6. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81 Cevapları Meb Yayınları

6. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81 Cevapları Meb Yayınları
6. Sınıf Meb Yayınları Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

6. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


1️⃣A. Aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağaçtaki “ilim hayatında gençler” konusu ile ilgili ifadelerden bazıları doğru, bazıları yanlıştır. İlk cümleden itibaren ifadelerin doğru ya da yanlışlığını belirleyerek okları takip ediniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.

Tanılayıcı Dallanan Ağaç Sorusu Cevapları

✅a- Hz. Peygamber, sahabelerini ilim öğrenmeleri konusunda desteklemiştir. (Doğru)
❌b- Sahabiler, ilimden ziyade askerî faaliyetleri önemsemişlerdir. (Yanlış)
Suffe’de birçok sahabi eğitim almıştır. (Doğru)
Sonuç: 3. Çıkış

Doğru yolu takip edenler için en doğru çıkış: 3. Çıkış


2️⃣ Boşluk Doldurma Soruları ve Cevapları

2️⃣ Peygamberimiz (s.a.v.), gençlerin ilim tahsil etmelerini önemsemiştir.
3️⃣ Peygamberimiz (s.a.v.), vahiy kâtiplerini gençler arasından seçmiştir.
4️⃣ Peygamberimiz (s.a.v.), insanları İslam’a ve onun içerdiği hükümlere uymaya davet etmiştir.


6. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları

5. Mescid-i Nebi’nin arka tarafında bulunan ve yatılı okul işlevi gören bu mekânda yetişenlere Ashab-ı SuFFe adı verilmiştir.
6. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) tebliğinin başlangıcında İslam’ı kabul eden gençlerden biri de Hz. Ali olmuştur.

C. Aşağıdaki II. sütunda bu ünitede geçen bazı kavramlar, I. sütunda ise bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın önündeki harfi yazarak ifadeleri eşleştiriniz.

Kavram Eşleştirme:

I. Sütun II. Sütun
7. Fikir alışverişinde bulunma e. İstişare
8. Bir şeyi hakkıyla bilen, ilim sahibi kişi a. Âlim
9. Allah’ın (c.c.) emir ve yasaklarını insanlara bildirme g. Tebliğ
10. Peygamberimiz’in (s.a.v.) yaşadığı dönem b. Asr-ı Saadet
11. Din, vatan, namus gibi kutsal değerler uğruna can verme f. Şehadet

Ç. Aşağıdaki açık uçlu soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.

Açık Uçlu Soruların Cevapları:

12. Peygamberimizin (s.a.v.) Enes b. Mâlik’e karşı tutumunu, gençlere verdiği değer bakımından yorumlayınız.

Cevap: Peygamberimiz (s.a.v.), Enes b. Mâlik’e karşı şefkatli, anlayışlı ve sabırlı bir yaklaşım sergilemiştir. On yıl boyunca ona hizmet eden Enes, bu süreçte Peygamberimizin hiçbir zaman ona kötü söz söylemediğini ve hata yaptığında dahi incitici bir tepki göstermediğini aktarmıştır. Bu, gençlere verilen değeri ve onlara sabır, sevgi ve hoşgörüyle yaklaşmanın önemini göstermektedir.


13. Hz. Peygamber’in yaklaşımına göre günümüzde gençlerle iletişim kurarken nelere dikkat edilmelidir?

Cevap: Hz. Peygamber’in yaklaşımına göre, gençlerle iletişim kurarken sabırlı, anlayışlı ve sevgi dolu olunmalıdır. Onların düşüncelerine değer verilmesi, birey olarak saygı gösterilmesi ve rehberlik edilmesi önemlidir. Günümüzde gençlerin eğitimi ve gelişimi için empati kurarak, onların duygularını anlamaya çalışarak ve onları yargılamadan destekleyerek sağlıklı bir iletişim kurulmalıdır. Ayrıca, gençlere örnek olacak şekilde ahlaki ve manevi değerler öğretilmeli, onlara doğru yolu göstermede sabır ve nezaket gösterilmelidir.


6. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları

14. İlmî birikimleri nedeniyle Hz. Muhammed’in (s.a.v.) iltifatını kazanan genç sahabiler kimlerdir?

Cevap: İlmî birikimleri nedeniyle Hz. Muhammed’in (s.a.v.) iltifatını kazanan genç sahabiler arasında Abdullah bin Abbas ve Abdullah bin Ömer bulunmaktadır. Abdullah bin Abbas, tefsir ve hadis alanında büyük bir ilme sahipti ve "Tefsir Âlimi" olarak anılmıştır. Abdullah bin Ömer ise hadis ve fıkıh ilminde derin bilgiye sahip olup Peygamberimizin sünnetine en sıkı şekilde bağlı kalmış sahabilerden biridir.


15. Şehit kime denir? Açıklayınız.

Cevap: Şehit, Allah yolunda, dinini ve vatanını savunurken hayatını kaybeden kişiye denir. İslam’a göre şehitlik, en yüce mertebelerden biridir ve şehitler kıyamet gününde özel bir makama sahip olacaklardır. Onlar, ahirette Allah tarafından bağışlanacak ve mükâfatlandırılacaktır.


**16. “İnsanoğlu kıyamet günü; ömrünü nerede ve nasıl tükettiğinden, gençliğini nerede ve nasıl geçirdiğinden, malını nereden kazanıp nerede harcadığından, öğrendiği bilgilerle yaşayıp yaşamadığından hesaba çekilecektir.” (Tirmizî, Sıfatü’l-Kıyâme, 1.)

