3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 89-101 Cevapları CEM Yayıncılık
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı CEM Yayıncılık 89-101. Sayfa Cevapları
3. Ünite: Kuvveti Tanıyalım – Ünite Değerlendirme
Sayfa 89 Cevapları
1. Aşağıdaki görsellerde hareket hâlinde olan varlıkların altına “X” işareti koyunuz.
- Bank: ❌ (Hareketsiz)
- Futbol topu: (X – Hareket halinde)
- Kedi: (X – Yürüyerek hareket ediyor)
- Heykel: ❌ (Hareketsiz)
- Kuş: (X – Uçuyor, hareket ediyor)
- Ev: ❌ (Hareketsiz)
Cevap: Top, kedi ve kuşun altına X işareti koyulur.
Sayfa 90 Cevapları
2. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
1️⃣ (D) Piste iniş yapan bir uçak, yavaşlama hareketi yapar.
2️⃣ (Y) Duraktan yolcu alan bir otobüs, hareket ettikten sonra yavaşlama hareketi yapar.
3️⃣ (D) Cansız varlıkları harekete geçirmek için onlara dışarıdan kuvvet uygulanması gerekir.
4️⃣ (Y) Buzdolabının kapağını açmak için itme kuvveti uygulanır.
5️⃣ (D) Bebek beşikleri sallanma hareketi yapar.
6️⃣ (D) İtme ve çekme kuvveti cisimlerin hareketlerini değiştirir.
7️⃣ (Y) Topa vuran futbolcu topa çekme kuvveti uygular.
8️⃣ (Y) Hareket eden cisim ne kadar hızlıysa, çevresine o kadar az zarar verir.
Sayfa 91 Cevapları
3. Aşağıda verilen varlıklardan kendi başına hareket edemeyenleri birinci kutuya, kendi başına hareket edebilenleri ikinci kutuya götürünüz.
1. Kutu (Kendi başına hareket edemeyenler): Top - Bisiklet
2. Kutu (Kendi başına hareket edebilenler): Köpek - Çocuk - Ağaç
Sayfa 92 Cevapları
4. Mavi kutularda verilen olayları, yeşil kutularda verilen hareket özellikleriyle eşleştiriniz.
1️⃣ Beşikte uyumaya çalışan bebek → Sallanma
➡ Beşik ileri-geri hareket eder, bu da sallanma hareketidir.
2️⃣ Durağa yaklaşan otobüs → Yavaşlama
➡ Otobüs durağa gelirken hızını azaltır.
3️⃣ Tenis raketiyle vurulan top → Yön değiştirme
➡ Raket topun yönünü değiştirir.
4️⃣ Rüzgarda dalgalanan bayrak → Dönme
➡ Bayrak rüzgarla kıvrılıp döner.
5️⃣ Dağdan yuvarlanan kaya → Hızlanma
➡ Kaya aşağı doğru hız kazanarak yuvarlanır.
6️⃣ Lunaparktaki çarpışan arabalar → Yavaşlama
➡ Arabalar çarpışınca yavaşlar.
7️⃣ Viraja giren araba → Yön değiştirme
➡ Araba virajda yönünü değiştirir.
8️⃣ Çocuğun çevirdiği topaç → Dönme
➡ Topaç döner hareket yapar.
9️⃣ Lunaparktaki dönme dolap → Dönme
➡ Dönme dolap sürekli dönerek hareket eder.
1️⃣0️⃣ Kalecinin topu saha dışına atması → Hızlanma
➡ Kaleci topa kuvvetle vurur, top hızla ilerler.
