5. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 99 Performans Görevi Kan Grubun Ne? Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Kan Grubu Araştırması: Sınıfımızın Kan Dağılımı

1. Araştırma Sorusu:

Sınıfımızdaki öğrencilerin en yaygın kan grubu nedir? Hangi kan grubu daha az bulunur?

2. Çalışma Takvimi:

  • 1. Hafta: Veri toplama (öğrencilerin kan gruplarını öğrenme)
  • 2. Hafta: Sıklık tablosu ve grafiklerin oluşturulması
  • 3. Hafta: Verileri analiz etme ve yorumlama
  • 4. Hafta: Afiş ve sunum hazırlama

3. Veri Toplama:

Öğrencilerden kan grupları hakkında bilgi toplanarak aşağıdaki tablo oluşturulmuştur.

Kan Grubu Öğrenci Sayısı
A 12
B 8
AB 6
0 4

4. Sıklık Tablosu:

Verileri sıklık tablosuna dönüştürdük ve kan gruplarının kaç öğrenciye ait olduğunu belirledik.

Kan Grubu Frekans (Öğrenci Sayısı)
A 12
B 8
AB 6
0 4

5. Grafikleri Oluşturma:

Verileri sütun grafiği ve nokta grafiği ile görselleştirdik.

Sütun Grafiği:

Kan Gruplarına Göre Öğrenci Sayıları

Kan Grubu Öğrenci Sayısı
A ████████████ 12
B ████████ 8
AB ██████ 6
0 ████ 4

6. Çıkarımlar ve Yorumlar:

  • Sınıfımızda en yaygın kan grubu "A" (%40) olarak görülmektedir.
  • En az bulunan kan grubu "0" (%13) olup, nadir görülen bir gruptur.
  • AB kan grubu, toplam öğrenci sayısının %20’sini oluşturmaktadır.
  • B kan grubu ise sınıf nüfusunun yaklaşık %27’sine sahiptir.

7. Çalışmanın Dosyalanması:

Bütün adımlar, grafikler ve analizler dosyalanarak sunuma hazır hale getirilmiştir.

8. Afiş ve Poster Çalışması:

Öğrencilere görsel bir sunum yapmak için kan gruplarının dağılımını gösteren bir afiş hazırlanmıştır.

9. Sunum:

Hazırlanan çalışma sınıfta sunularak arkadaşlarımızla paylaşılmıştır.

10. Öz Değerlendirme:

Ek-1'de yer alan öz değerlendirme formu doldurulmuş ve çalışmanın eksiklikleri belirlenerek son hali verilmiştir.


Sonuç:

Bu çalışma sayesinde sınıfımızdaki kan grubu dağılımı hakkında bilgi edindik ve veri görselleştirme yöntemlerini kullanarak analiz yapmayı öğrendik. Grafikler ve tablolar sayesinde en yaygın ve en nadir kan gruplarını belirledik.

Öğrendiklerimiz:

  • Veri toplama sürecinin nasıl işlediğini
  • Sıklık tablosu, sütun grafiği ve nokta grafiği oluşturmayı
  • Verileri yorumlamayı ve analiz etmeyi
  • Sunum ve afiş çalışması yaparak bilgileri paylaşmayı

Bu araştırma, istatistik okuryazarlığımızı geliştirmemize ve verileri doğru analiz etmeyi öğrenmemize yardımcı oldu!

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.