11. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Cevapları SDRİpekyolu Yayıncılık

11. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Cevapları SDRİpekyolu Yayıncılık
11. Sınıf SDRİpekyolu Yayıncılık Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 126-127-128 4. Ünite Değerlendirme Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

4. Ünite Değerlendirme Cevapları

Sayfa 126 Cevapları

1. Deizmin temel özellikleri nelerdir?

  • Tanrı evreni yaratmış ancak müdahale etmez.
  • Vahiy, peygamber ve kutsal kitapları kabul etmez.
  • Akıl ve bilimle Tanrı’nın varlığını kabul eder.
  • Evrensel ahlak kurallarına inanır.

2. Tevhit kavramı ne anlama gelmektedir?

  • Allah’ın tek ve eşsiz olduğu inancı.
  • İbadetin yalnızca Allah’a yapılması.
  • İslam’ın temel inanç esaslarından biridir.

3. Teizm ile materyalizmin tanrı inancını karşılaştırınız.

  • Teizm, Tanrı’nın varlığını ve evrene müdahalesini kabul eder.
  • Materyalizm, sadece maddeyi esas alır ve Tanrı’yı reddeder.
  • Teizm, yaratılışı bilinçli bir süreç olarak görür.

4. Sekülarizm ne demektir?

  • Dinin devlet ve toplum yönetiminden ayrılması.
  • İslam, dinin bireysel ve toplumsal hayatta yer almasını savunur.
  • Adalet ve hakkaniyet anlayışıyla yönetim sağlanmalıdır.

5. Kötülüğün ortadan kalkması ve iyiliğin yayılması için insanın görevleri nelerdir?

  • Adaletli olmak ve hakka riayet etmek.
  • İyiliği yaymak, kötülüğü önlemek.
  • Hoşgörü ve merhameti toplumda yaygınlaştırmak.

6. Milenyum ve Kıyamet Tarikatları gibi hareketlerin ortaya çıkma nedenleri nelerdir?

  • Manevi boşluk ve tatminsizlik.
  • Korku ve bilinmezliğe karşı çözüm arayışı.
  • Medyanın bu tür tarikatları ilgi çekici hale getirmesi.

7. Dinin istismar edilmesinin bireysel ve toplumsal zararları nelerdir?

  • İnsanların duygularının sömürülmesi.
  • Toplumsal bölünmelere ve çatışmalara neden olması.
  • Dini kullanarak menfaat elde edilmesi.

8. İslamofobi ne anlama gelir ve sebepleri nelerdir?

  • İslam’a ve Müslümanlara karşı duyulan korku ve önyargı.
  • Tarihsel düşmanlık ve yanlış algılar.
  • Medyanın İslam’ı olumsuz göstermesi.

11. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları SDR İpekyolu Yayınları - Sayfa 127

Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz.

1.

  • Deney ve gözleme dayanmayan hiçbir bilginin doğruluğunu kabul etmez.
  • Bilimsel bilgilerin ortaya çıkmasıyla birlikte herhangi bir dinî inanca ihtiyaç olmadığını savunur.
  • Felsefi literatürde “olguculuk” olarak da bilinir.
  • Kurucusu, Fransız düşünür Auguste Comte’tur.

Bu felsefi ekol aşağıdakilerden hangisidir?
D) Pozitivizm


2.

  • Tanrı’nın varlığı ya da yokluğu hakkında kesin bilgi edinilemeyeceğini savunur.
  • Bu nedenle, Tanrı’nın varlığıyla ilgili tartışmaların anlamsız olduğunu ileri sürer.

Bu inanç biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Agnostisizm


3. İnsanın, Allah’ın (cc) varlığını ve birliğini tanıyabilme gücüyle dünyaya gelmesine ne ad verilir?
B) Fıtrat


4.

  • Hiççiliği savunan bir felsefi görüştür.
  • Bu anlayışa göre hayat anlamsızdır, nesnel doğrular yoktur.
  • İnsanların sahip olduğu bilgiler ve değerler anlam ifade etmez.
  • Genellikle karamsarlık ve umutsuzluk hâkimdir.

Bu felsefi inanç biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
E) Nihilizm


5. Başkalarının dinî inançlarını kötüye kullanan, dini kendi menfaatleri doğrultusunda yorumlayan kimselerin davranışı hangi kavramla açıklanır?

D) İstismar


11. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları SDR İpekyolu Yayınları Sayfa 128

C- Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları, kutu içindeki sözcüklerden uygun olanları ile tamamlayınız.

1. Allah’a (cc) inanmakla birlikte başka varlıkları da tanrı kabul etme; zatında, sıfatlarında ve fiililerinde başka bir varlığı Allah’a (cc) denk görmeye Şirk adı verilir.
2. Yüce Rabbimiz (cc) evrendeki hiçbir varlığı başıboş bırakmamıştır. O, yarattığı tüm varlıkları koruyup gözetmektedir.
3. İnsanın maddi ihtiyaçları olduğu gibi inanma, dua etme, yüce ve üstün bir güce sığınma gibi manevi ihtiyaçları da vardır.
4. İslam’a göre vahiy doğru bilgi kaynaklarının başında gelir.
5. İslami literatürde iyilik hayır kavramıyla kötülük ise şer kavramıyla ifade edilir.
6. Batı’da ortaya çıkmış olan yeni dinî akımların kurucuları kendilerini mehdi yani insanlığın kurtarıcısı olarak göstermekte, manevi olarak boşluğa düşmüş insanların dinî duygularını ve inançlarını kötüye kullanmaktadır.
7. Yeryüzündeki bütün ağaçlar kalem, denizlerdeki sular da mürekkep olsa Allah’ın (cc) ilmini yazmaya yetmez.
8. İslamofobi İslam korkusu anlamına gelmektedir ve Batı’da İslam karşıtı söylemler için kullanılmaktadır.

Ç- Aşağıda verilen bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.

1. (Y) Materyalizm, felsefi literatürde “Bilinemezcilik” olarak da adlandırılır.
2. (D) DEAŞ gibi illegal, marjinal grupların gerçekleştirdikleri terör eylemleri, Batı’da İslam’ın şiddet yanlısı bir dinmiş gibi algılanmasına sebep olmuş ve Batı’da İslamofobinin artmasına yol açmıştır.
3. (D) Batı toplumlarında, materyalist ve modern hayatın olumsuzluklarından ve karmaşasından bunalan insanlar; yaşamlarındaki manevi boşluğu gidermek için Hıristiyan ve Hint kökenli yeni dinî akımlara yönelmektedir.
4. (Y) Teizme göre her şeyin kaynağı maddedir ve evrendeki varlıklar kendiliğinden meydana gelmiştir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.