5. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Matematik 1. Ders Kitabı Kâğıt Katlayarak Açı Belirleme Sayfa 47 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Etkinlik 2
Kâğıt Katlayarak Açı Belirleme

Kağıt Katlayarak Açı Belirleme başlıklı bir etkinlik yer alıyor. Bu etkinlikte, A4 kağıdı kullanarak doğru çizme ve açı belirleme işlemleri yapılmaktadır.

Etkinlik 2: Kağıt Katlayarak Açı Belirleme

Adımlar:

1. Adım: Kısa kenarları çakışacak şekilde A4 kağıdını ikiye katlayın. Katladığınız kağıdı açarak, oluşan katlama izine cetvel yardımıyla bir doğru modeli çizin. Bu işlem, AB doğrusu ile gösterilmiştir.

2. Adım: Uzun kenarları çakışacak şekilde A4 kağıdını ikiye katlayın. Katladığınız kağıdı açarak, oluşan katlama izine cetvel yardımıyla bir doğru modeli çizin. Bu doğruların kesişimi CD doğrusu ile gösterilmiştir.

Sorular:

a) Köşesi AB ve CD doğrularının ortak noktası olan açılara bakarak aşağıdaki açıların ölçülerini yazın:

  • m(CEA) = 90°
  • m(DEA) = 90°
  • m(DEB) = 90°
  • m(CEB) = 90°

b) Belirlediğiniz açı ölçülerine göre, AB doğrusu ile CD doğrusu arasındaki ilişkiyi açıklayın.

Soruların cevabında belirtildiği gibi, iki doğrunun kesiştiği noktada açılar 90° ise bu doğrular dik doğrular olarak adlandırılır. Örneğin, AB doğrusu CD doğrusu üzerine dikse, bu durum sembolle AB ⊥ CD olarak yazılır ve "AB doğrusu CD doğrusu üzerine diktir" şeklinde okunur.

Bu etkinlik, öğrencilere kağıt katlama yöntemiyle açılar oluşturmayı ve doğru çizimlerinde açıların ilişkisini gözlemlemeyi öğretmeyi amaçlar.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.