4. Tema Duygular Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Soruları ve Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

4. Tema Duygular Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Soruları ve Cevapları (3. Sınıf Türkçe)
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 4. Tema Duygular – Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz bölümünün 151-155. sayfa soru ve cevapları burada! Tüm etkinlikler, metin yorumları, eşleştirme, noktalama ve değerlendirme soruları öğrenciler için eksiksiz ve anlaşılır.

4. Tema Duygular Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Soruları Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 151 Cevapları

Üzüntü, haksızlık, öfke ve hüzünle dolu bir fırtına atlatan birini gördüğümde (…) ve birinin korktuğunu fark ettiğimde kendime “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diye soruyorum. Etlerimi kalbimin üstüne koyuyorum ve dinliyorum. Cevabı burada buluyorum: Ben şefkatliyim. Çevreme hassasiyetle yaklaşıyorum.
(…) Karşımdaki için orada olurum. Zaten sevgi, karşındaki için orada olmaktır. Karşımdakine sarılıp ona, “Her şey düzelecek” derim. Sevgi, rahatlatmaktır. Sakince konuşurum. Kelimelerimi dikkatle seçer, hareketlerime özen gösteririm. (…) Sahip olduğum her şey için şükrederim ve sahip olduğum her şeyi paylaşırım. Sevgi, minnettarlıktır. (…)
Benim ya da başka birinin üzerine kara bulutlar üşüştüğünde yapabileceğim bir şeyler olduğunu bilirim. Kalbimin peşinden giderim.
(…) Biz sevgiyiz ve sevginin yardımıyla hep birlikte fırtınaları atlatıp gökyüzünü aydınlatabiliriz.

1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.

1. Soru: Yazar, üzgün bir insan gördüğünde ya da birinin korktuğunu fark ettiğinde ne yapıyor?

Cevap: Yazar, o kişinin hayatına ışık verebilmek için ne yapabileceğini düşünüyor. Ellerini kalbinin üzerine koyup dinliyor ve cevabı kalbinde buluyor.

2. Soru: Yazarın sevgi ile ilgili düşüncelerini yazınız.

Cevap: Yazara göre sevgi; karşındaki kişi için orada olmak, onu rahatlatmak, sakin konuşmak, dikkatli davranmak, sahip olduklarını paylaşmak ve minnettar olmaktır. Sevgi, insanlara güç veren bir duygudur.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 152 Cevapları

3. Soru: Yazar niçin ellerini kalbinin üzerine koyup dinliyor?

Cevap: Yazar, doğru cevabı kalbinde bulmak ve içindeki şefkati hissedebilmek için ellerini kalbinin üzerine koyup dinliyor.

4. Soru: Metne uygun başlık belirleyiniz.

Cevap: Kalbin Sesini Dinlemek
(Alternatif: Kalbin Şefkati, Sevgiyle Yaklaşmak)

5. Soru: Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.

Metnin konusu: Zor durumda olan insanlara sevgi, şefkat ve anlayışla yaklaşmak.

Metnin ana düşüncesi: Sevgi ve şefkat, insanların zor zamanları atlatmasına yardımcı olur; kalbimizi dinlemek bizi doğruya yönlendirir.

6. Soru: Aşağıdaki fıkrada yer alan yay ayraçlara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

Ya Tutarsa

Adamın biri bir gün Hoca(‘)yı gölün kenarında görmüş(.) (“)Hayrola Hoca(?)(”) demiş(.) (“)Yine ne eğirip ne dokuyorsun(?)(”)

Hoca(,) adamı tepeden tırnağa şöyle bir süzmüş(.) “Hiç” demiş. (“)Bir şey eğirip dokumuyorum(.) Göle maya çalıyorum(.)(”)

Adamcağız duyduklarına inanamamış(.) (”)İlahi Hoca, bu görülmüş şey mi(?) Göl maya tutar mı hiç(?)(“)

(“)Ben de biliyorum(.) Tutmaz(,) tutmaz ama ya tutarsa(!)(”)

T.C. Eskişehir Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 153 Cevapları

7. Soru: Eksik bırakılan ifadeleri hayal ürünü olan ifadelerle eşleştiriniz.

1. Sabaha kadar → ay ve yıldızlarla sohbet etti.

2. Muhabbet kuşum → gelen misafirlere çay ikram etti.

8. Soru: Aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Verilen bilgi doğruysa “D”, yanlışsa “ Y” yazınız.

1. (Y) Özel isimler yazılırken ilk harfleri bazen küçük yazılır.
2. (D) Heyecan, korku, şaşırma bildiren cümlelerde ünlem kullanılır.
3. (Y) “Arkadaşım mavi kazak giymiş.” cümlesinde varlığın özeliğin niteleyen sözcük “kazak”tır.

9. Soru: Eş sesli sözcük bulma yarışmasında yarışmacılardan beş harften oluşan eş sesli bir sözcüğü bulmaları istenmiştir. İpuçlarından yararlanarak sözcüğü yazınız.

Cevap: Yazma


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 154 Cevapları

10. Soru: Anıl “Bu soru çok kolay.” dedi. Yukarıdaki cümlede altı çizili sözcüğün karşıt anlamlısını bulunuz. Bulduğunuz sözcüğü cümle içinde kullanınız.

Cevap: Altı çizili sözcüğün karşıt anlamlısı zor. Cümle: Anıl “Bu soru çok zor.” dedi.
Anıl “Bu soru çok kolay.” dedi. Altı çizili kolay sözcüğünün karşıt anlamı: zor
Cümle içinde kullanımı: Bu soru çok zor, çözmekte biraz zorlandım.

11. Soru: Altı Şapkalı Düşünme tekniğinde bir konu altı farklı düşünce şeklinde belirtilir. Aşağıda bu düşünce tekniğine ait bazı şapkalar verilmiştir. Yukarıdaki ifadeye göre öğrencilerin hangi yorumları yapmış olabileceğini yazınız.

Verilen ifade: “Bugün yoğun kar yağışı bekleniyor.”

Öğrencilerin yapabileceği yorumlar:

Duygusal Şapka (Kırmızı): Kar yağarsa dışarıda oynamak çok eğlenceli olabilir!

İyimser Şapka (Sarı): Yoğun kar yağışı demek, kar tatili olabilir ve bir gün dinlenebiliriz!

Karamsar Şapka (Siyah): Bugün yoğun kar yağışı olursa, yolda yürümek zor olabilir ve dikkatli olmalıyız.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 155 Cevapları

12. Soru: Görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki numaraları kutulardaki yönergelere göre yazınız.

Dünyada tek olan, benzeri olmayan varlıklar: (1, 2, 4, 8, 9)

Aynı türden varlıklar: (3, 5, 6, 7)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.