6. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 96-97 Cevapları Meb Yayınları

6. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 96-97 Cevapları Meb Yayınları
6. Sınıf Fen Bilimleri 1. Kitap Sayfa 96-97 Cevapları MEB Yayınları içeriğinde, tohumun çimlenmesine etki eden faktörler ve hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişme konularına ait etkinlik cevapları yer almaktadır.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 96 Cevapları – MEB Yayınları


Etkinlik İstasyonu – 11: Tohumun Çimlenmesi Deneyi

Soru: “Etkinlik İstasyonu 10”da yaptığımız deneyden yola çıkarak aşağıdaki diyagramı dolduralım.

Deneyde tohumun çimlenmesine etki eden hangi faktörü test ettik? Su

Etkinlikten Önce Bildiklerimiz:
Tohumun çimlenmesi için su, oksijen ve uygun sıcaklık gerektiğini biliyorduk. Bu şartlar oluşmadığında çimlenme gerçekleşmez.

Önermemiz: “Su verilmeyen tohum çimlenemez.”

Etkinlikle İlgili Kavramlar:
→ Çimlenme
→ Nem
→ Işık
→ Sıcaklık
→ Büyüme
→ Gelişme

Gözlemlerimiz:
Su verilen tohumlar kısa sürede şişti, ardından kök ve gövde gelişimi başladı. Susuz bırakılan tohumlarda ise çimlenme gözlenmedi.

Malzemeler:

  • Tohum
  • Su
  • Kap
  • Pamuk veya toprak
  • Süreölçer
  • Defter

Bilimsel Değerlendirme:

Deney sonucunda suyun, tohumun uyanarak çimlenmeye başlamasında en önemli faktörlerden biri olduğu kanıtlandı. Su, tohumun kabuğunu yumuşatarak embriyonun büyümesini sağlar.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 97 Cevapları – MEB Yayınları


Etkinlik İstasyonu – 12: Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme


Soru 1: Hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişmenin nasıl gerçekleştiği ile ilgili aklımıza ilk gelenleri yazalım.

Cevap: Hayvanlarda üreme genellikle eşeyli olur. Dişi ve erkek bireylerin üreme hücreleri birleşerek döllenme sonucu yeni canlılar oluşur. Yavrular zamanla büyür, gelişir ve olgunlaşarak üreme yeteneği kazanır.


Soru 2: Arkadaşlarımızla ortak bir karara vararak hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişmeye ilişkin nitelikleri tanımlayalım.

Cevap: Hayvanlarda büyüme, vücut hacminin ve kütlesinin artmasıyla gerçekleşir. Gelişme ise organların görev yapabilecek olgunluğa ulaşmasıdır. Erginliğe ulaşan hayvanlar üreme yeteneği kazanır.


Soru 3: Bu hayvanların belirtilen üreme şekillerinde benzerlik var mıdır? Tartışalım.

Cevap: Her iki hayvan da üreme yoluyla yeni bireyler meydana getirir. Ancak denizyıldızı eşeysiz, tavuk ise eşeyli üreme ile çoğalır. Yani biri tek bireyle, diğeri dişi ve erkek bireylerle çoğalır.


Soru 4: Denizyıldızı için verilen üreme çeşidine ne ad verilir? Tavuk için verilen üreme çeşidine ne ad verilir? Bu üreme çeşitleriyle ilgili farklı örnekler verelim.

Denizyıldızı: Eşeysiz üreme (rejenerasyon).
Örnekler: Hidra (tomurcuklanma), öglena (ikiye bölünme)

Tavuk: Eşeyli üreme.
Örnekler: İnek, balık, insan, kedi
Sonuç: Eşeysiz üreme tek bireyden, eşeyli üreme dişi ve erkek bireylerin birleşmesiyle gerçekleşir.


Soru 5: Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım ve tartışalım.

Cevap: Grup olarak fikirlerimizi paylaştık ve farklı canlılardaki üreme biçimlerinin benzer ve farklı yönlerini tartıştık.


Soru 6: Sözcümüzün grubumuza ait fikirleri diğer gruplara sunmasını bekleyelim.

Cevap: Sözcümüz, denizyıldızının eşeysiz, tavuğun ise eşeyli üremeyle çoğaldığını anlattı ve iki yöntem arasındaki farkları örneklerle açıkladı.


Soru 7: Öğretmenimizin geri bildirimi doğrultusunda gerekli düzeltmeleri yapalım.

Cevap: Öğretmenimizin yönlendirmesiyle “Eşeysiz üreme tek bireyle, eşeyli üreme dişi ve erkek bireylerle gerçekleşir” şeklinde cümlemizi düzenledik.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.