2. Tema Bağımsızlık Yolu: Üretmek Gibisi Yok! Cevapları (6. Sınıf Türkçe)

2. Tema Bağımsızlık Yolu: Üretmek Gibisi Yok! Cevapları (6. Sınıf Türkçe)
MEB Yayınları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı “Üretmek Gibisi Yok!” metni cevapları sayfa 100-111 burada! Bağımsızlık Yolu temasındaki tüm etkinliklerin kısa, anlaşılır ve doğru çözümlerine ulaşın.

2. Tema Bağımsızlık Yolu: Üretmek Gibisi Yok! Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 110 Cevapları

a) Aşağıda verilen kavramların sizin için çağrıştırdıklarını ilgili yerlere yazınız.

• Millî mücadele: Bağımsızlık için milletçe verilen ortak mücadele
• Çalışkanlık: Hedefe ulaşmak için azimli ve düzenli çalışmak
• Azim ve kararlılık: Engeller olsa da vazgeçmeden devam etmek
• Millî bilinç: Milletçe aynı değerler etrafında birleşmek
• Cumhuriyet: Egemenliğin millete ait olduğu yönetim biçimi
• Vatanseverlik: Vatanı sevmek, korumak için çaba göstermek
• Bağımsızlık: Özgürce yaşamak ve kendi kararlarını kendin almak

b) Arkadaşlarınızla üçer veya dörder kişilik gruplar oluşturunuz. Grup arkadaşlarınızla yukarıda verilen kavramlardan birini her grup farklı bir kavramı alacak şekilde paylaşınız. Her biriniz grup olarak seçtiğiniz kavramla ilgili güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız. Elde ettiğiniz verileri not alınız.

c) Araştırma yaptığınız kavramla ilgili güvenilir kaynaklardan görseller bulunuz. Kendi görsellerinizi de çizebilirsiniz.

ç) Araştırma süreci sonunda elde ettiğiniz verilerle ilgili değerlendirmeyi grup arkadaşlarınızla yapınız. Sunum hazırlamak üzere görev dağılımı yapınız ve bir çalışma takvimi hazırlayınız. Tema boyunca öğrendiklerinizi ve araştırma sürecinde elde ettiğiniz verileri kullanarak bir sunum hazırlayınız. Sunumunuzu dijital araçlarla hazırlayabileceğiniz gibi basılı olarak da hazırlayabilirsiniz. Hazırlıklarınızı çalışma takviminde belirlediğiniz sürede tamamlamaya dikkat ediniz.

d) Hazırladığınız çalışmayı arkadaşlarınıza sununuz. Sunum yaparken aşağıdaki yönergeleri uygulamaya özen gösteriniz.

BAĞIMSIZLIK SUNUMU

1. Başlık ve Amaç

  • Konu: Bağımsızlık
  • Amaç: Bağımsızlığın anlamını, Millî Mücadele’yi ve bize kazandırdıklarını anlatmak.

2. Bağımsızlık Nedir?

  • Bir milletin kendi kararlarını özgürce almasıdır.
  • Dış baskıdan uzak, hür yaşamaktır.

3. Neden Önemli?

  • Özgürlük ve egemenlik demektir.
  • Geleceğimizi kendimiz belirleriz.

4. Millî Mücadele (Özet)

  • İşgallere karşı Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde verilen mücadele.
  • Halk–ordu–meclis birlikte çalıştı.

5. Önemli Tarihler

  • 19 Mayıs 1919: Samsun’a çıkış
  • 23 Nisan 1920: TBMM’nin açılışı
  • 12 Mart 1921: İstiklâl Marşı
  • 30 Ağustos 1922: Zafer
  • 29 Ekim 1923: Cumhuriyet

6. Kahramanlar

  • Mustafa Kemal Atatürk, Fevzi Çakmak, İsmet İnönü
  • Kara Fatma, Halide Edip (toplumun desteğine örnek)

7. Halkın Rolü

  • Tekâlif-i Milliye ile cepheye destek.
  • Kadınlar, çocuklar, yaşlılar elinden geleni yaptı.

8. Sembollerimiz

  • Bayrak, İstiklâl Marşı, İstiklal Madalyası
  • Bağımsızlığın işaretleridir.

9. Değerlerimiz

  • Vatanseverlik, birlik, çalışkanlık, azim ve kararlılık.
  • Ya istiklâl ya ölüm!” ruhu.

10. Günümüze Yansıması

  • Demokrasi, hak ve özgürlükler, egemenlik millete aittir.
  • Geleceğe güvenle bakmamızı sağlar.

