6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 106-109 Cevapları Meb Yayınları

6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 106-109 Cevapları Meb Yayınları
6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 106-109 etkinlik cevapları: Yanıltıcı haberler, araştırmalarda yanlılık ve grafik yorumlama konularını içeren tüm soruların kısa ve anlaşılır çözümleri burada.

6. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Cevapları Sayfa 106-107-108-109

Sonuç ve Yorumları Tartışalım – Etkinlik Cevapları


Sayfa 106 – Etkinlik 7: Yanıltıcı Haberlerin Yayılması

a) Bu araştırmaya göre doğal afetlerde yanıltıcı haberler en çok hangi duruma sebep olur?
➡️ Paniğe sebep olur.
(Çünkü grafik sonuçlarında en yüksek oran paniğe işaret etmektedir.)

b) İnsanların yanıltıcı haberlerden etkilenmemesinin nedeni ne olabilir? Olumsuz sonuçlardan korunmak için neler yapılabilir?
➡️ İnsanlar haber kaynağının doğruluğunu kontrol ederek etkilenmeyebilir.
➡️ Sadece resmî açıklamalara güvenilmeli, duyum ve söylentiler hemen paylaşılmamalıdır.

c) Yanıltıcı haberlerin oluşturacağı haksızlıkların önlenmesi için nasıl davranmalıyız?
➡️ Bilgi doğruluğu kanıtlanmadan paylaşım yapılmamalı, toplumu endişeye sürükleyen ifadelerden uzak durulmalıdır.
➡️ Güvenilir kaynaklar desteklenmeli, yanlış bilgi yayanlar hakkında yasal süreç uygulanmalıdır.


Sayfa 107 – Etkinlik 8: Araştırmalarda Yanlılık

a) Bu anket 6. sınıflar için uygun mudur?
➡️ Tam olarak uygun değildir.
Çünkü erkek öğrencilerin ilgisini çekecek oyuncak seçenekleri listede yer almamaktadır.

b) Ankette yanlılık var mıdır?
➡️ Evet, sadece kızlara yönelik oyuncaklar verilmiştir.
Bu nedenle sonuçlar tüm sınıfı temsil etmez.

c) Formun daha uygun hâle gelmesi için hangi oyuncaklar eklenebilir?
➡️ Futbol topu, lego, yarış arabası, puzzle, robot oyuncaklar gibi herkesin ilgisini çekebilecek seçenekler eklenebilir.

ç) Bir ankette hataları azaltmak için neler yapılabilir?
➡️ Sorular tarafsız ve yönlendirici olmayan bir dille hazırlanmalıdır.
➡️ Herkes için geçerli seçenekler sunulmalıdır.
➡️ Anket öncesi kısa bir pilot uygulama yapılabilir.


Sayfa 108-109 – Etkinlik 9: Grafik Yorumlama

a) Verilen iki grafik arasındaki fark nedir?
➡️ Sayı aralıkları farklıdır.
Birinci grafikte küçük aralıklarla artış vardır, ikincisinde geniş ölçek kullanılmıştır.

b) Hangi grafik daha doğru bir görselleştirme sunuyor? Neden?
➡️ 1. Grafik daha uygundur.
Çünkü veriler net, detaylı ve karşılaştırması daha kolaydır.

c) Hangi grafik hatalı yorumlara sebep olabilir? Açıklayınız.
➡️ 2. Grafik, ölçüm aralıkları geniş olduğu için
kayıtlı üye ve yararlanan kişi sayısı birbirine yakınmış gibi görünebilir.
Bu nedenle yanlış değerlendirmeye yol açabilir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.