4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 48-49-50-51 Cevapları Hecce Yayıncılık
Sayfa 48 Hazırlanalım Cevapları
Soru: Eskiden çocukların oynadığı oyunlarla ilgili neler biliyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Eskiden çocuklar Körebe, Telden Arabalar Yapma, Yakantop, Çuval Yarışı, Halat Çekme, Mendil Kapmaca gibi oyunlar oynarlardı. Bu oyunlar hem eğlenceli hem de hareket gerektiren oyunlardır. Günümüz teknolojisi olmadan, arkadaşlarla birlikte açık alanda oynanan bu oyunlar, çocukların fiziksel becerilerini geliştirirken sosyal ilişkilerini de güçlendirirdi.
Ek Bilgi: Geleneksel çocuk oyunlarımız arasında yer alan seksek, saklambaç, elim sende, akşam ebesi, aşık, istop, tıp, kulaktan kulağa gibi oyunlar da oldukça popülerdi. Bu oyunların çoğunun temel amacı hem eğlenmek hem de bir arada vakit geçirmekti.
Sayfa 49 Söyleyelim Cevapları
Soru: Aile bireylerinizle yaptığınız görüşmelerden oluşturduğunuz metinleri okuyunuz. Arkadaşlarınız sizden farklı olarak hangi konulara değinmiştir? Bunları tespit ederek görüş alışverişinde bulununuz.
Cevap: Aile bireylerim, eskiden teknolojinin olmadığı dönemlerde oynanan oyunların daha yaratıcı ve eğlenceli olduğunu belirttiler. Arkadaşlarım ise bazı geleneksel oyunların, dijital oyunlar karşısında unutulmaya başladığını ifade ettiler. Görüş alışverişinde, teknolojinin oyun alışkanlıklarımızı nasıl değiştirdiğini ve geleneksel oyunların değerini korumamız gerektiğini tartıştık.
4. Etkinlik
Yapılacaklar: Aşağıdaki oyunları ve kuralları okuyarak bu oyunları günümüzde oynadığınız oyunlarla karşılaştırınız. Geleneksel oyunların değişim ve süreklilik açısından farklarını değerlendiriniz. Ders arasında arkadaşlarınızla birlikte okul bahçesinde bu oyunlardan istediğiniz birini oynamayı deneyiniz.
Bu iki geleneksel oyun, geçmişte çocukların açık alanda oynayarak sosyal ve fiziksel becerilerini geliştirdiği oyunlardandır. Günümüzdeki dijital oyunlardan farklı olarak, bu oyunlar fiziksel bir katılım gerektirir ve arkadaşlarla birlikte dışarıda oynanır.
Sayfa 50 Söyleyelim Cevapları
5. Etkinlik
Aşağıda verilen görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki çocuklar, hangi oyunları oynamakta ya da hangi etkinliklere katılmaktadır? Görsellerin altlarında verilen boşluklara yazınız. Bu oyun ve etkinlikleri günümüzde kendi oynadığınız oyun ve yaptığınız etkinliklerle karşılaştırınız. Benzer ve farklı yanlarını söyleyiniz.
- Görsel 2.36 - Uçurtma uçurma etkinliği
- Görsel 2.37 - Koşu yarışı oyunu
- Görsel 2.38 - Bisiklet sürme etkinliği
- Görsel 2.39 - Karda kayma etkinliği
- Görsel 2.40 - İp atlama oyunu
- Görsel 2.41 - Atlıkarınca binme etkinliği
- Görsel 2.42 - Seksek oyunu
- Görsel 2.43 - Saklambaç oyunu
Benzerlikler ve Farklılıklar:
-
Benzerlikler: Birçok oyun, fiziksel hareket gerektiren ve çocukların açık alanda arkadaşlarıyla birlikte oynadığı etkinliklerdir. Seksek, ip atlama ve saklambaç gibi oyunlar günümüzde de popülerdir ve çocuklar arasında sevilerek oynanır.
-
Farklılıklar: Günümüzde bazı çocuklar bu oyunları dijital platformlarda oynayabilmektedir. Örneğin, uçurtma uçurma veya bisiklet sürme gibi etkinliklerin yerine ekran başında geçirilen zaman arttığından, bazı çocuklar bu tür fiziksel oyunları daha az tercih etmektedir.
Sayfa 50 Söyleyelim Cevapları
6. Etkinlik
Aşağıdaki tabloya kurallarını bildiğiniz iki geleneksel oyun adı da siz yazınız. Ardından tabloyu oyunların kurallarına göre doldurunuz.
Oyunlar | Kaç Kişiyle Oynanır? | Gerekli Araç ve Gereçler |
---|---|---|
Yakan top | 4 veya daha fazla | Top |
Çuval yarışı | 2 veya daha fazla | Çuval |
Mendil kapmaca | 4 veya daha fazla | Mendil |
Seksek | 1 veya daha fazla | Taş, tebeşir (zemine çizmek için) |
Not: Diğer geleneksel oyunlardan ekleyebilirsiniz veya oyunların kurallarını detaylandırarak daha geniş bir tablo oluşturabilirsiniz.
Sonraki Konuya Hazırlık
Öğretmeninizden size ülkemizin kuruluş sürecini anlatan videolar önermenizi isteyiniz. Videoları izlerken hissettiğiniz duygu ve düşüncelerinizi not alarak bir sonraki derste paylaşınız.
Cevap: Ülkemizin kuruluş süreci, Birinci Dünya Savaşı’nın ardından başlamış, milli mücadele ruhuyla şekillenmiştir. Mustafa Kemal Atatürk’ün liderliğinde, Türk halkı bağımsızlığını savunmuş ve 1923 yılında Türkiye Cumhuriyeti’ni kurarak bağımsız ve egemen bir ulus haline gelmiştir. Bu süreç, birliktelik ve kararlılıkla önemli bir tarihî başarıya imza atılmış olmasını simgeler.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.