3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 6. Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları SDR Dikey Yayıncılık
3. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı 6. Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları
Sayfa 171 Cevapları
A- Aşağıdaki soruların yanıtlarını defterimize yazalım.
1- Bir bitkinin yaşam döngüsünde sırayla hangi aşamalar gözlemlenir?
Cevap: Çimlenme → Büyüme → Çiçek açma → Meyve ve tohum oluşturma
2- Doğal çevreyi korumak için neler yapılmalıdır?
Cevap: Çevremizi temiz tutmalı, ağaçları korumalı ve kesimlerin önüne geçmeliyiz. Ayrıca, geri dönüşüm olan malzemeleri uygun kutulara atarak çevre kirliliğini önleyebiliriz.
B- Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına "D", yanlış olanların başına "Y" yazalım.
- (D) Bitkiler ve hayvanlar canlı varlıklardandır.
- (Y) Yaşadığımız çevreyi temiz tutmak, sadece temizlik görevlilerinin sorumluluğudur. (Doğrusu: Çevreyi korumak herkesin sorumluluğudur.)
- (D) Travertenler, doğal çevrenin bir parçasıdır.
- (D) Bitki tohumları, çimlenip büyüdükten sonra çiçek açar.
- (Y) Doğal çevrenin bozulması sadece insanları etkiler. (Doğrusu: Doğal çevrenin bozulması tüm canlıları etkiler.)
C. Yapay bir çevre tasarlayarak bu tasarımı aşağıdaki boşluğa çizelim.
- Binalar (evler, apartmanlar, gökdelenler)
- Yollar, köprüler ve kaldırımlar
- Parklar, oyun alanları ve yapay göletler
- Araçlar (arabalar, otobüsler, bisikletler)
- Lamba direkleri, trafik ışıkları, tabelalar
Sayfa 172 Cevapları
Aşağıdaki soruları okuyarak verilen yönergeler doğrultusunda cevaplayalım.
1- Aşağıdakilerden hangisi canlı varlıklara örnektir?
Canlı varlık: Gül çiçeği olan görsel işaretlenmelidir.
2- Özge arkadaşlarına bir varlık hakkında bilgi veriyor. Buna göre Özge’nin bahsettiği varlık aşağıdakilerden hangisi olamaz?
Özge'nin verdiği bilgiler:
- Soluk alıp veriyor.
- Beslenme yapıyor.
- Hareket ediyor.
Cevap: Araba işaretlenmelidir. (Çünkü araba canlı değildir, soluk almaz ve beslenmez.)
3- Yandaki görselde verilen varlık için aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına "D", yanlış olanların başına "Y" yazalım.
- (D) Hareket edemez.
- (D) Solunum yapar.
- (Y) Besinini dışarıdan alır. (Doğrusu: Bitkiler kendi besinlerini kendileri üretir.)
Sayfa 173 Cevapları
4- Yukarıdaki görsellerde balıklara ait farklı yaşam alanları verilmiştir. Bu iki yaşam alanının farklarından ikisini verilen boşluğa yazalım.
✔ Cevap:
1️⃣ İlk görselde balıklar doğal ortamında yaşamaktadır.
2️⃣ İkinci görselde balıklar yapay bir çevrede bulunmaktadır.
5- Millî parklar için aşağıda verilen bilgilerden doğru olanların başına ✓ işareti koyalım.
✔ Korunma altına alınmalıdır. (✔)
✔ Kendiliğinden oluşmuştur. (✔)
❌ Kısa zamanda oluşmuştur. ()
6- Bir öğrenci saksılara ektiği tohumların gelişimini gözlemlemek istiyor. Öğrencinin bitkilerde gözlemleyeceği aşamalar hangi sırayla olmalıdır?
✔ Cevap: Çimlenme → Çiçek → Meyve
Sayfa 174 Cevapları
7- Eren, yeni taşındıkları eve yerleştikten sonra evdeki kolileri ne yapacağını düşünüyor. Eren, hangi davranışı yaparsa yaşadığı çevreyi korumak ve temiz tutmak için en uygun davranışı gerçekleştirmiş olur?
✔ Cevap: Eren, kolileri kağıt atık geri dönüşüm kutusuna atarsa doğru bir davranış yapmış olur ve çevreyi temiz tutar.
8. ve 9. soruları aşağıda verilen görsele göre cevaplayalım.
8. Yukarıdaki görselde işaretli varlıklar ile ilgili verilen soruları kutucuk numaralarını kullanarak yanıtlayalım.
a- Kaç numaralı varlıklar hareket edemez?
Cevap: 3
b- Kaç numaralı varlıklar besinini dışarıdan alır?
Cevap: 2
c- Kaç numaralı varlıklar canlıdır?
Cevap: 1 ve 2
9- Yukarıdaki yaşam alanı ile ilgili verilen bilgilerden doğru olanların başına "D", yanlış olanların başına "Y" yazalım.
- (Y) Kuş evi doğal çevredir. (Doğrusu: Kuş evi yapay çevredir.)
- (Y) Kuşların yaşadığı ortamın temizlenmesine gerek yoktur. (Doğrusu: Kuşların yaşam alanı temiz tutulmalıdır.)
- (D) Bu yaşam alanı insan etkisiyle yapılmıştır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.