4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84-85 Cevapları Pasifik Yayınları
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları Sayfa 78
Soru: Aşağıdaki numaralandırılmış besinleri hayvansal ve bitkisel oluşlarına göre ilgili kutucuklara yazarak gruplandırınız.
Hayvansal Besinler: 2. Süt, 4. Peynir, 6. Bal, 8. Balık, 11. Tavuk, 12. Yoğurt, 14. Yumurta
Bitkisel Besinler: 1. Yeşil Soğan, 3. Karpuz, 5. Kiraz, 7. Salatalık, 9. Ekmek, 10. Portakal, 13. Elma
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları Sayfa 79
Soru: Aşağıda verilen besin içeriklerinin karşısındaki kutucuklara besinin vücuttaki öncelikli görevini yazınız.
Besin İçerikleri ve Vücuttaki Öncelikli Görevleri:
- Proteinler – Yapıcı-Onarıcı
- Karbonhidratlar – Enerji Verici
- Yağlar – Enerji Verici
- Vitaminler – Düzenleyici
- Su ve Mineraller – Düzenleyici
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları Sayfa 80
Soru: Aşağıdaki numaralandırılmış besinleri sahip oldukları besin içeriği kutucuğuna yazarak gruplandırınız.
Besin İçerikleri ve Besinlerin Gruplandırılması:
- Su ve Mineraller: 1
- Vitaminler: 2
- Yağlar: 3, 4
- Karbonhidratlar: 5, 6
- Proteinler: 4, 7, 8
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları Sayfa 81
Soru: Aşağıdaki soruların cevaplarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı tamamlayınız.
- (Yapıcı Onarıcı) Proteinler vücudumuzda öncelikli olarak hangi görevi yerine getirir?
- (Enerji Vermek) Karbonhidratlar vücudumuzda öncelikli olarak hangi görevi yerine getirir?
- (Vitamin) Sebze ve meyvelerde bol miktarda bulunan ve vücudumuzda düzenleyici olarak görev yapan besin içeriği nedir?
- (Düzenleyici) Vitaminler, su ve mineraller vücudumuzda hangi görevi yerine getirir?
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları Sayfa 82
Soru: Alışveriş listesinde ambalajlı gıdalar bulunan ailenin, bu gıdaları alırken nelere dikkat etmesi gerekir? Aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Alışveriş listesinde ambalajlı gıdalar bulunan ailenin dikkat etmesi gerekenler:
- Son kullanma tarihini kontrol etmek: Ürünün taze ve sağlıklı olup olmadığını anlamak için önemlidir.
- Ambalajın sağlam ve hasarsız olduğundan emin olmak: Yırtık veya delik ambalajlar ürünün bozulmuş olabileceğini gösterebilir.
- Ürün içeriğini ve besin değerlerini incelemek: İçerdiği vitamin, mineral ve kalori bilgileri sağlıklı beslenme açısından değerlendirilmelidir.
- Katkı maddeleri ve koruyuculara dikkat etmek: Aşırı katkı maddesi içeren gıdalardan uzak durulması sağlık açısından önemlidir.
- Alerjen uyarılarını kontrol etmek: Aile bireylerinde olası alerjik reaksiyonların önüne geçmek için dikkat edilmelidir.
- Saklama koşullarını incelemek: Ürünün doğru şekilde muhafaza edilmesi bozulma riskini azaltır ve güvenli tüketim sağlar.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları Sayfa 83
Soru: Sigaranın zararları ile ilgili broşür, görsel, yazı veya slogan hazırlayarak aşağıdaki alana çiziniz/yazınız.
Sigara Öldürür, Hayata Sarılın!
Sigara kullanımı, yalnızca içen kişinin değil, çevresindeki sevdiklerinin de sağlığını tehdit eden ciddi bir sorundur. Sigara dumanında bulunan yüzlerce zararlı madde, başta akciğer kanseri olmak üzere kalp rahatsızlıkları ve solunum problemleri gibi birçok hastalığın temel sebebidir. Her nefeste vücudumuza zarar veren bu alışkanlık, yaşam kalitesini düşürerek ömrü kısaltır.
Pasif içicilik, sigarayı kullanmayan bireylerin bile duman yoluyla zarar görmesine neden olur. Özellikle çocuklar ve yaşlılar sigara dumanına maruz kaldıklarında solunum problemleri ve diğer ciddi sağlık sorunları yaşama riskiyle karşı karşıya kalır. Bu yüzden sigara, yalnızca bireysel bir tercih değil, toplumsal bir sorumluluk olarak değerlendirilmelidir.
Sigarayı bırakmak, sağlıklı bir yaşam için atılan en büyük adımdır. Sigara bırakıldıktan sonra:
- Nefes almak kolaylaşır, akciğer kapasitesi artar.
