7. Sınıf İngilizce Student Book 4. Ünite Wild Animals Cevapları Yıldırım Yayınları
7. Sınıf Yıldırım Yayınları İngilizce Student Book 4. Ünite Wild Animals Sayfa 48-49-50-51-52-53-54-55-56-57-58 Cevapları
7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları Yıldırım Yayınları
Warm-Up
Circle the names of the animals in the pictures. (Resimlerdeki hayvanların adlarını daire içine alın.)
- Tiger (Kaplan)
- Lion (Aslan)
- Elephant (Fil)
- Zebra (Zebra)
- Dolphin (Yunus)
- Snake (Yılan)
- Eagle (Kartal)
- Rhino (Gergedan)
7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları Yıldırım Yayınları
A. Reading
A1. Write some examples of animals for each category as in the example. (Örnekteki gibi her kategori için bazı hayvan örnekleri yazın.)
- Wild Animals (Vahşi Hayvanlar): Giraffe (Zürafa), Lion (Aslan), Tiger (Kaplan), Zebra (Zebra)
- Pets (Evcil Hayvanlar): Cat (Kedi), Dog (Köpek), Rabbit (Tavşan), Bird (Kuş)
A2. Read the text and write the animals in the text under the correct categories.
(Metni okuyun ve metindeki hayvanları doğru kategorilerin altına yazın.)
There are at least five million animal species. There are mammals, birds, reptiles, fish and insects. Dogs, camels, horses, kangaroos, dolphins and whales are mammals. Mammals give birth and give milk to their young. Falcons, eagles, hawks, owls and pigeons are birds. Birds lay eggs. They have feathers, a beak and two legs. Bats and flies are not birds. Snakes, lizards, crocodiles, turtles and alligators are reptiles. They are born on land. They have scaly skin. Flies, ants, cockroaches and ladybugs are insects. They have antennae on the head. They often have wings and some of them can fly. Tunas, goldfish, sharks are fish. Fish live in the water. They have gills, scales and fins on their bodies.
(En az beş milyon hayvan türü var. Memeliler, kuşlar, sürüngenler, balıklar ve böcekler var. Köpekler, develer, atlar, kangurular, yunuslar ve balinalar memelidir. Memeliler yavrularını doğurur ve süt verirler. Şahinler, kartallar, şahinler, baykuşlar ve güvercinler kuşlardır. Kuşlar yumurta bırakır. Tüyleri, gagaları ve iki bacakları vardır. Yarasalar ve sinekler kuş değildir. Yılanlar, kertenkeleler, timsahlar, kaplumbağalar ve timsahlar sürüngenlerdir. Karada doğarlar. Pullu derileri vardır. Sinekler, karıncalar, hamamböcekleri ve uğur böceği böceklerdir. Kafalarında antenleri var. Çoğu zaman kanatları vardır ve bazıları uçabilir. Ton balığı, Japon balığı, köpek balığı balıktır. Balıklar suda yaşar. Vücutlarında solungaçlar, pullar ve yüzgeçler bulunur. uyun ve metindeki hayvanların doğru kategorilerinin adı altında yazın.)
Mammals (Memeliler) | Birds (Kuşlar) | Reptiles (Sürüngenler) | Insects (Böcekler) | Fish (Balıklar) |
---|---|---|---|---|
Dog (Köpek) | Falcon (Şahin) | Snake (Yılan) | Fly (Sinek) | Tuna (Ton Balığı) |
Camel (Deve) | Eagle (Kartal) | Lizard (Kertenkele) | Ant (Karınca) | Goldfish (Japon Balığı) |
Horse (At) | Hawk (Doğan) | Crocodile (Timsah) | Cockroach (Hamam Böceği) | Shark (Köpek Balığı) |
Kangaroo (Kanguru) | Owl (Baykuş) | Turtle (Kaplumbağa) | Ladybug (Uğur Böceği) | Swordfish (Kılıç Balığı) |
Dolphin (Yunus) | Pigeon (Güvercin) | Alligator (Timsah Türü) | Bee (Arı) | Blowfish (Balon Balığı) |
Whale (Balina) | Hornet (Eşek Arısı) |
A3. Read the sentences. Find the animals in the text and write their names in the blanks.
(Cümleleri okuyun. Metindeki hayvanları bulunuz ve boşluklara isimlerini yazınız.)
1. They live in deserts. They have long legs and a humped back. camel.
2. They can fly high. They have large wings. eagle.
3. They can’t walk. They are poisonous. snake.
4. They are small and round insects. They have black dots on them. ladybug.
5. They live in oceans. They have strong jaws. shark.
A4. Add 2 more animals for each category in activity A2. (A2 etkinliğindeki her kategori için 2 hayvan daha ekleyin.)
Mammal: Tiger, lion.
