5. Sınıf Sosyal Bilgiler 2. Ders Kitabı Sayfa 112-113-114-115-116-117 Cevapları Meb Yayınları
Sayfa 112 5. Öğrenme Alanı - Değerler
Aşağıdaki tabloda değerler numaralandırılarak verilmiştir. Verilen soruları tablodaki değer numaralarını kullanarak ilgili alana cevaplayınız (Bir numarayı birden fazla cevap alanında kullanabilirsiniz.).
Verilen Metinlerdeki Değerler ve Açıklamaları
1️⃣ Metin 1: "Dünya nüfusunun artması ve ihtiyaçların çoğalması ile doğal kaynaklara duyulan gereksinim de artmaktadır..."
- Vurgulanan Değerler: Tasarruf (1), Duyarlılık (2), Sorumluluk (3)
- Açıklama: Doğal kaynakları bilinçsiz tüketmemek, çevreye duyarlı olmak ve doğayı korumak için sorumluluk almak gerektiği anlatılmıştır.
2️⃣ Metin 2: "Suyu korumak, vatanı korumak gibidir."
- Vurgulanan Değerler: Vatanseverlik (4), Tasarruf (1), Sorumluluk (3)
- Açıklama: Su kaynaklarını korumanın, vatanı korumak kadar önemli olduğu belirtilmiştir.
3️⃣ Metin 3: "Dünya Su Günü, Birleşmiş Milletlerin aldığı bir karar ile 1993’ten bu yana her yıl 22 Mart’ta kutlanmaktadır..."
- Vurgulanan Değerler: Tasarruf (1), Duyarlılık (2), Sorumluluk (3), Dayanışma (7)
- Açıklama: Su kaynaklarının bilinçli kullanımı ve sürdürülebilir çözümler için duyarlılık gösterilmesi gerektiği anlatılmıştır.
Sayfa 113 Hayatımızdaki Ekonomi
BÜTÇEMİ PLANLIYORUM
Temel İhtiyaçlarımız: Beslenme, Barınma, Sağlık
İsteklerimize Örnekler: Tatil, Oyuncak, Sinema Bileti
KAYNAKLARIMIZIN VERİMLİ KULLANIMI
Yenilenebilir Doğal Kaynaklar: Güneş, Rüzgar, Su
Yenilenemeyen Doğal Kaynaklar: Petrol, Kömür, Doğal Gaz
İLİMİZDEKİ EKONOMİK FAALİYETLER
Birincil Ekonomik Faaliyetler: Tarım, Hayvancılık, Balıkçılık
İkincil Ekonomik Faaliyetler: Sanayi, İnşaat, Gıda İşleme
Üçüncül Ekonomik Faaliyetler: Eğitim, Sağlık, Ticaret
Dördüncül Ekonomik Faaliyetler: AR-GE Çalışmaları, Yazılım Geliştirme, Bilimsel Araştırmalar
Beşincil Ekonomik Faaliyetler: Üst Düzey Yöneticilik, Kamu Yönetimi, Stratejik Planlama
Sayfa 114 Cevaplar
1. Doğal kaynakların verimli kullanılması ve israfın önlenmesi amacıyla "5D" modeli geliştirilmiştir. Aşağıda verilen maddeleri 5D modeli aşamaları ile eşleştiriniz.
- (a) Kağıt, plastik, cam gibi ürünleri geri dönüşüme kazandırmak → Dönüştür, doğa kazansın.
- (b) Evde veya okulda su tüketimini azaltmak için çeşitli önlemler almak → Daha az tüket.
- (c) Kullanılmayan eşyaları ihtiyacı olanlarla paylaşmak → Değerlendir, yeniden kullan.
- (ç) Konserve kutularını saksı olarak kullanmak → Değiştir, farklı amaçla kullan.
- (d) Bir ürünü satın almadan önce istek mi ihtiyaç mı diye sormak → Düşün, gerekli değilse tüketme.
2. Aşağıdaki ekonomik faaliyetlerden hangisi bahsedilen ilde yapılmamaktadır?
A) Tarım B) Turizm C) Madencilik D) Büyükbaş hayvancılık
Cevap: Metinde tarım, turizm ve büyükbaş hayvancılıkla ilgili bilgiler verilmiştir. Ancak madencilik faaliyetlerinden bahsedilmemektedir. Bu nedenle doğru cevap C şıkkıdır.
