5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 61-62
Etkinlik 1: Namaz Haritası
Bu etkinlik, öğrencilerin İslam'ın beş şartını ve bu şartların her birinin anlamını kavramalarına yardımcı olmak amacıyla düzenlenmiştir. Öğrenciler, kavram haritasını doldurarak Kelime-i Şehadet, Namaz, Oruç, Zekât ve Hac gibi temel ibadetlerin önemini ve her birinin nasıl uygulandığını öğrenirler. Etkinlik, öğrencilere ibadetlerin anlamını daha iyi kavrama ve İslam’ın şartlarını doğru bir şekilde sıralama becerisi kazandırır.
1. Aşağıdaki kavram haritasını uygun ifadelerle tamamlayınız.
- a: Kelime-i Şehadet - Söylenir.
- b: Namaz - Kılınır.
- c: Oruç - Tutulur.
- ç: Zekât - Verilir.
- d: Hac - Gidilir.
- e: İbadet - Allah’ın kesin emri.
- f: Allah’a Teşekkür - İçindir.
- g: Farz - İslam’ın Şartlarından Biridir.
2. Tamamladığınız kavram haritasını öğretmeninizle birlikte değerlendiriniz.
Hazırladığınız kavram haritasından yararlanarak namaz ibadetinin İslam’daki
yerini kısaca açıklayınız.
Kavram haritasını tamamladıktan sonra, öğretmenimle birlikte dikkatlice inceledik. Haritayı doğru bir şekilde tamamladığımı fark ettim. Bu çalışma, İslam’ın şartlarını ve ibadetlerin ne anlama geldiğini daha iyi anlamama yardımcı oldu. İbadetler, Allah’a olan bağlılığımızı ve sorumluluklarımızı yerine getirdiğimiz temel emirlerdir.
5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları - Sayfa 63
Vacip Namazlar:
Farz kadar kesin olmamakla birlikte kılınması emredilen namazlara vacip namaz denir. Ramazan ve Kurban bayramlarında kılınan bayram namazları ve yatsı namazından sonra kılınan vitir namazı vacip namazlara örnektir.
Nafile Namazlar:
Hz. Peygamber'in farz ve vacip namazlar dışında kıldığı namazlara nafile namazlar denir. Beş vakit farz namazın öncesinde veya sonrasında kılınan sünnet namazlar, teravih namazı ve geceleri kılınan teheccüt namazı nafile namazlara örnektir. Bu namazlara sünnet namaz da denir.
Etkinlik-2 Namaz Çeşitlerini Boyayalım
Bu etkinlik, namaz çeşitlerini sınıflandırmayı hedeflemektedir. Öğrenciler, farz, vacip ve sünnet namazlarını birbirinden ayırt ederek kutucukları doğru renklere boyarlar. Bu sayede, namazların İslam'daki hükümlerini öğrenir ve namaz çeşitlerinin önemini kavrarlar. Etkinlik, özelleştirilmiş renk kodlaması ile öğrencilerin görsel hafızalarını güçlendirerek, bilgileri daha kalıcı hale getirmeyi amaçlar.
Soru: Aşağıdaki tabloda bazı namaz çeşitleri verilmiştir. Namaz çeşitlerinden:
- Farz olanları maviye,
- Vacip olanları sarıya,
- Sünnet olanları kırmızıya boyayınız.
Farz Namazlar (Maviye boyanacak):
- Sabah Namazı
- Cuma Namazı
- İkindi Namazı
- Akşam Namazı
- Kurban Bayramı Namazı
Vacip Namazlar (Sarıya boyanacak):
- Vitir Namazı
- Ramazan Bayramı Namazı
Sünnet Namazlar (Kırmızıya boyanacak):
- Öğle Namazının Sünnetleri
- Yatsı Namazının Sünneti
- Akşam Namazının Sünneti
- İkindi Namazının Sünneti
- Teheccüt Namazı
- Teravih Namazı
Cevap: Tabloda doğru renklendirme yapılmış; farz namazlar mavi, vacip namazlar sarı ve sünnet namazlar kırmızı ile işaretlenmiştir. Bu sınıflandırma namazların hükümlerini anlamada yardımcı olmuştur.
