4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 60-61 Cevapları Meb Yayınları

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 60-61 Cevapları Meb Yayınları
4. Sınıf Meb Yayınları İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 60-61 Empati Kuruyorum Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Empati Kuruyorum

Hazırlık Çalışması

Soru: Küçük çocuğun yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Küçük çocuğun yerinde olsaydım, kendimi değersiz ve sürekli bir sorumluluğun altında hissedebilirdim. Bu durum, bireyin özgüvenini zedeleyebilir ve aile içinde adaletin sağlanmadığı düşüncesine yol açabilir. Adaletli davranışlar, bireylerin huzurlu bir ortamda yaşamasını sağlar.


Sıra Sizde 9

1- Fatma’nın yerinde olsaydınız ne hissederdiniz? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Fatma’nın yerinde olsaydım, kendimi dışlanmış ve oyunda haksızlığa uğramış hissedebilirdim. Bu durum, bireyin oyun oynama isteğini ve arkadaşlık ilişkilerini olumsuz etkileyebilir.

2- Fatma, oyun oynamayı bırakmayıp sorunu nasıl bir çözüm bulabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Fatma, arkadaşlarına durumu açıklayarak adaletli bir oyun düzeni önerebilir. Örneğin, saklanan kişinin yerini değiştirme veya kuralları eşit şekilde uygulama konusunda konuşarak daha adil bir çözüm bulabilir.


Sıra Sizde 10

Kemal’in Duyguları

  1. Öğretmenimiz ikinci kez aynı ekibi seçemeyeceği için halay ekibini seçmiştir.
    Cevap: Bu karar, öğretmenin adaletli bir tercih yapmak adına eşitlikçi bir yaklaşım sergilediğini gösterir.

  2. Öğretmenimiz bu seçimden dolayı zeybek ekibindeki öğrencileri üzdü mü?
    Cevap: Evet, zeybek ekibindeki öğrenciler bu durumu adil bulmayıp üzülebilir. Ancak bu, diğer ekibin de adil bir şekilde görev almasını sağlamaya yönelik bir karardır.

  3. Öğretmenimiz halay ekibini seçmesi adil mi?
    Cevap: Evet, adil bir karardır. Çünkü farklı öğrenci gruplarına da eşit fırsatlar tanınmıştır.

  4. Öğretmenimiz bu seçimi yaparken adil ve eşit bir karar vermiş midir?
    Cevap: Evet, öğretmen tüm öğrencilerin kutlamaya katılma hakkını eşit şekilde değerlendirmiştir.

  5. Öğretmenimiz seçim yaparken kura çekme yöntemini kullanabilir miydi?
    Cevap: Evet, kura çekme yöntemi de objektif ve adaletli bir yöntem olabilirdi.

  6. Öğretmenimiz bu kararı verirken bizi üzmek istemiştir.
    Cevap: Hayır, öğretmenin amacı üzmek değil, tüm öğrencilere eşit fırsatlar sunmaktır.


Düşünelim Konuşalım

Soru: Adil veya eşit davranılmadığı durumlarda empati kurmak neden önemlidir?
Cevap: Empati kurmak, adil olmayan bir durumun karşı tarafta yarattığı duygusal etkileri anlamayı sağlar. Empati sayesinde, insanlar birbirine karşı daha anlayışlı ve çözüm odaklı davranabilir. Bu da toplumda huzur ve birlikteliği artırır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.