Sayfa 93 Cevapları
5. Aşağıda verilen olaylarda itme özelliğinden mi yoksa çekme özelliğinden mi yararlanıldığını yazınız.
1️⃣ Buzdolabının kapağını açmak için uygulanan kuvvet → Çekme
2️⃣ Bisiklete binerken pedala uygulanan kuvvet → İtme
3️⃣ Çekmeceyi kapatmak için uygulanan kuvvet → İtme
4️⃣ Topa vururken uygulanan kuvvet → İtme
5️⃣ Oku hedefe ulaştırmak için sporcunun uyguladığı kuvvet → İtme
6️⃣ Şemsiyeyi açmak için uygulanan kuvvet → Çekme
Sayfa 94 Cevapları
6. Aşağıda verilen nesnelerden hareket hâlindeyken dokunulması tehlikeli olanların altındaki kutuya “X” işareti koyunuz.
- Matkap
- Bisiklet
- Mikser
- Dikiş makinesi
- Vantilatör
- Testere
- Koşu bandı
Cevap: Bu nesnelere hareket halindeyken dokunmak tehlikelidir.
Sayfa 95 Cevapları
7. Aşağıdaki cisimler ok yönünde hareket etmektedir. Görsellerdeki kişiler bu cisimlere eşit miktarda itme ve çekme kuvveti uygulamaktadır. Buna göre uygulanan kuvvetler sonrası cisimde hangi etkiler görülür?
- Uçak → Hızlanır
- Top → Yavaşlar
- Araba → Yavaşlar
- Kayakçı → Hızlanır
Sayfa 96 Cevapları
8. Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları “hızlı” veya “yavaş” ifadeleriyle tamamlayınız.
1️⃣ Tavşan, kaplumbağadan daha hızlı hareket eder.
2️⃣ İnsan, hareket halindeki arabadan daha yavaş hareket eder.
3️⃣ Uçak, bisikletten daha hızlı hareket eder.
4️⃣ Paraşüt, roketten daha yavaş hareket eder.
5️⃣ At, filden daha hızlı hareket eder.
Sayfa 97 Cevapları
9. Aşağıda verilenleri uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız.
Hareket çeşitlerinden biri:
- Yön değiştirme → Örnek: Kale direğine çarpan top
- Hızlanma → Örnek: Ağaçtan düşen elma
- Sallanma → Örnek: Beşikte sallanan çocuk
- Dönme → Örnek: Otomobil tekerleği
- Yavaşlama → Örnek: Yavaşlayan otomobil
Sayfa 98 Cevapları
10. Soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdaki varlıklardan hareket etmesi için dışarıdan etkiye ihtiyaç duyanların altındaki kutuyu yeşile boyayınız.
➡ Kanepe ve kutu yeşile boyanır.
2. Aşağıdaki görsellerde itme kuvveti uygulananların altına “İ”, çekme kuvveti uygulananların altına “Ç” yazınız.
Bebek arabası → İ
Kızak → Ç
Yay → İ
3. Menekşe öğretmen, öğrencilerinden itme kuvvetine örnek istemiştir. Hangi öğrenci doğru söylemiştir?
İpek – Çivi çakan adam.
Sayfa 99 Cevapları
11. Soruları cevaplayınız.
1️⃣ Hareket halindeki bazı cisimleri durdurmaya çalışmak neden tehlikelidir?
➡ Çünkü hızları yüksek olduğu için çarpıp zarar verebilirler.
2️⃣ Varlıkların hareket özellikleri nelerdir?
➡ Hızlanma, yavaşlama, yön değiştirme, sallanma ve dönmedir.
3️⃣ Kuvvetin varlıklar üzerindeki etkileri nelerdir?
➡ Kuvvet, cisimleri hareket ettirir, durdurur, yönünü ve hızını değiştirir.
Sayfa 100 Cevapları
12. Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz.
➡ Öğrenci, konuyu anladıysa “Evet” kutusunu işaretlemelidir.
Sayfa 101 Cevapları
13. Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız.
(Kavramlar: itme, çekme, hızlanma, yavaşlama, yön değiştirme)
Cevap: Bu hafta sonu parka gittik. Salıncakta sallanmak istedim. Babam önce salıncağı çekti, sonra itti. Böylece salıncak hızlandı. Sonra kendi kendine yavaşladı. Abim bisikletle giderken sağa dönerek yön değiştirdi. Annem seslenince hepimiz durduk.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.