5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 4. Ünite My Daily Routine Cevapları Meb Yayınları
5.Sınıf MEB Yayınları İngilizce Student Book My Daily Routine Sayfa 36-37-38-39-40-41-42 Cevapları
Bu sayfa, "My Daily Routine" ünitesine giriş yapıyor. Ünite kapsamında şu konular ele alınıyor:
- Kelime Bilgisi: Günlük rutinler, 1'den 100'e kadar sayılar ve zamanı ifade etme.
- Konuşma ve Yazma: Kendinizin ve başkalarının günlük rutinlerini konuşma ve yazma.
- Zaman ve Sayılar: Saatleri söyleme ve 1'den 100'e kadar sayıları ifade etme.
- Proje: Sabah rutininizle ilgili bir proje hazırlama.
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları
Power Up
A. Match the pictures with the daily routines. (Resimleri günlük rutinlerle eşleştirin.)
- 1- f) Get up
- 2- h) Have breakfast
- 3- b) Brush my teeth
- 4- d) Comb my hair
- 5- e) Get on the bus
- 6- ı) Take lessons
- 7- j) Have lunch
- 8- a) Arrive at home
- 9- c) Do my homework
- 10- i) i) have dinner
- 11- g) Go online
- 12- k) sleep
B. Answer the question. (Soruyu cevaplayın.)
What’s your favorit day of the week? Why? (Haftanın en sevdiğiniz günü hangisi? Neden?)
Cevap: I like Saturday the most. Because we spend time as a family. (En çok cumartesiyi severim. Çünkü ailecek vakit geçiririz.)
Listening
C. Listen to Defne’s podcast about her daily routine and answer the question. (T. 11)(Defne’nin günlük rutinini anlatan podcast’ini dinleyin ve soruyu cevaplayın. (Ö.11))
Cevap: Wednesday
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları MEB Yayınları
D. Listen again and choose the correct one. (T. 12) (Tekrar dinleyin ve doğru olanı seçin. (D.12))
- Defne gets up early on weekends. NO
- She brushes her teeth before breakfast. NO
- She usually takes the bus to school. YES
- She has lunch at home. NO
- Her lessons end at 4 o'clock. YES
- She goes online after dinner. YES
- She doesn't sleep early on weekdays. NO
E. Read the language tips and complete the dialogue. (Dil ipuçlarını okuyun ve diyaloğu tamamlayın.)
Dialogue:
- Defne: Nancy, do you get up early?
- Nancy: Yes, (1) I do.
- Defne: So, (2) What time do you get up?
- Nancy: I get up at six.
- Defne: Oh, it’s very early. (3) When do you get up late?
- Nancy: On weekends.
Speaking
F. Complete the chart and talk about your daily routine. (Tabloyu tamamlayın ve günlük rutininiz hakkında konuşun.)
- In the morning (Sabah): I get up early.
(Erken kalkarım.) - In the afternoon (Öğleden sonra): I have lunch at school.
(Okulda öğle yemeği yerim.) - In the evening (Akşam): I do my homework.
(Ödevimi yaparım.) - At night (Gece): I sleep at 10 p.m.
(Saat 10'da uyurum.)
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları MEB Yayınları
Power Up
A. Look at the photos, complete the statements, and draw the times. (Fotoğraflara bakın, ifadeleri tamamlayın ve süreleri çizin.)
1- I get up at seven o’clock. (Saat yedide kalkarım.)
2- I do my homework at five o’clock. (Saat beşte ödevimi yaparım.)
3- I have lunch at one o’clock. (Saat birde öğle yemeği yerim.)
4- I go to bed at ten o’clock. (Saat onda yatarım.)
Reading
B. Read Defne’s blog and complete the title. (Defne’nin blogunu okuyun ve başlığı tamamlayın.)
Cevap: b. Daily
C. Read the text again and circle the correct one. (Metni tekrar okuyun ve doğru olanı daire içine alın.)
1- Ömer gets up at six in the morning. (Ömer sabah saat altıda kalkar.)
2- He gets dressed before breakfast. (Kahvaltıdan önce giyinir.)
3- He has pancakes, jam, and cheese for breakfast. (Kahvaltıda krep, reçel ve peynir yer.)
4- Lunch time is at half past twelve. (Öğle yemeği saati 12:30’dur.)
5- He walks home after school. (Okuldan sonra eve yürür.)
6- He does homework after dinner. (Akşam yemeğinden sonra ödev yapar.)
7- He sleeps at ten at night. (Gece saat 10’da uyur.)
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları MEB Yayınları
D. Read the language tips and complete the statements. Then tell the times.
Çeviri: Dil ipuçlarını okuyun ve ifadeleri tamamlayın. O zaman saatleri söyle.
Saatler ve Türkçe Karşılıkları:
- It is quarter past eight. (Saat sekizi çeyrek geçiyor.)
- It is half past eleven. (Saat on biri buçuk.)
- It is quarter to one. (Saat bire çeyrek var.)
- It is four o’clock. (Saat dört.)
Language Tips (Dil İpuçları):
- O’clock: Tam saatler için kullanılır. (Örn: 9:00 = It’s nine o’clock.)
