3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159-160-161-162 4. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Soruları ve Cevapları
4. Tema Sonu Çalışmaları Soruları Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 159 Cevabı
A- Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.
ABUR CUBURLAR
Abur cuburda yağ, şeker, tuz ve katkı maddelerinden fazlasıyla bulunur. (…) Herkesin biraz yağa, şekere ve tuza ihtiyacı vardır ama bunların aşırı tüketilmesi sağlık için ciddi tehdit oluşturabilir. (…)
Abur cubur yemenin hiçbir sakıncası yoktur, elbette sadece ara sıra yer ve düzenli olarak sağlıklı yiyeceklerden yemeyi ihmal etmezsen. Ancak abur cuburlardan çok yemeye başladığında sorunlar ortaya çıkacaktır. Çok abur cubur yediğinde dişlerin çürüyebilir, kilon artabilir ve sağlığın bozulabilir. Hatta bir süre sonra kalbin bile zarar görebilir.
B- Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Soru: Abur cuburlarda hangi maddeler bulunur?
Cevap: Abur cuburlarda yağ, şeker, tuz ve katkı maddeleri bulunur.
2. Soru: Abur cubur yemenin hangi durumlarda sakıncası yoktur?
Cevap: Abur cuburlar, ara sıra ve ölçülü şekilde tüketildiğinde sakınca oluşturmaz.
3. Soru: Çok abur cubur yendiğinde hangi sağlık sorunları ortaya çıkar?
Cevap: Dişlerin çürümesine, kilo almaya, kalp sağlığının bozulmasına neden olabilir.
C- Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını noktalı yerlere yazınız.
- Yürek: Kalp
- Pabuç: Ayakkabı
- Islak: Nemli
- Gıda: Besin
- İhtiyaç: Gereksinim
- Kent: Şehir
- Garip: Tuhaf
- Fikir: Düşünce
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 160 Cevabı
Ç- Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
1. (Y) Bilgilendirici metinlerde kişisel duygu ve düşünceler anlatılır.
2. (D) Karşılıklı konuşmalarda konuşma çizgisi kullanılır.
3. (Y) Kendisinden sonra açıklama yapılacak cümlelerin sonuna nokta konur.
4. (Y) “Fare aslanın üzerine kükreyerek atladı.” ifadesinde gerçek öğeler bulunur.
5. (D) Bayram adlarında her kelimenin ilk harfi büyük yazılır.
6. (Y) Şiirdeki dizelerin ilk harfi küçük yazılır.
7. (D) “Babaannem kalın şişleriyle kazak ördü.” cümlesinde “kalın” kelimesi varlığın özelliğini belirtir.
8. (D) “Zayıf, çalışkan, nazik” kelimeleriyle “öğrenci” kelimesini niteleyebiliriz.
D- Aşağıdaki kelimeleri, sözlük anlamlan ile cümledeki anlamlan aynı olacak şekilde eşleştiriniz.
1- Manavdan iki bağ dereotu aldım.
Eşleşme: Ç (Deste, demet)
2. Bu dut pekmezi Amasya’nın bağlarında yapıldı.
Eşleşme: C (Meyve bahçesi)
3. Komşumuzun çocuklarıyla aramızda bir bağ oluştu.
Eşleşme: D (İlişki, ilgi)
4. Ayakkabının bağlanmayı yeni öğrendim.
Eşleşme: A (Bir şeyi başka bir şeye tutturmak için kullanılan ip)
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 161 Cevabı
E- Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
1. Soru: Örneklerdeki kelimelerin anlam ilişkisini inceleyiniz. Buna göre boş olan kutuculara uygun olan kelimeleri yazınız.
Eksik-Noksan-Tam ve Islak-Yaş-Kuru ilişkileri anlam bakımından doğru şekilde yerleştirilmiş.
2. Soru: Yukarıdaki hikâye unsurlarına dikkat ederek aşağıya bir hikâye yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Sağlıklı Seçimler
Bir gün Selim, annesi Nurgül ve abisi Semih birlikte alışveriş merkezine gittiler. Selim, sürekli abur cubur almak istiyordu. Bunun üzerine abisi Semih, Selim’e abur cuburların zararlarını anlattı ve sağlıklı yiyeceklerin daha iyi bir tercih olduğunu söyledi. Annesi Nurgül Hanım da Selim’e sağlıklı atıştırmalıklar önerdi. Selim, abisi ve annesinin söylediklerini anlayarak abur cubur yerine sağlıklı yiyecekleri tercih etmeye karar verdi. Bu olay, Selim’in daha bilinçli seçimler yapmasını sağladı.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru: Trafik yaylaları ve sürücüleri gözlemeyip yaya ve sürücülerinin hatalı davranışlarının belirleyiniz.
Cevap: Sürücüler, yaya geçitlerinde yayalara yol vermiyorlar. Kırmızı ışıkta geçiyorlar. Daha sarı ışık yeni yanmışken hemen kornaya basıyorlar. Şehir içinde hız limitlerine uymuyorlar. Araç kullanırken telefonla konuşuyor hatta mesaj yazıyorlar. Yayalar da hiç kırmızı ışığa dikkat etmeden karşıya geçiyor. Ellerinde telefon, kulaklarında kulaklık oluyor. Alt ve üst geçitleri kullanmayıp kendilerini arabaların önüne atıyorlar.
Yayaların Hatalı Davranışları:
- Yaya geçidini kullanmamak: Yayaların, yaya geçidi yerine gelişigüzel yerlerden karşıya geçmesi kazalara yol açabilir.
- Kırmızı ışıkta geçmek: Trafik ışıklarına uymamak, hem kendileri hem de sürücüler için tehlike oluşturur.
- Kulaklık veya telefonla ilgilenmek: Yaya geçerken telefonla ilgilenmek veya kulaklık kullanmak dikkati azaltır.
- Yavaş hareket etmek: Trafik akışını aksatacak şekilde yavaş veya duraksayarak geçmek.
- Yoldan yürümek: Kaldırım yerine yol üzerinde yürümek, araçların ani manevra yapmasına neden olabilir.
Sürücülerin Hatalı Davranışları:
- Hız sınırını aşmak: Kontrollü alanlarda hız limitine uymamak kazalara sebep olabilir.
- Yaya geçidinde durmamak: Yayaların önceliği olduğu yerlerde durmamak büyük bir hatadır.
- Kırmızı ışıkta geçmek: Trafik ışıklarına uymamak, hem yayaları hem de diğer araçları tehlikeye atar.
- Cep telefonu kullanmak: Araç kullanırken telefonla ilgilenmek dikkat dağınıklığı yaratır.
- Alkollü araç kullanmak: Alkol kullanımı refleksleri zayıflatır ve kazalara davetiye çıkarır.
- Sinyal kullanmamak: Dönüşlerde veya şerit değiştirirken sinyal kullanmamak diğer sürücüler ve yayalar için risk oluşturur.
Çözüm Önerileri:
- Trafik eğitimlerine ağırlık verilerek yaya ve sürücülerin bilinç düzeyi artırılmalıdır.
- Yayalar için daha güvenli geçiş noktaları (üst geçit, alt geçit) yapılmalıdır.
- Trafik kurallarını ihlal eden sürücülere ve yayalara daha caydırıcı cezalar uygulanmalıdır.
- Düzenli olarak trafik kontrolleri yapılmalı ve denetimler artırılmalıdır.
- Teknolojik çözümler (örneğin, yaya geçidi sensörleri ve kameralar) daha yaygın kullanılmalıdır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.