Bu hadisten hareketle insana verilen gençlik nimetinin nasıl değerlendirilmesi gerektiğini yorumlayınız.**

Cevap: Bu hadis, gençlik döneminin çok kıymetli bir nimet olduğunu ve en iyi şekilde değerlendirilmesi gerektiğini ifade etmektedir. İnsan gençliğini ibadetle, faydalı ilim öğrenerek ve ahlaki değerlerle yaşamalıdır. Gençlik dönemi sorumluluk sahibi olmayı, bilgiyi hayata geçirmeyi ve topluma fayda sağlamayı gerektirir. Allah, kıyamet günü insanlara gençliklerini nasıl geçirdiklerini soracak ve ona göre karşılık verecektir. Bu nedenle gençler, hayatlarını boşa harcamamalı, kendilerini ve çevrelerini geliştirmek için çalışmalıdır.


17. Allah’ın (c.c.) emir ve yasaklarına uymaya genç yaşlarda başlamak insana neler kazandırır? Yorumlayınız.

Cevap: Genç yaşta Allah’ın emir ve yasaklarına uymak, insanın karakterini güçlendirir ve doğru bir hayat sürmesine yardımcı olur. Manevi değerlerle yetişen bir genç, sabırlı, dürüst, merhametli ve adil olur. Ayrıca, kötü alışkanlıklardan uzak durur ve hayatında başarıya ulaşma şansı artar. Küçük yaşlarda edinilen dini bilinç, kişinin ileriki yaşlarında daha bilinçli ve sorumluluk sahibi bir birey olmasını sağlar.


D. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru cevabı işaretleyiniz.

Çoktan Seçmeli Soru Cevabı

18. Hz. Muhammed (s.a.v.); genç sahabilere sancaktarlık, ordu kumandanlığı, valilik gibi çeşitli görevler vermiş ve her zaman onların başarılarını takdir etmiştir. Bir hatalarını gördüğünde ise onları kalplerini kırmadan en güzel şekilde uyarmıştır. Gençlerin ilim öğrenmelerini istemiş ve onları bu konuda desteklemiştir. Bir sorunları olduğunda da onlara yardımcı olabilmek için elinden geleni yapmıştır.
Bu metne göre Hz. Muhammed’in (s.a.v.) gençlere yaklaşımı konusunda aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Güven duymuş ve onları desteklemiştir.
B) Değer vermiş ve onları önemsemiştir.
C) Bilgili olmalarını istemiştir.
D) Hayır duada bulunmuştur.

Cevap: D (Metinde Hz. Peygamber’in gençlere hayır dua ettiğine dair bir bilgi yer almamaktadır.)


6. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları

19. Hz. Peygamber, genç sahabilerle her zaman iyi iletişim kurmuştur...

Bu metinde anlatılan düşünceyi en iyi ifade eden atasözü aşağıdakilerden hangisidir?

A) Ağaç yaşken eğilir.
B) Akıl yaşta değil, baştadır.
C) El elden üstündür.
D) Ne ekersen onu biçersin.

Cevap: B) Akıl yaşta değil, baştadır.
(Açıklama: Peygamber Efendimiz (s.a.v.), görev verirken yaşa değil liyakate önem vermiştir. Bu durum, aklın yaşa bağlı olmadığını gösterir ve "Akıl yaşta değil, baştadır." atasözüyle en iyi şekilde ifade edilir.)


20. Şemada “?” ile gösterilen yere getirilebilecek en uygun başlık aşağıdakilerden hangisidir?

A) İlim Hayatında Genç Sahabiler
B) Hz. Peygamber’in Arkadaşları
C) Siyasi ve Askerî Hayatta Gençler
D) Asr-ı Saâdet’te Gençlerin Önemi

Cevap: C) Siyasi ve Askerî Hayatta Gençler
(Açıklama: Şemada Bedir, Hendek ve Mute Savaşları’nda genç sahabilerin liderlikleri anlatılmaktadır. Bu nedenle en uygun başlık "Siyasi ve Askerî Hayatta Gençler" olacaktır.)

6. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları

21. Bu parçada hangi kavrama değinilmemiştir?

A) Asr-ı Saâdet B) Cihat C) İstişare D) Tebliğ

Cevap: B) Cihat
(Açıklama: Parçada Hz. Peygamber’in genç sahabilere verdiği önemden, onlarla yaptığı istişarelerden ve tebliğ faaliyetlerinden bahsedilmektedir. Ancak cihat kavramına doğrudan bir atıf yapılmamıştır.)


22. Diyalogda boş bırakılan yerlere sırasıyla hangi sahabe isimleri getirilmelidir?

A) Zeyd b. Sâbit- Enes b. Mâlik – Üsâme b. Zeyd
B) Musab b. Umeyr-Zeyd b. Sâbit-Zeyd b. Hârise
C) Muaz b. Cebel – Musab b. Umeyr – Zeyd b. Hârise
D) Enes b. Mâlik – Muaz b. Cebel – Üsâme b. Zeyd

Cevap: A) Zeyd b. Sâbit- Enes b. Mâlik – Üsâme b. Zeyd
(Açıklama:

  • Zeyd b. Sâbit, Hz. Peygamber’in teşvikiyle yabancı dil öğrenmiştir.
  • Enes b. Mâlik, küçük yaşlardan itibaren Hz. Peygamber’in yanında bulunmuş ve ona hizmet etmiştir.
  • Üsâme b. Zeyd ise 18 yaşındayken bir İslam ordusunun komutanı olarak atanmıştır.)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.