Birds: ostrich, parrot
Reptiles: chameleon, Iguana
Insects: Piraeus, grasshopper
Fish: whale, dolphin
7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları Yıldırım Yayınları
B. Listening & Speaking
B1. Tell the names of the animals in the pictures. (Resimlerdeki hayvanların isimlerini söyleyiniz.)
a. Bear (Ayı)
b. Elephant (Fil)
c. Owl (Baykuş)
d. Dolphin (Yunus balığı)
e. Crocodile (Timsah)
f. Frog (Kurbağa)
B2. Listen to the speaker and tick the animals you hear in activity B1. (Konuşmacıyı dinleyin ve B1 etkinliğinde duyduğunuz hayvanları işaretleyin.)
Cevap: a ve e
B3. Listen to the speaker again and fill in the missing information on the chart. (Konuşmacıyı tekrar dinleyin ve grafikteki eksik bilgileri doldurun.)
Soru | 1. Hayvan (Crocodiles) | 2. Hayvan (Polar Bears) |
---|---|---|
Which animals are they? | Crocodiles | Polar Bears |
Which species do they belong to? | Reptiles | Mammals |
Where do they live? | Africa, Australia | Antarctica |
How long are they? | 6 meters | 2.5 meters |
What do they eat? | Small mammals, birds, fish | Seals, whales |
B4. Work in pairs. Choose an animal from the pictures in activity B1. Ask and answer questions by using the information in the table below.
(Çiftler halinde çalışın. B1 etkinliğindeki resimlerden bir hayvan seçin. Aşağıdaki tablodaki bilgileri kullanarak sorular sorun ve cevaplayın.)
Is this an insect? (Bu bir böcek mi?)
Yes, insect. (Evet, böcek.)
Where does it live? (Nerede yaşıyor?)
in the forest. (Ormanda.)
What does it eat? (Ne yiyor?)
Eats plants. (Bitki yiyor)
Is this a bee? (Bu bir arı mı?)
Yes that’s true. (Evet, doğru)
7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları Yıldırım Yayınları
D. Reading & Speaking & Writing
C1. Read the riddles. Guess and write the names of the animals in the blanks. (Bilmeceleri okuyun. Hayvanların isimlerini tahmin edip boşluklara yazın.)
This animal has tusks and two big ears. It can’t jump. elephant.
This animal has mane. It is the king of the forest. It roars loudly. lion.
This animal has horns. It lives in savannas in Africa. It has a very long neck. giraffe.
This animal is a wild bird. It has very large wings. Its head is white. eagle.
C2. Read the factfile about cheetah and answer the questions. (Çita hakkındaki bilgi dosyasını okuyun ve soruları yanıtlayın.)
1. Which of the following is CORRECT according to the factfile above? (Yukarıdaki bilgi dosyasına göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?)
Cevap: c. They can run faster than 50 km/h.
2. Which of the following does NOT have an answer in the factfile above? (Yukarıdaki bilgi dosyasında aşağıdakilerden hangisinin cevabı yoktur?)
Cevap: a. Are they endangered species?
C3. Work in pairs. Choose one of the cards. Ask questions to each other and fill in the missing information on your cards. Card B is on page 131. (Çiftler halinde çalışın. Kartlardan birini seçin. Birbirinize sorular sorun ve kartlarınızdaki eksik bilgileri doldurun. Kart B, 131. sayfadadır.
- Group: Mammals
- Habitat: Australia, Eucalyptus forests
- Body parts: Sharp claws, strong, arms, and legs, big ears, black nose.s
- Diet: Eucalyptus leaves
- Height: 60-90 cm
- Fact: Never eats meat
C4. Look at the information on your card in activity C3 and write a paragraph to describe the koala bears. (Etkinlik C3’te kartınızdaki bilgilere bakın ve koala ayılarını anlatan bir paragraf yazın.)
Cevap: Koalas are mammals. They live in Australian Eucalyptus forests. Their length is between 60-90 cm. (Koalalar memeli hayvanlar. Avustralya Okaliptüs ormanlarında yaşarlar. Boyları 60-90 cm aralığında olur. )
7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları Yıldırım Yayınları
D. Reading & Speaking
D1. Match the expressions with the explanations. (İfadeleri açıklamalarla eşleştiriniz.)
2 endangered animals
1 extinct animals
- Endangered animals: There will be no more of these animals. (Nesli tükenme tehlikesi altındaki hayvanlar: Bu hayvanların ileride nesli tükenebilir.)
- Extinct animals: There are no more of these animals. (Nesli tükenmiş hayvanlar: Bu hayvanlar artık yok.)
D2. Make a list of the endangered and extinct animals you know. (Bildiğiniz nesli tükenmekte olan ve nesli tükenen hayvanların bir listesini yapın.)