Soru: Boyadığınız kutucukların doğru olup olmadığını öğretmeninizle değerlendiriniz.
Cevap: Boyadığım kutucukları öğretmenimle birlikte değerlendirdik ve namazların doğru şekilde sınıflandırıldığını gördük.
5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 64
Değerlendirme
Soru: Allah (cc) tarafından, kılınması kesin olarak emredilen namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.
Cevap: Mavi renge boyadım.
Soru: Farz kadar kesin olmamakla birlikte kılınması emredilen namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.
Cevap: Sarı renge boyadım.
Soru: Hz. Peygamberin kıldığı ve kılınmasını tavsiye ettiği namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.
Cevap: Kırmızı renge boyadım.
Etkinlik-3 Namaz Panosu
Soru: İslam’ın şartları arasında namazın yeri ve önemi hakkında öğrendiklerinizi en az üç cümle olacak şekilde defterinize yazınız.
Cevap: Namaz, İslam’ın beş şartından biridir ve farz olan bir ibadettir. Müslümanlar için Allah’a ibadet etmenin en önemli yollarından biridir. Namaz, insanın Allah’a yakın olmasını sağlar ve ruhsal dinginlik kazandırır.
Soru: Yazdığınız cümleleri sesli okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Cümlelerimi arkadaşlarıma sesli olarak okuyarak namazın önemini paylaştım.
Soru: Konuyu en iyi ifade ettiğini düşündüğünüz cümlenizi küçük bir kâğıda yazınız.
Cevap: “Namaz, Müslümanlar için Allah’a en önemli ibadetlerden biridir.”
Soru: Cümlelerinizi, öğretmen rehberliğinde belirlenen panoya asarak “Namaz Panosu” oluşturunuz.
Cevap: Cümlemi küçük bir kâğıda yazarak panoya astım.
Soru: Panoda yazılanları okuyunuz ve arkadaşlarınızla değerlendiriniz.
Cevap: Panodaki cümleleri okuyarak arkadaşlarımla namazın farklı yönlerini ve önemini tartıştık.
Değerlendirme
Soru: Bu etkinlik, namaz hakkında neleri fark etmenizi sağladı? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu etkinlik, namazın sadece bir ibadet değil, aynı zamanda Allah’a yakınlaşmanın bir yolu olduğunu fark etmemi sağladı. Namaz, düzenli olarak yapılması gereken bir ibadet olduğu için hayatımıza disiplin ve huzur katıyor.
Soru: Namaz panosunda en çok hangi ifadeler dikkatinizi çekti? Nedeniyle yazınız.
Cevap: “Namaz, insanın ruhunu arındıran bir ibadettir.” ifadesi dikkatimi çekti. Çünkü bu cümle, namazın manevi boyutunu çok iyi anlatıyor ve ruhsal dinginlik sağladığını vurguluyor.
Soru: Bu etkinlikten sonra namazın, kişinin Allah’a (cc) olan sevgisine etkisi konusunda neler söyleyebilirsiniz? Bir slogan yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: “Namaz, kalpler Allah’a açılan kapılardır.”
5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 65
Soru: Aşağıda namaz ibadetiyle ilgili bazı ifadeler verilmiştir. Bu ifadeleri okuyunuz ve doğru olanların başına (D) yanlış olanların başına (Y) yazınız. Yanlış olan ifadelerin altında verilen boşluklara doğrusunu yazınız.
-
(Y) Namaz, imanın altı temel esası arasında yer alır.
Doğru: Namaz, İslam’ın beş temel esası arasında yer alır. -
(D) Namaz kılan kişi Allah’a (cc) teşekkür etmiş olur.
-
(D) Günde beş vakit namaz kılmak ergenlik çağına gelmiş, akıllı her Müslüman’a farzdır.
-
(D) Namazlar farz, vacip ve nafile olmak üzere üç şekilde sınıflandırılır.
-
(Y) Teravih, vacip namazlardan biridir.
Doğru: Teravih, nafile namazlardan biridir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.