5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 17-18 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 17-18 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 17-18 Etkinlik-2 Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Etkinlik-2

Adı: Olmasaydı Ne Olurdu?
Amaç : Evrendeki mükemmel düzene ilişkin akıl yürütebilme
Beceri : Tümevarıma dayalı akıl yürütme

Yönerge

Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. “Eğer görsellerdeki varlık türleri dünyadan bir anda
yok olsaydı neler olurdu?” sorusunu sınıf arkadaşlarınızla tartışınız.

Ağaçlar, kuş, su, dağ, güneş, doğa, arı, çiçek

Değerlendirme

1. Verilen görsellerin ortak özellikleri nelerdir?
2. Yaratılan her varlığın bir görevi var mıdır? Örnek vererek açıklayınız.
3. Bu etkinlikten hareketle evrende var olan düzen hakkındaki düşüncelerinizi yazınız.

Etkinlik-2: Olmasaydı Ne Olurdu?

Yönerge:
Ağaçlar, kuş, su, dağ, güneş, doğa, arı, çiçek dünyadan bir anda yok olsaydı neler olurdu?

Değerlendirme

  1. Verilen görsellerin ortak özellikleri nelerdir?
    Hepsi doğanın bir parçasıdır ve ekosistemin dengesini sağlarlar.

  2. Yaratılan her varlığın bir görevi var mıdır?
    Evet, her varlığın doğada bir görevi vardır. Örneğin, arılar bitkilerin tozlaşmasını sağlar, ağaçlar oksijen üretir, su yaşam kaynağıdır.

  3. Evrende var olan düzen hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
    Evrendeki düzen, her varlığın birbiriyle bağlantılı olduğunu ve yaşamın devamı için birlikte çalıştığını gösterir. Her varlık, doğadaki denge için önemlidir.

Etkinlik-2: Olmasaydı Ne Olurdu?

Yönerge:
Aşağıdaki varlık türlerinin dünyadan bir anda yok olması durumunda neler olacağını düşünelim ve tartışalım: Ağaçlar, kuş, su, dağ, güneş, doğa, arı, çiçek.

Değerlendirme

1- Verilen görsellerin ortak özellikleri nelerdir?
Verilen görsellerin ortak özelliği, hepsinin doğanın bir parçası olmaları ve ekosistemin devamlılığı için hayati öneme sahip olmalarıdır. Bu varlıklar, birbirleriyle etkileşim halinde çalışarak doğadaki dengeyi sağlarlar. Örneğin, ağaçlar oksijen üretir, kuşlar tohumların yayılmasına yardımcı olur, arılar çiçeklerin tozlaşmasını sağlar, su tüm canlılar için hayat kaynağıdır, güneş ise tüm ekosistemlerin enerji kaynağıdır.

2- Yaratılan her varlığın bir görevi var mıdır? Örnek vererek açıklayınız.
Evet, her varlığın doğada bir görevi vardır. Örneğin, arılar çiçeklerin tozlaşmasını sağlayarak bitkilerin üremesine yardımcı olurlar. Ağaçlar fotosentez yaparak karbondioksiti oksijene çevirir ve aynı zamanda toprak kaymasını önlerler. Dağlar suyun toplanmasına ve yer altı sularının oluşmasına katkıda bulunur. Su, tüm canlılar için hayati önem taşır, yaşamın devamı için gereklidir. Güneş, bitkilerin büyümesi için gerekli olan enerjiyi sağlar ve dünya üzerindeki iklimi düzenler.

3- Bu etkinlikten hareketle evrende var olan düzen hakkındaki düşüncelerinizi yazınız.
Bu etkinlik, evrende var olan düzenin ne kadar hassas ve birbirine bağlı olduğunu gösteriyor. Her varlık, doğadaki bir başka varlığın yaşamı ve ekosistemin dengesi için hayati bir rol oynar. Eğer bu varlıklardan biri eksik olsaydı, doğanın dengesinde büyük bozulmalar olurdu. Örneğin, arılar yok olursa tozlaşma azalır, bu da bitki türlerinin ve tarımın zarar görmesine yol açar. Bu etkinlik, evrende her şeyin birbiriyle bağlantılı olduğunu ve her varlığın önemini bir kez daha anlamamızı sağladı. Evrendeki bu mükemmel düzen, her bir parçanın ne kadar değerli olduğunu ve yaşamın devamlılığı için nasıl birlikte çalıştıklarını ortaya koyuyor.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.