Endangered (Nesli Tükenmekte Olanlar):
- Tiger (Kaplan)
- Panda (Panda)
- Elephant (Fil)
- Condor (Akbaba)
Extinct (Nesli Tükenmiş Olanlar):
- Dinosaur (Dinozor)
- Dodo (Dodo Kuşu)
- Tasmanian Tiger (Tazmanya Kaplanı)
- Mammoth (Mamut)
D3. Look at the pictures and match them with the given words. There are two extra words. (Resimlere bakın ve verilen kelimelerle eşleştirin. Fazladan iki kelime daha var.)
- 1- Sea Otter (Deniz Samuru)
- 2- Turtle (Kaplumbağa)
- 3- Shark (Köpek Balığı)
7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları Yıldırım Yayınları
D4. Read the texts about the animals in activity D3 and fill in the blanks with the given words. (D3 etkinliğindeki hayvanlarla ilgili metinleri okuyunuz ve boşlukları verilen kelimelerle doldurunuz.)
a. The sea otter 1. is a small animal. Their numbers 2. were about 150000 – 300000, but human 3. hunted them for their fur between 1741 and 1911. Their population 4. fell to 2000.
b. The Arakan forest turtle is among the endangered animals. People thought that it 5. was extinct. They last 6. saw it in 1908, but they 7. rediscovered it in 1994.
c. The silver shark is among the extinct species because of pollution. It can grow up to three metres long. The government 8. started a legal protection for this species. They 9. became extinct because human 10. collected their eggs, 11. poisoned them accidentally or shot them.
D5. Choose an endangered or an extinct animal. Answer the questions below. Report on its past and present it to your classmates. (Nesli tükenmekte olan veya soyu tükenmiş bir hayvanı seçin. Aşağıdaki soruları cevaplayın. Geçmişini rapor edin ve sınıf arkadaşlarınıza sunun.)
Which animals are now extinct? (Hangi hayvanların nesli artık tükendi?)
→ Dinosaur and Tasmanian tiger became extinct. (Dinozor ve tazmanya kaplanının nesli tükendi.)
Which animals are endangered? (Hangi hayvanlar tehlike altında?)
→ The leopard and brown bear are endangered. (Leopar ve boz ayının nesli tükenmekte.)
Why did it become extinct? (Neden nesli tükendi?)
→ From hunting and climate change. (Avlanma ve iklim değişikliğinden.)
Why do you think they are in danger of extinction? (Sizce neden yok olma tehlikesiyle karşı karşıyalar?)
→ Because people hunt unconsciously. (İnsanlar bilinçsiz avlandığı için.)
E. Listening & Writing & Speaking
E1. Tick the reasons of extinction. (Yok olma nedenlerini işaretleyiniz.)
1- (☑) People overhunt animals. (İnsanlar hayvanları aşırı avlıyor.)
2- (☑) Animals lose the food, water, and shelter they need to survive. (Hayvanlar hayatta kalmak için ihtiyaç duydukları yiyecek, su ve barınaklarını kaybediyor.)
3- (☑) People harm animals' habitat. (İnsanlar hayvanların yaşam alanlarına zarar veriyor.)
4- (☑) People plant trees. (İnsanlar ağaç dikiyor.)
5- The government makes some laws to stop hunting. (Hükümet, avlanmayı durdurmak için bazı yasalar çıkarıyor.)
6- (☑) People pollute air. (İnsanlar havayı kirletiyor.)
7- (☑) People pollute water. (İnsanlar suyu kirletiyor.)
7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Yıldırım Yayınları
E2. Listen to the TV program and fill in the missing information on the chart. (TV programını dinleyin ve grafikteki eksik bilgileri doldurun.)
E2. Listen to the TV program and fill in the missing information on the chart. (E2. TV programını dinleyin ve tabloda eksik bilgileri doldurun.)
Name of the animal | Reason of the extinction |
---|---|
1. Blue whales | Hunting |
2. Asian Elephant | Habitat loss |
3. Albany Adder | Harming their natural habitats |
E3. Write a list of the suggestions to protect the animals as in the example. Then, tell them to your classmates as in the example. (Örnekteki gibi hayvanları korumaya yönelik önerilerin bir listesini yazın. Daha sonra bunları örnekteki gibi sınıf arkadaşlarınıza anlatın.)
- Prevent hunting. (Avcılığı önlemek.)
- To meet the nutritional needs of animals. (Hayvanların besin ihtiyacını karşılamak.)
- Protecting animals. (Hayvanları korumak)
Suggestions to Protect Animals
- People shouldn’t harm animals’ habitat. (İnsanlar hayvanların yaşam alanlarına zarar vermemeli.)
- People should stop illegal hunting. (İnsanlar yasadışı avlanmayı durdurmalı.)
