5. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Meb Yayınları
Etkinlik 2 Sınıf Başarılı mı? Başarılı Değil mi? Sorular ve Cevaplar
a) Tablodaki veriler grafikte doğru gösterilmiş midir?
Cevap: Evet, tabloda verilen öğrenci sayıları ile grafikteki sütun yükseklikleri uyumludur. Her başarı durumu için gösterilen öğrenci sayıları doğru bir şekilde görselleştirilmiştir.
b) Zeynep öğretmen, sınıfının genel olarak başarılı olduğu yorumunu yapmıştır. Sizce bu çıkarım doğru mudur?
Cevap: Evet, bu çıkarım doğrudur. Çünkü başarısız ve geçen öğrenci sayıları düşükken, orta, iyi ve pekiyi alan öğrenci sayıları oldukça yüksektir.
c) Bu yorumu hangi veriler kanıtlamaktadır?
- Başarısız öğrenci sayısı: 3 (en düşük grup)
- Geçer öğrenci sayısı: 6
- Orta öğrenci sayısı: 12
- İyi öğrenci sayısı: 15 (en yüksek grup)
- Pekiyi öğrenci sayısı: 10
Bu verilere göre, sınıfın büyük çoğunluğu "iyi" ve "pekiyi" derecelerinde not almıştır. Başarısız öğrenci sayısı ise oldukça azdır, bu da sınıfın genel olarak başarılı olduğunu göstermektedir.
ç) Bu grafiğe göre başka nasıl yorumlar yapılabilir?
- Sınıftaki öğrencilerin büyük çoğunluğu 70 ve üzeri puan almıştır, bu da başarılı olduklarını gösterir.
- Sınıfta başarısız öğrenci oranı oldukça düşüktür, bu da genel anlamda iyi bir eğitim seviyesini gösterir.
- Öğrencilerin en yoğunlaştığı başarı durumu "iyi" kategorisidir.
- Geçer ve başarısız öğrenciler için ek destekleyici eğitim çalışmaları yapılabilir.
Bu grafik, sınıfın başarı düzeyini net bir şekilde ortaya koyarak öğretmenlerin öğrencilerine yönelik stratejilerini belirlemelerine yardımcı olabilir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.