3. Tema Duygularımı Tanıyorum Kontrol Noktası Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe)
3. Tema Duygularımı Tanıyorum Kontrol Noktası Metni Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 185 Cevabı
KENDİME GÜVENİYORUM
Sınıfta el kaldıracaksın veya bir sunum yapacaksın. Her şey için hazırsın. Tam o anda derinlerden gelen bir iç ses duyuyorsun. “Herkes seni eleştirecek, gülünç duruma düşeceksin, yetersizsin!” diyor. Peki ama kime ait o iç ses? Bu sesi duyduğunda ne hissediyorsun? Ellerin terliyor, kalp atışların hızlanıyor, dilin damağın birbirine geçiyor ve bayılacak gibi hissediyor musun kendini? (***)
Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.
a- Yazar öz güveni nasıl tanımlamaktadır? Siz olsanız nasıl tanımlardınız?
Cevap: Yazar, öz güveni insanın kendini olduğu gibi kabul etmesi ve çevresine bunu yansıtması olarak tanımlamaktadır. Ben öz güveni, kişinin kendi potansiyeline inanması ve hedeflerine ulaşmak için cesaretle adım atması olarak tanımlardım.
b- Yazara göre yeteneklerimizi keşfetmek için neler yapmalıyız?
Yazara göre yeteneklerimizi keşfetmek için şunları yapmalıyız:
- Nelere ilgi duyduğumuzu sorgulamalıyız.
- Yaparken zevk aldığımız etkinlikleri belirlemeliyiz.
- Bu etkinlikleri bir kağıda yazabilir ve düzenli olarak günlük tutabiliriz.
c- Öz güven duygusunun yetersiz olması insanın günlük yaşamını nasıl etkileyebilir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Öz güven eksikliği, insanın kendi yeteneklerini ortaya koymasını engeller. Örneğin, bir kişi sunum yapmaktan çekindiği için bilgi ve yeteneğini diğer insanlara gösteremez. Aynı zamanda, öz güven eksikliği sosyal ilişkilerde iletişim problemlerine ve kişinin toplumda pasif kalmasına yol açabilir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 186 Cevabı
Soru: Okuduğunuz metnin bölümlerini belirleyerek cümlelerdeki boşlukları doldurunuz.
Soru: Metnin bölümleri arasındaki geçişler uygun bir şekilde yapılmış mıdır? Bölümler arasında düşünce akışı tutarlı mıdır? Söyleyiniz.
Cevap: Metnin bölümleri arasındaki geçişler uygun bir şekilde yapılmıştır. Bölümler arasında düşünce akışı tutarlıdır.
Soru: Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde yazar hangi düşünceyi geliştirme yollarından yararlanılmıştır? Boş bırakılan yerlere yazınız.
“Örneğin Lionel Messi kendisini futbolda değil de teniste geliştirmeye çalışsaydı acaba neler olurdu?” cümlesinde karşılaştırma kullanılmıştır.
“Tıpkı parçaları zamanla tamamlanan bir yapboz gibi.” cümlesinde benzetme kullanılmıştır.
“Öz güven, insanın kendini olduğu gibi kabul edebilmesi ve çevresine bunu yansıtabilmesidir.” cümlesinde tanımlama kullanılmıştır.
Soru: Metnin anahtar kelimelerini yazınız.
Cevap: Öz güven, barışık olmak, geliştirmek, farkında olmak, geliştirmek, yetenek.
Soru: Aşağıdaki görselin metnin anahtar kelimelerinden hangisini ifade ettiğini sebebiyle açıklayınız.
Cevap: Öz güven.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 187 Cevabı
5-a Bir okul programında şiir okuyacağınızı düşünün. Çok heyecanlandınız ve başaramayacağınızı hissettiniz. Öğretmeniniz de sizi yüreklendirmek için güzel bir konuşma yaptı. Öğretmeninizin sizinle konuşmasının ardından yaşanabilecekleri anlatan bir konuşma yapınız.
Öğretmenimin yaptığı konuşma bana büyük bir güven verdi. Heyecanımın doğal olduğunu ve bunu doğru bir enerjiye dönüştürebileceğimi fark ettim. Sahneye çıkmadan önce öğretmenimin gözlerindeki güven bana ilham kaynağı oldu. Şiiri okurken sesim titremedi, aksine kendime olan inancım arttı. Şiir bitiminde alkışları duyduğumda başardığımı hissettim ve o an, kendi potansiyelimi keşfetmenin mutluluğunu yaşadım.
b- Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz.
Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.
Cevap: Öğretmenimiz yazdığım metni beğendi. Öğretmenin yaptığı konuşmaya da yer verebilirdin, dedi.
6. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
a- Ebru, yolculuğa çıkarken ne tür bir sorunla karşılaştı?
Cevap: Uçak rötar yaptığı için havaalanında beklemek zorunda kaldı.
b- Negatif duygularını fark eden Ebru ne yaptı?
Cevap: Derin bir nefes aldı, müzik dinledi ve yürüyüş yaparak sakinleşti.
c- Ebrunun olumlu düşüncelerle dolu olmayı tercih etmesi, yolculuğunun geri kalanını nasıl etkiledi?
Cevap: Stres ve endişeleri yerini huzura bıraktı. Yolculuğun tadını çıkardı ve kendini daha enerjik hissetti.
ç- Ebrunun yerinde siz olsaydınız uçağın rötar yaptığı süre boyunca nasıl hissederdiniz ve duygularınızla nasıl başa çıkardınız?
Cevap: Ben de öfke hissedebilirdim ancak kitap okuyarak ya da müzik dinleyerek kendimi sakinleştirmeye çalışırdım.
7-a Duygularınızı nasıl yönetiyorsunuz?
Cevap: O an hissettiğim duyguları tanımlamaya çalışıyorum. Derin nefes alarak sakinleşiyorum ve kendimi rahatlatacak bir etkinlik yapıyorum, örneğin yürüyüş ya da müzik dinlemek.
b- Aşağıdaki yönergeleri inceleyiniz. Yönergelerden hareketle oluşturduğunuz karakterin Duygu şehrinde geçirdiği bir günü anlatan bir hikâyeyi defterinize yazınız.
Öfke Mahallesi
Mutluluk Mahallesi
Şaşkınlık Mahallesi
Tiksinme Mahallesi
Korku Mahallesi
Üzüntü Mahallesi
Cevap: Hikaye örneği aşağıdaki etkinlikte belirtilmiş ve yazılmıştır.
• Olay, Duygu şehrinin mahallelerinde geçmelidir. Her mahalle farklı bir duyguyu temsil etmektedir.
• Her mahalleyi hayal ediniz. Bu mahallelerde neler yaşanmış olabilir? Düşününüz.
• Deneyim, duygu ve düşüncelerinizi hayal gücünüzle birleştirerek metni zenginleştirmeye çalışınız.
• Karakterinizin bir gün boyunca Duygu şehrinde yaşadığı macerayı planlayınız,
Soru: Yazdığınız hikâyeyi içerik, yazım ve noktalama yönünden gözden geçiriniz.
Duygu Şehri'nde Bir Gün
Bir sabah Duygu Şehri'ne yolculuk yapmaya karar verdim. İlk durağım Şaşkınlık Mahallesi oldu. Burada her şey tersine işliyordu. İnsanlar yürüyüş yerine zıplayarak ilerliyor, arabalar geri geri gidiyordu. Çok şaşırdım! Ardından Mutluluk Mahallesi'ne geçtim. İnsanlar gülümseyerek sokaklarda dans ediyor, herkes birbirine yardım ediyordu. Bu mahalle içime neşe doldurdu. Gün sonunda Üzüntü Mahallesi'ne vardım. Herkes sessizdi ve üzgün görünüyordu. Onlarla konuşup içlerini rahatlatmaya çalıştım. Bu şehirde yaşadığım her duygu, beni daha çok kendimle tanıştırdı ve ne kadar güçlü olabileceğimi gösterdi.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 188 Cevabı
Soru: Geliştirmek istediğim becerilerim:
Cevap: Vurgu ve tonlamaya dikkat etmeliyim.
Soru: Geliştirmek istediğim becerilerim:
Cevap: Herhangi geliştirmek istediğim becerim yok.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 189 Cevabı
Soru: Geliştirmek istediğim becerilerim:
Cevap: Herhangi geliştirmek istediğim becerim yok.
Soru: Geliştirmek istediğim becerilerim:
Cevap: Herhangi geliştirmek istediğim becerim yok.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.