3. Bu ilde hangi ekonomik alanla ilgili ekonomik faaliyetten bahsedilmemiştir?
A) Birincil ekonomik faaliyet B) İkincil ekonomik faaliyet
C) Üçüncül ekonomik faaliyet D) Dördüncül ekonomik faaliyet
Cevap: Metinde tarım, hayvancılık ve sanayi gibi ekonomik faaliyetlerden bahsedilmiştir. Ancak bilimsel araştırmalar ve teknoloji geliştirme gibi dördüncül ekonomik faaliyetlere dair herhangi bir bilgi verilmemektedir. Bu nedenle doğru cevap D şıkkıdır.
Sayfa 115 Cevaplar
4. Aşağıda arıcılık ve arı ürünleriyle ilgili ekonomik faaliyetlerdeki örnekler verilmiştir. Örneklerde verilen ekonomik faaliyetlerdeki bilgileri dikkate alıp hangi ekonomik faaliyet alanı ile ilişkili olduğunu ilgili alanlara yazınız.
(a) Derya – Arıcılık yaparak bal ve arı ürünleri üretiyor.
➡ Birincil ekonomik faaliyet (Tarım ve hayvancılık).
(b) Sinem – Farklı bölgelerden bal alarak satış yapıyor.
➡ Üçüncül ekonomik faaliyet (Ticaret).
(c) Abdullah – Arı ürünlerinden propolisin sağlık alanında kullanımına yönelik AR-GE çalışmaları yapıyor.
➡ Dördüncül ekonomik faaliyet (Bilimsel araştırmalar ve geliştirme).
(ç) Hatice – Çikolata fabrikasında bal kullanarak üretim yapıyor.
➡ İkincil ekonomik faaliyet (Sanayi ve gıda işleme).
(d) Nuri – Arıcılık faaliyetlerini desteklemek ve geliştirmek için etkinlikler düzenliyor.
➡ Beşincil ekonomik faaliyet (Yönetim ve organizasyon).
Sayfa 116 Cevaplar
5. Aşağıdaki tabloda lise öğrencisi Begüm’ün anne ve babası ile tatil için gidecekleri Rize’de yapabilecekleri faaliyetler, faaliyetlerin ücret bilgisi ve mutluluk puanlarına yer verilmiştir.
1. Begüm ve ailesi en yüksek mutluluk puanını almak isterse hangi aktiviteyi tercih etmelidir?
➡ Huser Yaylası gezisi (Mutluluk puanı: 15).
2. Aile, ekonomik açıdan en uygun sosyal aktiviteyi tercih etmek isterse hangi seçeneği değerlendirmelidir?
➡ Zilkale gezisi (Tur ücreti kişi başı 200 TL, mutluluk puanı: 12).
3. Aile, ulaşım için daha az ücret ödemek isterse hangi seçeneği seçmelidir?
➡ Otobüs (Kişi başı 500 TL).
4. Begüm ve ailesi doğa ile iç içe olmak isterse hangi konaklama seçeneğini değerlendirmelidir?
➡ Kütük Orman Evleri (Bungalov otel, doğayla iç içe, aile odası, 3 kişilik ücret 2.000 TL).
5. Begüm, çay üretimi hakkında bilgi edinmek isterse hangi aktiviteyi tercih etmelidir?
➡ Çeçeva Saklı Bahçe gezisi (Çay üretimi hakkında bilgi edinme, ücretsiz çay servisi).
Sayfa 117 Begüm ve Ailesinin Tatil Planı
1. Gün
- Ulaşım: Uçak
- Konaklama ve Yeme İçme: Kütük Orman Evleri + öğle ve akşam yemeği
- Sosyal ve Kültürel Aktiviteler: Ayder Yaylası gezisi
2. Gün
- Konaklama ve Yeme İçme: Kütük Orman Evleri + öğle ve akşam yemeği
- Sosyal ve Kültürel Aktiviteler: Zilkale gezisi, Huser Yaylası gezisi
3. Gün
- Konaklama ve Yeme İçme: Kütük Orman Evleri + öğle ve akşam yemeği
- Sosyal ve Kültürel Aktiviteler: Çeçeva Saklı Bahçe gezisi
- Ulaşım: Uçak
4. Gün
- Sabah 10.00'da eve dönüş: Uçak
Bu tatil planı, yüksek mutluluk puanı sağlayarak hem bütçeye uygun hem de keyifli bir tatil deneyimi sunar.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.