5. Sınıf Fen Bilimleri 2. Ders Kitabı Sayfa 93-94 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri 2. Ders Kitabı Sayfa 93-94 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Fen Bilimleri 2. Ders Kitabı Sayfa 93-94 Performans İstasyonu Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları (2. Kitap) – Sayfa 93

Farklı İklim Koşullarına Uygun Isı Yalıtım Modelleri

PERFORMANS İSTASYONU: Enerji Dostu Evler

Farklı iklim koşullarına uyumlu ısı yalıtım modelleri oluşturmak için aşağıdaki etkinliği yapalım. Malzeme ve tasarımını arkadaşlarımızla belirleyeceğimiz bu özgün modelimizi bilim şenliği gibi etkinliklerde sunabiliriz.

Etkinliğin Yapılışı:

  • Üçer veya dörder kişilik gruplar oluşturalım.
  • Mühendislik tasarım döngüsüne uygun farklı iklim koşulları ve mevsim özellikleri ile uyumlu bir ısı yalıtım modeli tasarlayalım.
  • Tasarım sürecine başlamadan önce veri toplama, hedef, süre, tasarım, değerlendirme gibi başlıkları belirleyerek plan oluşturalım.
  • “Isı Yalıtımı” adlı etkileşimli içerikten faydalanarak güvenilir bilimsel kaynaklara başvuralım.
  • Türk-İslam bilginlerinin çalışmalarını ve mimari eserlerini ısı yalıtımı açısından inceleyelim.

Model Tasarım Süreci

Modelimize ait bilgileri aşağıdaki bölümlere yazalım.
Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla özgürce ifade edelim.
Bir hafta içinde modelimizi tamamlayıp arkadaşlarımıza sunalım.
Diğer gruplarla test ederek geliştirelim.
Modelimizin önemini belirterek sunum yapalım.


Malzemeler:

  • Strafor köpük (Isı yalıtımı için)
  • Alüminyum folyo (Isı geçişini azaltmak için)
  • Karton kutu (Temel yapı malzemesi)
  • Pamuk ve yün (İç yalıtımı güçlendirmek için)
  • Saman ve toprak karışımı (Geleneksel yalıtım için)
  • Yapıştırıcı ve bant (Parçaları birleştirmek için)

Tasarımımızın Çizimi:

Tasarımı göstermek için basit bir ev maketi çizilebilir.
Dış yüzeyde strafor ve alüminyum folyo, iç yüzeyde pamuk ve yün katmanları gösterilmelidir.


Yapım Aşamaları:

  1. Karton kutu temel yapı olarak kesilip şekillendirildi.
  2. Kutunun dış yüzeyi strafor köpükle kaplandı.
  3. İç kısma alüminyum folyo yerleştirildi.
  4. Folyonun üzerine pamuk ve yün katmanları eklendi.
  5. Kutunun tabanı saman ve toprak karışımı ile kaplandı.
  6. Tüm yüzeyler sabitlenip yapıştırıcı ile sağlamlaştırıldı.

Değerlendirme Aşamaları - 1 (3. Gün)

Yaptığımız testler ve karşılaştırmalar sonucunda düzeltilmesi gerekenler:

  • İç yalıtım katmanlarının yeterince kalın olmadığı fark edildi.
  • Kapı ve pencere boşluklarında ısı kaybı gözlemlendi.
  • Isıyı daha iyi yalıtmak için ekstra malzemeler eklenebilir.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları (2. Kitap) – Sayfa 94

Düzeltme ve Değişiklikler

Modelin eksik yönlerini tamamlamak ve daha iyi bir ısı yalıtımı sağlamak için yapılan değişiklikler:

  • Pamuk ve yün katmanı kalınlaştırıldı.
  • Pencere ve kapı boşluklarına ek strafor ve alüminyum folyo eklendi.

Değerlendirme Aşamaları - 2 (7. Gün)

Yaptığımız testler ve karşılaştırmalar sonucunda düzeltilmesi gerekenler:

  • Alüminyum folyonun daha fazla yüzeyi kaplaması gerektiği anlaşıldı.
  • Taban yalıtımının eksik olduğu gözlendi.

Geliştirilmiş Model Çizimi

Düzeltmeler sonucunda modelimizin geliştirilmiş son hâlini aşağıya çizelim:
(Son modelde tüm yüzeylerde strafor ve alüminyum folyo gösterilecek, taban kalın bir yalıtım katmanı ile kaplanacaktır.)


Değerlendirme Aşamaları - 3

Modelimizin son hâlini değerlendirerek diğer grupların modelleriyle karşılaştıralım:

  • Isı kaybının azaldığı ve yalıtımın daha verimli olduğu gözlemlendi.
  • Diğer gruplara göre taban yalıtımı daha başarılıydı.
  • Ancak pencere boşluklarının daha küçük olması gerektiği fark edildi.

Sonuç olarak, modelimiz ısı yalıtımı açısından oldukça verimli hâle getirildi ve geliştirilmiş hâliyle test edildi.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.