3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89 Cevapları Meb Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89 Cevapları Meb Yayınları
3. Sınıf Meb Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89 3. Ünite Değerlendirme Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

3.Sınıf Meb Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89 3. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB Yayınları

1. Aşağıdaki noktalı yerlere ilgili görsel numaralarını yazınız.

  • Kendiliğinden hareket eden cisimler: 1-4-7
  • Kendiliğinden hareket etmeyenler: 2-3-5-6-8

2. Aşağıdaki görselleri ve tabloyu inceleyiniz. Tabloda işaretlenen özelliklere uygun olan görselin numarasını noktalı yerlere yazınız.

Yavaşlama Hızlanma Sallanma Dönme Yön değiştirme
Görsel 2
Görsel 1
Görsel 4
Görsel 3

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları

3. Görsellerle ilgili cümleleri okuyunuz. Görsellerdeki çocukların uyguladığı kuvvetleri itme, çekme veya her ikisi de olacak şekilde ilgili kutu veya kutuları boyayarak gösteriniz.

Görsel İtme Çekme
a. Fatih dişlerini fırçalıyor.
b. Sami, saatini almak için çekmeceyi açıyor.
c. Emel, rüzgarlı havada uçurtmasını uçuruyor.
ç. Ece, açık kalan dolabın kapağını kapatıyor.

4. Hareketli veya hareketsiz cisimlere kuvvet uygulandığında aşağıda verilen durumlardan hangileri oluşabilir? İşaretleyerek gösteriniz.

Durumlar Cisim hareket ediyorsa Cisim hareket etmiyorsa
Hızlanabilir.
Durabilir.
Harekete başlayabilir.
Cismin yönü değişebilir.
Yavaşlayabilir.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları MEB Yayınları

5. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Buna göre noktalı alanlara gelmesi gereken ifadeleri kutulardan bulunuz. Uygun ifadeleri noktalı alanlara yazınız. Boş bırakılan kutuya yazdıklarınızdan hareketle kuvvetin tanımını yapınız.

Noktalı alanlara uygun ifadeler:

a. Babam sarı ışığın yandığını görünce frene basarak otomobilin hızını azalttı.
Otomobil: Yavaşladı

b. Nermin, hareket halindeki topa aynı yönde hızlıca vurdu.
Top: Hızlandı

c. Veysel, duran bebek arabasını iterek sürmeye başladı.
Bebek arabası: Harekete başladı

ç. Sokaktan geçen motorcu sola döndü.
Motor: Yön değiştirdi

d. Gülhan, sırasının üzerinde yuvarlanan kalemin hareket etmesini parmaklarıyla engelledi.
Kalem: Durdu

Hareketle Kuvvetin Tanımı:

Kuvvet; hareket eden cisimleri hızlandırabilir, yavaşlatabilir, yönlerini değiştirebilir veya durdurabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları MEB Yayınları

6. Günlük yaşamda hareketli cisimlerin sebep olabileceği durumlarda hangi öğrencinin verdiği cevaplar yaşanabilir? Yaşanabilecek tehlikeleri belirten öğrencilerin başındaki çemberleri boyayınız. Boyadığınız çemberlerin içindeki harfleri sırayla yazarak şifreyi oluşturunuz.

Okul koridorunda koşan bir öğrencinin karşılaşabileceği tehlikeler:

  • D: Canan: Duran arkadaşına çarpabilir.
  • Ö: Ece: Tanımadığı birine rastlayabilir.
  • İ: Efe: Koşan başka bir arkadaşına da çarpabilir.

Oyun alanından yola çıkan topun peşinden koşan bir çocuğun karşılaşabileceği tehlikeler:

  • K: Kerem: Çocuğun karşısına araç çıkabilir.
  • M: Bilge: Top patlayabilir.
  • K: Tuna: Top, yolda araç kullanan sürücünün kontrolünü kaybetmesine ve kaza yapmasına sebep olabilir.

Doğa kaynaklı afetlerin oluşturduğu tehlikeler:

  • A: Cemre: Sel ve heyelan, evlere ve tarım arazilerine zarar verebilir.
  • E: Nalan: Çığ nedeniyle kayak kampı iptal olabilir.
  • T: Arda: Can ve mal kayıpları olabilir.

Şifreyi oluşturan harfler sırasıyla: DİKKAT

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.