5. Sınıf Fen Bilimleri 2. Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri 2. Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Fen Bilimleri 2. Ders Kitabı Sayfa 52 Ön Değerlendirme İstasyonu Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Ön Değerlendirme İstasyonu - Sorular ve Cevapları


1. Bölüm

a. Aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1- Çevremizdeki taş, su, hava gibi maddeler bütünsel yapıda mıdır? Açıklayalım.
Cevap: Hayır, çevremizdeki maddeler aslında küçük taneciklerden oluşur. Bu tanecikler bir araya gelerek maddenin bütününü oluşturur. Katı, sıvı ve gaz hâldeki tüm maddeler atom ve moleküllerden meydana gelir.

2- Bu maddeler daha küçük taneciklerden oluşmuş olabilir mi? Düşüncelerimizi yazalım.
Cevap: Evet, maddeler daha küçük taneciklerden, yani atom ve moleküllerden oluşmuştur. Örneğin, su molekülleri hidrojen ve oksijen atomlarından meydana gelir. Taş gibi katı maddeler de iç içe geçmiş atom ve moleküllerden oluşur.


b. Görseldeki dondurma çubuğunun ortadan ikiye bölündüğünü, sonrasında bölme işlemine sürekli devam edildiğini hayal edelim. Elimize geçecek en küçük parçayı düşünelim. Oluşan en küçük parçalar daha da küçük parçalardan oluşmuş mudur? Fikirlerimizi yazalım.

Cevap: Evet, dondurma çubuğunu sürekli böldüğümüzde en küçük parçalarına kadar ayırabiliriz. Ancak belirli bir noktadan sonra artık çıplak gözle göremeyeceğimiz atom ve moleküllere ayrılmış olur. Bu da gösteriyor ki, her madde daha küçük taneciklerden oluşmuştur.


2. Bölüm

a. Günlük yaşamda "ısı" ve "sıcaklık" kavramlarının birbirinin yerine kullanılması uygun mudur? Nedenini açıklayalım.

Cevap: Hayır, "ısı" ve "sıcaklık" farklı kavramlardır. Isı, bir maddeden başka bir maddeye aktarılan enerjidir, birimi joule (J) ile ölçülür. Sıcaklık ise bir maddenin taneciklerinin ortalama kinetik enerjisini gösterir ve derece santigrat (°C) ile ölçülür. Günlük hayatta bu iki kavram bazen yanlış kullanılabilir.


b. Aşağıda "ısı" ve "sıcaklık" kavramlarıyla ilgili ifadeleri doğru ya da yanlış olarak işaretleyelim.

İfadeler Doğru Yanlış
Suyun sıcaklığını 25 °C olarak ölçtüm.
Yaz ayında güneş altında kalan arabanın sıcaklığı 50 °C oldu.
Dondurmam sıcaklık aldıkça eridi.
Kalorifer peteğinin verdiği ısı, oda sıcaklığını artırdı.
Yaptığım kardan adam güneşten sıcaklık alarak eridi.
Kardeşim ateşlendiğinde vücut ısısı 39 °C ölçüldü.

c. Aşağıdaki kutulara "ısı" ve "sıcaklık" kavramları ile ilgili birer cümle yazalım.

ISI: Güneşten gelen ısı enerjisi, Dünya'nın sıcaklığını artırır.
SICAKLIK: Kaynar suyun sıcaklığı 100 °C olarak ölçüldü.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.