5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 17-18 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 17-18 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 17-18 Etkinlik-2 Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Etkinlik-2

Adı: Olmasaydı Ne Olurdu?
Amaç : Evrendeki mükemmel düzene ilişkin akıl yürütebilme
Beceri : Tümevarıma dayalı akıl yürütme

Yönerge: Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. “Eğer görsellerdeki varlık türleri dünyadan bir anda yok olsaydı neler olurdu?” sorusunu sınıf arkadaşlarınızla tartışınız.
Ağaçlar, kuş, su, dağ, güneş, doğa, arı, çiçek dünyadan bir anda yok olsaydı neler olurdu?

Değerlendirme Cevapları (Kısa)

1- Verilen görsellerin ortak özellikleri nelerdir? Verilen görsellerin ortak özellikleri, hepsinin doğadaki canlı ve cansız varlıkları göstermesi ve evrendeki düzenin parçaları olmalarıdır.

2- Yaratılan her varlığın bir görevi var mıdır? Evet, Allah’ın yarattığı her varlığın bir görevi vardır. Örneğin, arılar bal yapar ve bitkilerin çoğalmasını sağlayarak ekosisteme katkıda bulunur.

3- Evrende var olan düzen hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Bu etkinlik, evrende kusursuz bir düzenin olduğunu ve her şeyin Allah’ın kontrolünde planlı bir şekilde işlediğini gösterir.

Etkinlik-2: Olmasaydı Ne Olurdu?

Değerlendirme Cevapları (Detaylı)

1- Verilen görsellerin ortak özellikleri nelerdir?
Görsellerde ağaçlar, kuşlar, su damlacıkları, dağlar, güneş ve arılar gibi farklı unsurlar yer alıyor. Bu unsurların ortak özellikleri, doğa kaynaklı olmaları ve birbirleriyle uyum içinde var olmalarıdır. Ağaçlar fotosentez yaparak oksijen üretir, kuşlar tohumları yayarak bitki çeşitliliğini artırır, su damlaları yaşamın temel kaynağıdır, dağlar iklim ve su döngüsünde rol oynar, güneş enerji ve ısı sağlar, arılar ise bitkilerin tozlaşmasını gerçekleştirir. Bu çeşitlilik, doğanın mükemmel döngüsünün görsel bir temsilidir.

2- Yaratılan her varlığın bir görevi var mıdır? Örnek vererek açıklayınız.
Her canlı ve cansız varlık, evrendeki düzenin bir parçası olarak belirli bir işlev üstlenir. Arılar, bal üretmelerinin yanı sıra çiçekler arasında polen taşıyarak bitkilerin çoğalmasını sağlar. Ağaçlar, karbon dioksiti absorbe edip oksijen üretir ve toprağın korunmasına yardımcı olur. Dağlar, yağış düzenini etkileyerek su kaynaklarının oluşumuna katkıda bulunur. Su, tüm canlıların yaşamsal ihtiyaçlarını karşılar ve iklim dengesini korur. Güneş, enerji kaynağı olup bitkilerin fotosentez yapmasını sağlar. Bu örnekler, her varlığın ekosistemdeki görevini ve birbirleriyle bağlantılı olduğunu gösterir.

3- Bu etkinlikten hareketle evrende var olan düzen hakkındaki düşüncelerinizi yazınız.
Görsellerden yola çıkarak evrende var olan düzeni düşündüğümüzde, Allah’ın yarattığı her şeyin belirli bir görev ve amaç doğrultusunda var olduğunu anlarız. Canlılar ve doğal unsurlar arasındaki bu uyum, ekosistemin sürekliliğini sağlar. Ağaçlar, kuşlar, su, dağlar ve arılar gibi varlıkların her biri, doğadaki dengeyi koruyan birer unsur olarak görev yapar. Böylelikle, evrende hiçbir şey boşuna yaratılmamış ve her varlık kendi rolüyle bu mükemmel düzenin devamına katkıda bulunmaktadır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.