7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları Meb Yayınları
Deneyin Özeti
Bu deneyde, öğrenciler mayoz bölünme sürecini görselleştirmek için renkli şöniller kullanarak bir model oluştururlar. Deneyin amacı, kromozomların hücre bölünmesindeki hareketlerini ve genetik çeşitliliğe nasıl katkıda bulunduğunu anlamaktır.
Sonuç Soruları ve Cevapları
1- Modelinizde kullandığınız kırmızı ve mavi şönil çiftleri, mayoz bölünmede görev alan hangi yapıyı temsil etmektedir?
Cevap: Kırmızı ve mavi şönil çiftleri, homolog kromozomları temsil eder. Bu kromozomlar, mayoz bölünmenin ilk aşamasında birbirinden ayrılarak genetik çeşitlilik sağlar.
2- Birinci dairedeki şönil çiftlerinin sayısı ile son dairedeki şönil sayısı arasında nasıl bir ilişki vardır? Bu durumu mayoz bölünmenin hangi özelliği ile açıklayabilirsiniz?
Cevap: Birinci dairede 2 çift şönil bulunurken, son aşamada her hücrede 1 çift şönil kalır. Bu durum, mayoz bölünmenin kromozom sayısını yarıya indirme özelliği ile açıklanır ve bu süreç haploit hücrelerin oluşumuna yol açar.
3- Üçüncü dairenin içindeki kırmızı ve mavi şöniller neden birbirine yapıştırıldı? Bu durumun canlılar için önemi nedir? Tartışınız.
Cevap: Üçüncü dairede şönillerin yapıştırılması, krossing-over olayını temsil eder. Bu olay, homolog kromozomlar arasında gen değişimini sağlar ve genetik çeşitliliği artırır. Çeşitlilik, canlıların çevresel koşullara uyum sağlaması ve türlerin devamlılığı için önemlidir.
4- Problem çözme basamaklarını kullanarak ve proje değerlendirme formunu doldurarak bir mitoz modeli tasarlayınız. Modelinizi okul bilim şenliğinde sergileyebilirsiniz.
Cevap: Mitoz modeli için benzer şekilde farklı renkli şöniller kullanılarak kromozomlar temsil edilebilir. Her aşama dikkatlice görselleştirilip açıklanabilir ve süreç sonunda iki özdeş hücre oluşumu sergilenir. Model, bilim şenliğinde öğrencilere mitoz ve mayoz farklarını göstermek için kullanılabilir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.