5. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 130 Etkinlik 11 Bahçecilik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Etkinlik 11 Bahçecilik Cevapları

1) Fatih Bey, karpuz ve üzüm yetiştirdiği bölgelerin toplam alanını bulmak istemektedir. Bu bölgelerin toplam alanını veren farklı sayı cümlelerini yazınız.

  1. Yol: 15 × 10 + 15 × 20
  2. Yol: 15 × (10 + 20)
  3. Yol: 15 × 30

Genelleme: Çarpma işleminin dağılma özelliği sayesinde, ortak çarpan olan 15 ile her iki dikdörtgenin yüksekliği toplanarak kısa yoldan işlem yapılabilir.


2) Fatih Bey, üzüm ve çilek yetiştirdiği bölgelerin toplam alanını bulmak istemektedir. Bu bölgelerin toplam alanını veren farklı sayı cümlelerini yazınız.

  1. Yol: 20 × 15 + 4 × 15
  2. Yol: 15 × (20 + 4)

Genelleme: Ortak çarpan (15) parantez dışına alınarak işlemi kısaltabiliriz. Bu da çarpmanın toplama üzerine dağılma özelliğini gösterir.


3) Fatih Bey, elma yetiştirdiği bölgenin alanını bulmak istemektedir. Bu bölgenin alanını veren farklı sayı cümlelerini yazınız.

  1. Yol: 15 × 26
  2. Yol: 15 × (30 - 4)
  3. Yol: 15 × 30 - 15 × 4

Genelleme: Bu örnekte de çarpmanın çıkarma üzerine dağılma özelliğinden faydalanılmıştır. Ortak çarpan olan 15 kullanılarak işlem kolaylaştırılmıştır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.