11. Görsel Önerileri

  • Harita: 19 Mayıs–30 Ağustos–29 Ekim işaretli.
  • Anıtkabir, Zafer Bayramı kutlaması, İstiklal Madalyası.
  • Kısa zihin haritası: “Bağımsızlık → Özgürlük, Egemenlik, Semboller”.

12. Kaynaklar (Güvenilir)

  • MEB 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı – Bağımsızlık Yolu teması
  • T.D.K. (kavramlar)
  • Resmî kurum siteleri (TBMM/Anıtkabir sayfaları)

Grup Planı (örnek)

  • Araştırma: 2 kişi (tarihler, olaylar)
  • Görseller: 1 kişi (harita, semboller)
  • Sunum Metni: 1 kişi (kısa anlatım)

Takvim:

  • Gün 1: Not toplama
  • Gün 2: Slayt taslağı
  • Gün 3: Görselleri yerleştirme
  • Gün 4: Prova

Sunum Metni (çok kısa)

“Merhaba, bugün bağımsızlığın ne olduğunu ve bize ne kazandırdığını anlatacağım. Bağımsızlık, bir milletin özgürce karar vermesidir. Millî Mücadele’de Atatürk önderliğinde halk ve ordu birlik oldu. 19 Mayıs, 23 Nisan, 30 Ağustos ve 29 Ekim gibi tarihler bu yolun dönüm noktalarıdır. Sembollerimiz olan bayrak ve İstiklâl Marşı bize bu ruhu hatırlatır. Sonuç olarak bağımsızlık demokrasi ve özgürlük demektir. Biz de çalışarak ve birlik içinde kalarak bu emanete sahip çıkacağız. Teşekkür ederim.”

e) Konuşmanızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.

Beden dilimi ve mekânı etkili kullandım. (5)
Uygun selamlama, hitap ve sonlandırma ifadelerini kullandım. (5)
Dinleyicilerin sorularını saygılı ve açık bir şekilde yanıtladım. (4)
Konuşma sürecimdeki güçlü ve geliştirmem gereken yönleri belirleyerek gelecek çalışmalarım için kendime hedefler koydum. (5)


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 111 Cevapları

a) Kendinizi Millî Mücadele Dönemindeki bir çocuk olarak düşününüz ve o çocuğun gözünden o dönemle ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız.

Cevap: O günlerde çok zorluk yaşıyoruz ama hiçbir zaman umudumuzu kaybetmiyoruz. Babam cephede vatanımızı koruyor, biz de köyde askerler için yardım ediyoruz. Korkularım olsa da bayrağımızı gördüğümde içim gurur ve cesaretle doluyor. Bir gün tüm bu zorlukların biteceğine inanıyorum.

b) Millî Mücadele Dönemindeki bir çocuk olarak askerdeki bir yakınınıza yazacağınız bir mektubu planlayınız.

Ben kimim, neredeyim, neler yapıyorum?
Annemle köyde yaşayan 12 yaşında bir çocuğum. Askerlere ekmek yapıyor ve yardım malzemeleri hazırlıyoruz.

Kime yazıyorum? Yazdığım kişi nerede, görevi ne?
Cephede savaşan amcama yazıyorum. Vatanımızı düşmandan koruyor.

Nelerden söz etmek istiyorum?
Köyümüzde yapılan yardımlardan, askerlerimiz için ettiğimiz dualardan, aile özleminden ve vatan sevgisinden söz edeceğim.

c) Etkinliğin “a” ve “b” maddelerinde yazdıklarınızdan hareketle yönergelere dikkat ederek mektubunuzu defterinize yazınız.

➡️Mektubunuza bir hitap ifadesiyle başlayınız.
➡️Duygu ve düşüncelerinizi anlaşılır biçimde ifade ediniz.
➡️Mektubunuzu uygun sonlandırma ifadesiyle bitiriniz.

Sevgili Amcacığım,

Ben iyiyim merak etme. Annemle birlikte askerlerimiz için ekmek yapıyor, köyden toplanan yiyecekleri cepheye gönderiyoruz. Herkes vatan için elinden geleni yapıyor. Bayrağımızı gördükçe cesaretim artıyor. Sizinle gurur duyuyoruz. Allah yardımcınız olsun, dualarımız sizinle. Bir an önce dönmenizi sabırsızlıkla bekliyoruz.

Sevgiyle,
Yeğenin

ç) Yazınızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.

Uygun selam ve hitap ifadelerini kullandım. (5)
Yazma amacıma uygun metin yapısını (bilgilendirici) seçtim. (5)
Yazım kurallarına uydum, noktalama işaretlerini uygun biçimde kullandım. (4)
Yazma sürecimdeki güçlü ve geliştirmem gereken yönleri belirleyerek gelecek çalışmalarım için kendime hedefler koydum. (5)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.