6. Sınıf Matematik Konuları ve Müfredatı (2025-2026)
2025-2026 6. Sınıf Matematik Konuları ve Müfredatı Açıklandı
Milli Eğitim Bakanlığı, 2025-2026 eğitim-öğretim yılı 6. sınıf Matematik müfredatını güncelledi. Yeni program, öğrencilerin sadece temel matematik bilgisini öğrenmesini değil; aynı zamanda analitik düşünme, problem çözme, yorumlama ve matematiği günlük yaşamda kullanabilme becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor.
Toplam 172 ders saatinden oluşan müfredat, 6 ana tema etrafında şekillendirildi. Her tema, öğrencilerin konuları adım adım kavramasını sağlamak için hem teorik bilgiler hem de uygulamalı çalışmalarla destekleniyor. Müfredatta sayılar, cebir, geometri, istatistik ve olasılık konuları dengeli bir şekilde yer alıyor.
6. Sınıf Matematik Temaları ve Ders Saatleri
1. Tema: Sayılar ve Nicelikler (1) – 15 Saat
Bu bölümde öğrenciler doğal sayılarda çarpan ve kat ilişkileri, bölünebilme kuralları, asal sayılar ve asal çarpanlar konularını öğrenecek. Ayrıca iki sayının ortak bölen ve ortak katlarını problemler üzerinden yorumlama becerisi kazanacak.
1. Tema: Sayılar ve Nicelikler (2) – 38 Saat
Ondalık gösterimlerin basamak değerleri, kesir-bölme ilişkisi, uzunluk ölçme birimleri ve kesir, ondalık, yüzde ile ilgili dört işlem problemleri bu bölümün odak noktası olacak. Öğrenciler, gerçek yaşam senaryoları üzerinden bu işlemleri uygulayacak.
2. Tema: İşlemlerle Cebirsel Düşünme ve Değişimler – 33 Saat
Bu temada öğrenciler, bilinmeyen niceliklerin temsili, cebirsel ifadelerin anlamı ve bu ifadelerle ilgili algoritmalar üzerinde çalışacak. Gerçek yaşam problemleri cebirsel yolla çözümlenecek.
3. Tema: Geometrik Şekiller – 20 Saat
Paralel doğrular, açı çeşitleri, yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen ve kare gibi geometrik şekillerin özellikleri öğrenilecek. Üçgen ve dörtgenlerle ilgili problemler çözülecek.

4. Tema: Geometrik Nicelikler – 33 Saat
Uzunluk ve alan ölçme birimleri, alan bağıntıları, çemberin uzunluğu ve pi sayısı üzerine çalışmalar yapılacak. Ayrıca merkez açı-yay uzunluğu ilişkisi keşfedilecek.
5. Tema: İstatistiksel Araştırma Süreci – 24 Saat
Öğrenciler veri toplama, grafik oluşturma, verileri yorumlama ve çıkarım yapma becerilerini geliştirecek. Farklı veri setleri üzerinden analiz çalışmaları yapılacak.
6. Tema: Veriden Olasılığa – 9 Saat
Bu son temada öğrenciler, olasılığı deneysel olarak yorumlama çalışmaları yapacak. Günlük hayattan örneklerle olasılık kavramı pekiştirilecek.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.