikayelerdir.
  • Hilye-i Şerif: Hz. Peygamber’in fiziksel ve ahlaki özelliklerini tasvir eden metinlerdir.
  • Naat: Hz. Peygamber’i övmek için yazılmış şiirlerdir.
    Bu dört tür, İslam kültüründe Hz. Peygamber ve Ehlibeyt sevgisinin yaygın örneklerindendir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.