4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Tema Millî Kültürümüz Değerlendirme Etkinlik Soruları ve Cevapları Tuna Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Tema Millî Kültürümüz Değerlendirme Etkinlik Soruları ve Cevapları Tuna Yayınları
4. Sınıf Tuna Yayınları Türkçe Ders Kitabı 1. Tema Millî Kültürümüz Değerlendirme Sayfa 49-50-51-52-53-54 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

1. Tema Millî Kültürümüz Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 49 Cevabı

A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.

Soru: Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap
: Metnin konusu Türklerde çini sanatının gelişimi ve mimarideki yeridir.

Soru: Çiniler daha çok hangi mimari yapılarda kullanılmıştır?
Cevap
: Çiniler, cami, medrese, türbe ve saray duvarlarında yoğun olarak kullanılmıştır.

Soru: Osmanlı çinileri, teknik ve dekor bakımından Selçuklu geleneğini devam ettirir ancak bu çinilerin renk ve tonları onlardan daha zengindir.” Bu cümleyle ilgili doğru olan ifadenin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Karşılaştırma yapılmıştır. (✓)


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 50 Cevabı

Soru: Aşağıdaki görsellerin hangisinde metinde sözü edilen çini figürlerinden biri kullanılmamıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap
: 1. resim

Soru: Aşağıdaki dizelerle ilgili verilen ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız.

Bir çift turna gördüm durur dallarda
Seversen Mevla’yı kalma yollarda
Sizi bekleyen var bizim ellerde
Bizim ele doğru gidin turnalar

1. (D) Birinci dizedeki “durmak” kelimesi “hareketsiz durumda olmak” anlamında kullanılmıştır.
2. (Y) İkinci dizedeki “sevmek” kelimesi “yerini, şartlarını uygun bulmak” anlamında kullanılmıştır.
3. (D) Üçüncü dizedeki “beklemek” kelimesi “bir iş oluncaya, biri gelinceye değin bir yerde kalmak, durmak” anlamında kullanılmıştır.
4. (Y) Dördüncü dizedeki “doğru” kelimesi “yanlışsız, eksiksiz biçimde” anlamında kullanılmıştır.

C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.

Soru: Aşağıdaki cümlelerde “geçmek” kelimesinin kullanıldığı anlamları boş bırakılan yerlere yazınız.

• Öğrenci bir üst sınıfa geçti. → Okulda, sınavda başarı göstermek.
• Hastalık kardeşimden bana geçti. → Bulaşmak.
• Fazla dolaştığından başına güneş geçti. → Etki yapmak, işlemek.
• Karabaş, yarışta diğer köpekleri geçti. → Geride bırakmak.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 51 Cevabı

2 ve 3. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.

Süzüldüm rüzgâr gibi
Bir kapı aralığından
Suları uyur gördüm
Dağları büyür gördüm

Soru: Bu metinde benzetme yapılan dizeyi boş bırakılan yere yazınız.
Cevap
: Süzüldüm rüzgar gibi.

Soru: Aşağıdaki ifadeyi tamamlayınız.

Bu metnin türü şiirdir çünkü dizelerle yazılmıştır. Sanatlı bir dil kullanılmıştır, dize sonlarında birbirine benzeyen sesler vardır.

Prof. Dr. Mustafa Kaçalin, dil bilinci açısından üç hususa dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizdi. Buna göre dilde bozulmalar görüldüğünde ilk iş olarak ataların diline müracaat edilmelidir. Yabancı kelimeler kullanılmaya ilk başlandığında Türkçeleştirilmeli ve meseleye yalnızca kelime olarak değil, kültür bütünlüğü içinde bakılmalıdır. Günümüzde “Allah’a ısmarladık”! duymaz olduğumuzu söyleyen Prof. Dr. Kaçalin, “kendine iyi bak”ın tercüme dili olduğunu belirtti. Meselenin kültür yönünün gözden kaçırılmaması gerektiğini vurguladı.

Soru: Bu parçanın konusunu boş bırakılan yere yazınız.
Cevap
: Parçanın konusu kazanmak için ne yapılması gerektiğidir.

Soru: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde virgülün kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap
: Köy biberinden de, iki kilo verebilir misin?


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 52 Cevabı

1. Horozun biri bir gün inci bulur;
Alıp onu kuyumcuya doğru yol alır.
Kuyumcu ne istediğini sorar.
O da der ki:
“Bu galiba, mücevher;
Al da bunu, bana biraz darı ver;
O benim işime daha çok yarar.”

2. Küçük Balık bir sabah erkenden, daha güneş doğmadan annesini uyandırdı:
— Anneciğim, seninle biraz konuşmak istiyorum.
Annesi uykulu uykulu:
— Yavrucuğum, bula bula bu vakti mi buldun? Daha sonra konuşsak olmaz mı? İstersen gezintiye çıkalım ha, ne dersin?

3. İkinci sabah Gülsüm Sultan uyanınca yine pencereden baktı. Bugün de bahçe baştan başa beyaz güllerle donatılmıştı. Hemen şalını, omzuna atarak bahçeye indi. Yine şarkı sesleri geliyordu.

4. İşte o sırada bir tilki çıkıverdi ortaya.
“Günaydın.” dedi tilki.
“Günaydın.” dedi Küçük Prens kibarca. Ama etrafına baktığında kimseyi göremedi.
“Buradayım! Elma ağacının altında.”
“Sen kimsin? Çok güzel görünüyorsun.”
“Ben bir tilkiyim.”
“Gel, birlikte oynayalım. Öyle mutsuzum ki…” dedi Küçük Prens.

Soru: Numaralanmış metinlerin hangisinde hayalî öğeler söz konusu değildir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap
: III. (✓)


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 53 Cevabı

Soru: Veysel Öğretmen’in tahtaya yansıttığı bölümlerden hangisi verilen bilgiyle örtüşmektedir? Boş bırakılan yere yazınız.
Cevap
: 3. bölüm verilen bilgiyle örtüşmektedir.

Soru: Siz de aşağıda boş bırakılan yere Veysel Öğretmen’in verdiği bilgiye uygun bir bölüm yazınız.

Mehmetçik Türk bayrağını
Yerlere bırakmadı
Soğuk işlemezdi ona
Sıcaklarda yakmadı.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 54 Cevabı

Soru: Yukarıda verilen geleneksel sporlardan herhangi kiriyle ilgili olmayan görselin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap
: Güreş

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.