- Quarter past: Çeyrek geçiyor anlamında kullanılır. (Örn: 9:15 = It’s quarter past nine.)
- Half past: Buçuk anlamında kullanılır. (Örn: 9:30 = It’s half past nine.)
- Quarter to: Çeyrek var anlamında kullanılır. (Örn: 9:45 = It’s quarter to ten.)
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları
Speaking
E. Ask and answer as in the example and take notes. (Örnekteki gibi sorup cevaplayın ve not alın.)
Tablo Örneği (Find Someone Who):
Find Someone Who... | Name | Time |
---|---|---|
... gets up early. | Başak | at 7:00 |
... has breakfast at home. | Ali | at 8:00 |
... leaves home early. | Zeynep | at 6:30 |
... takes the bus to school. | Ahmet | at 7:15 |
... walks to school. | Elif | at 7:50 |
... has lunch at school. | Mehmet | at 12:30 |
... has dinner after doing homework. | Ayşe | at 19:30 |
... sleeps early. | Can | at 21:00 |
Örnek Sorular ve Cevaplar (Example Questions and Answers):
- Do you get up early?
Yes, I do. - What time do you get up?
I get up at seven.
A. Listen and repeat. (T. 13)
(Dinleyin ve tekrar edin.)
Numbers (Sayılar):
- 1-10: one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten
- 11-20: eleven, twelve, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty
- 21-30: twenty-one, twenty-two, twenty-three, twenty-four, twenty-five, twenty-six, twenty-seven, twenty-eight, twenty-nine, thirty
- 40-100: forty, fifty, sixty, seventy, eighty, ninety, one hundred
Power Up
A. Listen and repeat. (T. 13) (Dinleyin ve tekrarlayın. (Ö.13)
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları MEB Yayınları
Listening
B. Answer the question. (Soruyu cevaplayın.)
Do you get up early on weekends? (Hafta sonları erken mi kalkıyorsunuz?)
Cevap: I wake up late on weekends. (Hafta sonu geç uyanırım.)
Listening
C. Listen to Defne’s weekend routine and complete the statements. (T. 14) (Defne’nin hafta sonu rutinini dinleyin ve ifadeleri tamamlayın. (D.14))
1- Defne has breakfast at 11:15. (Defne kahvaltısını saat 11:15'te yapar.)
2- She has 13 medals. (Onun 13 madalyası var.)
3- Her course takes 2 hours. (Dersi 2 saat sürüyor.)
4- There are 75 koi fish in the aquarium. (Akvaryumda 75 koi balığı var.)
5- They usually walk 9 kilometers. (Genellikle 9 kilometre yürürler.)
6- She watches TV until 21:45. (Saat 21:45'e kadar televizyon izler.)
Speaking
D. Work in pairs and play the game on page 99. (Çiftler halinde çalışın ve 99. sayfadaki oyunu oynayın.)
Page 99: Game Explanation
Game Rules:
- Decide who starts. (Kim başlayacak, karar verin.)
- Count the numbers and follow the instructions. (Sayıları sayın ve talimatları izleyin.)
- When you make a mistake, it’s your friend’s turn. (Bir hata yaptığınızda sıra arkadaşınıza geçer.)
Purpose of the Game:
This interactive board game encourages students to practice daily routines, time expressions, and numbers in a fun way while speaking English.
Examples of Instructions:
- “What time do you get up?” (Saat kaçta kalkıyorsun?)
- “How many snacks a day do you eat?” (Günde kaç atıştırmalık yersin?)
- “Do you brush your teeth two times a day?” (Günde iki kez dişlerini fırçalar mısın?)
- “When do you watch TV?” (Televizyonu ne zaman izlersin?)
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları MEB Yayınları
Learning Portal
Read the learning portal, do the project, and share it with your friends. (Öğrenme portalını okuyun, projeyi yapın ve arkadaşlarınızla paylaşın.)
-
Step 1: Create a poster about your morning routine.
(Adım 1: Sabah rutininiz hakkında bir poster hazırlayın.)**
Example:
- Morning Routine: I wake up at seven.
- Fitness: I do fitness for 30 minutes.
- Shower: I take a shower after exercising.
- Breakfast: I eat cereal and brush my teeth.
(Örnek: Sabah yedide kalkarım. 30 dakika spor yaparım. Spor sonrası duş alır, kahvaltıda tahıl yerim ve dişlerimi fırçalarım.)
Sum Up
A. Think about the unit and complete the boxes. (Üniteyi düşünün ve kutuları doldurun.)
B. Think about your performance and complete the self-assessment scale. (Performansınızı düşünün ve öz değerlendirme ölçeğini doldurun.)
Evaluate yourself on these skills (0–100%):
(Aşağıdaki becerilerde kendinizi 0-100% arasında değerlendirin.):
- I can tell what people do regularly.
(İnsanların düzenli olarak ne yaptığını söyleyebilirim.) - I can make simple inquiries about daily routines.
(Günlük rutinlerle ilgili basit sorular sorabilirim.) - I can tell the time.
(Saati söyleyebilirim.) - I can name numbers from 1 to 100.
(1’den 100’e kadar sayıları söyleyebilirim.)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.