5. Sınıf Fen Bilimleri 2. Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri 2. Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Fen Bilimleri 2. Ders Kitabı Sayfa 117 Etkinlik İstasyonu Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Etkinlik Özeti – Sayfa 117 “Devreyi Canlandıralım”

Bu etkinlikte öğrenciler, elektrik devresinde yer alan pil, pil yatağı, bağlantı kablosu, anahtar, ampul ve duy gibi elemanların rollerini canlandırarak grup çalışması yaparlar. Her öğrenci bir devre elemanını temsil eder ve o elemanın görevini rol metniyle açıklar. Renkli fon kartonlarına semboller çizilir veya eleman adları yazılır. Grupça sahneye çıkılır, roller sergilenir. Etkinliğin sonunda en iyi performansı gösteren grup sınıfça belirlenir.

Amaç: Devre elemanlarının görevlerini eğlenceli bir şekilde öğrenmek ve pekiştirmek.

ROL METNİ

Pil: Ben, elektrik devresinin enerji kaynağıyım. Akımı başlatan benim. Devre çalışmaya başlamadan önce enerjiyi ben sağlarım.

Pil Yatağı: Ben, pili güvenli bir şekilde sabitlerim. Pilin yerinden oynamadan devreye bağlanmasını sağlarım.

Bağlantı Kablosu: Ben, tüm elemanları birbirine bağlayan bir yolum. Elektrik akımının güvenli ve kesintisiz bir şekilde devrede dolaşmasını sağlarım.

Anahtar: Ben, devreyi kontrol eden anahtarım. Kapalıyken elektrik akımı geçer, devre çalışır. Açıkken akımı keserim, devre durur.

Ampul: Ben, devrede ışık yayan parçayım. Elektrik akımı bana ulaştığında parlarım ve etrafı aydınlatırım.

Duy: Ben, ampulün yuvasıyım. Ampulü sabit tutar, elektrik bağlantısını güvenli şekilde kurarım.


Sınıf Uygulaması

Cevap: Grubumuzla sahne önünde kendi rollerimizi canlandırarak etkinliği gerçekleştirdik. Tüm gruplar rollerine uygun hareket etti. Yapılan oylama sonucunda, devre elemanlarını en iyi tanıtan ve uyum içinde çalışan grup “En İyi Rolü Oynayan Grup” seçildi. Herkes keyifli vakit geçirdi ve devre elemanlarını daha iyi öğrenmiş olduk.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.