- Enerji seviyeleri yükselir, tat ve koku alma duyuları geri gelir.
- Sigaraya harcanan paralar birikerek daha faydalı şeylere dönüştürülebilir.
Ayrıca, sigarayı bırakarak ailemize ve çevremize iyi bir örnek olur, onlarla daha kaliteli ve uzun zaman geçirebiliriz. Hayata sarılmak ve sağlıklı yaşamak için sigaradan uzak durmak en doğru seçimdir. Unutmayalım, her nefesimiz hayatımızdır.
Kendimize ve sevdiklerimize değer verelim. Sigarayı bırakın, hayata sarılın!
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları Sayfa 84
Soru: Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Mühendislik Tasarım Basamakları Tablosu – Örnek
Problemin Tanımı:
Çevrede artan su israfı, kaynakların hızla tükenmesine yol açmaktadır. Evdeki gereksiz su tüketimini azaltmak için pratik bir çözüm bulunmalıdır.
Araştırma (Bilgi Toplama):
Evde en fazla suyun mutfak ve banyoda harcandığı tespit edilmiştir. Özellikle muslukların açık bırakılması ve gereksiz su kullanımı büyük bir sorun teşkil etmektedir. Akıllı su sensörleri ve otomatik musluklar, su tasarrufu için etkili teknolojiler arasında yer almaktadır.
Hayal Etme ve Buluş:
Tasarrufu artırmak için akıllı su kesici geliştirilmelidir. Bu cihaz, belirli bir süre boyunca su akışı sağlanmazsa otomatik olarak musluğu kapatacaktır. Ayrıca, musluk kullanıcıya su tasarrufu konusunda geri bildirim verebilecektir.
Tasarım Yapma / Planlama:
Akıllı su kesici; musluğa monte edilebilecek bir sensör ve zamanlayıcı sistemden oluşacaktır. Su belirli bir süre boyunca akmazsa, sistem otomatik olarak musluğu kapatacaktır. Aynı zamanda cihaz, kullanıcıyı su tasarrufu hakkında bilgilendirerek daha bilinçli kullanım sağlayacaktır.
Uygulama:
Prototip cihaz, farklı musluk başlarına takılarak test edilecektir. Ne kadar su tasarrufu sağlandığı gözlemlenecek ve cihazın kullanımı yaygınlaştırılacaktır.
Test Etme ve Geliştirme:
Cihaz, çeşitli koşullarda test edilecektir:
- Suyun debisi ve sıcaklığı.
- Kullanıcının alışkanlıklarına göre performans analizi.
Ayrıca cihazın ergonomik olması için tasarım geliştirme çalışmaları yapılacaktır.
Değerlendirme:
Yapılan testlerde akıllı su kesici %30’a varan su tasarrufu sağlamış ve kullanıcı memnuniyeti elde edilmiştir. Cihazın uzun ömürlü olması ve yaygın kullanımının sağlanması hedeflenmektedir. Tasarım, çevreye ve ekonomiye fayda sağlamıştır.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları Sayfa 85
Soru: Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız.
Akıllı Su Kesici – Tanıtım Metni ve Afiş
Ürün Tanıtımı:
Geliştirdiğimiz “Akıllı Su Kesici” cihazı, su israfını önlemek amacıyla tasarlanmış yenilikçi bir üründür. Evlerde ve iş yerlerinde gereksiz su tüketimini azaltmak için kullanılan bu cihaz, musluklara kolayca monte edilebilir ve akıllı sensörlerle donatılmıştır. Musluk uzun süre açık kaldığında, cihaz otomatik olarak devreye girer ve su akışını durdurur.
Özellikleri:
- Kolay kurulum: Her türlü musluğa uyum sağlar.
- Geri bildirim mekanizması: Kullanıcılara ne kadar su tasarrufu yaptığını gösterir.
- Enerji verimliliği: Düşük enerji tüketimiyle çevre dostudur.
- Ekonomik tasarruf: Faturaları düşürür, su kullanımını optimize eder.
Faydaları:
- Banyoda ve mutfakta su israfını büyük oranda engeller.
- %30’a varan su tasarrufu sağlar.
- Çevreyi korumaya yardımcı olur ve doğal kaynakların korunmasına katkıda bulunur.
- Kullanıcı bilinçlendirme özelliği sayesinde bireylerin su tüketimi alışkanlıklarını iyileştirir.
Sonuç:
Akıllı Su Kesici cihazı, hem bireylerin hem de toplumun su kullanımında sürdürülebilir bir yaklaşım benimsemesini sağlar. Çevreye duyarlı bireyler için ideal olan bu cihaz, gelecekte su kaynaklarının korunmasında önemli bir rol oynayacaktır.
Slogan: Her damla değerli, israf etmeyin! Akıllı Su Kesici ile geleceğe sahip çıkın!
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.