- Governments should create more national parks. (Hükümetler daha fazla milli park oluşturmalı.)
- Pollution of water and air should be reduced. (Su ve hava kirliliği azaltılmalı.)
- People should raise awareness about endangered species. (İnsanlar nesli tükenmekte olan türler hakkında farkındalık yaratmalı.)
E4. Work in pairs. Use the reasons in activity E1 and the suggestions in activity E3. Make a similar dialogue as in the example. (Çiftler halinde çalışın. E1 etkinliğindeki nedenleri ve E3 etkinliğindeki önerileri kullanın. Örnektekine benzer bir diyalog yapın.)
PROJECT
Choose two wild animals and prepare a poster to describe them. Use pictures and narrate details about the animals’ lives. Make suggestions to protect wild animals.
Çeviri: İki vahşi hayvan seçin ve onları anlatan bir poster hazırlayın. Resimleri kullanın ve hayvanların yaşamlarıyla ilgili ayrıntıları anlatın. Yabani hayvanları korumaya yönelik önerilerde bulunun.
Example Dialogue:
- George: Why did some animals become extinct?
(George: Neden bazı hayvanların nesli tükendi?) - Jason: Because people hunted them for many reasons.
(Jason: Çünkü insanlar onları birçok nedenle avladı.) - George: What should we do to save animals?
(George: Hayvanları kurtarmak için ne yapmalıyız?) - Jason: We should stop polluting their habitats and stop hunting.
(Jason: Yaşam alanlarını kirletmeyi ve avlanmayı bırakmalıyız.)
7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları Yıldırım Yayınları
LET’S PRACTICE
A. Read the descriptions. Guess the animals. (Açıklamaları okuyun. Hayvanları tahmin edin.)
1. It is the tallest land mammal. It has a long neck. It eats leaves. giraffe.
2. It is a mammal. It has long tusks and a long trunk. elephant.
3. It is an African animal. It has black and white stripes. zebra.
4. It is a reptile. It hasn’t got feet. It can’t walk. snake.
B. Write the names of the species. (Türlerin adlarını yazınız.)
1- Bird 2- Memmal 3- Reptile 4- Fİsh 5- Insect
C. Circle the odd word. (Tek kelimeyi daire içine alın.)
- Lizard (Kertenkele) - Others are not reptiles.
- Reptile (Sürüngen) - Others are birds.
- Lion (Aslan) - Others are common domestic animals.
- Rhino (Gergedan) - Others are insects.
7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Yıldırım Yayınları
D. Read the text and circle the answer of the question. (Metni okuyun ve sorunun cevabını daire içine alın.)
It is the biggest animal on the Earth. It is a mammal. It lives in the ocean. It is generally around 30 metres long. It weighs about 120 tonnes. It usually stays under the sea for 15 minutes. It makes a loud noise. It blows water into the air. It lives up to 30 years. It eats sea animals. It is becoming extinct. It is in danger.
(Dünyadaki en büyük hayvandır. Bu bir memelidir. Okyanusta yaşıyor. Genellikle 30 metre civarındadır. Yaklaşık 120 ton ağırlığındadır. Genellikle 15 dakika deniz altında kalır. Yüksek bir ses çıkarıyor. Suyu havaya üflüyor. 30 yıla kadar yaşar. Deniz hayvanlarını yiyor. Nesli tükenmek üzere. Tehlikede.)
Which animal does the text above describe? (Yukarıdaki metin hangi hayvanı tanımlamaktadır?)
Cevap: b
E. Read the text in activity D again and fill in the missing information on the chart. (D etkinliğindeki metni tekrar okuyun ve grafikteki eksik bilgileri doldurun.)
Group: Mammal
Habitat: Ocean
Length: 30 meters
Weight: 120 tonnes
Diet: Sea animals
F. Choose one of the animals in the pictures in activity D. Do research about it. Describe it to your classmates as in activity D.
Çeviri: D etkinliğindeki resimlerdeki hayvanlardan birini seçin. Bu konuda araştırma yapın. Etkinlik D’deki gibi sınıf arkadaşlarınıza açıklayın.
Cevap: Octopuses have 3 hearts and their blood is blue. They are flexible. 90% of their body is muscle. Octopuses are the most intelligent among invertebrate animals. (Ahtapotların 3 kalbi vardır ve kanları mavidir. Esnektirler. Bedenlerinin %90’ı kastır. Ahtapotlar omurgasız hayvanlar arasında en zeki olanlardır.)
7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları Yıldırım Yayınları
G. Listen to the speaker. Write True or False. Then, match the sentences with the pictures. 13 (Konuşmacıyı dinleyin. Doğru veya Yanlış yazın. Daha sonra cümleleri resimlerle eşleştirin. 13)
(F) 1. The Bengal Tiger always hides in the grass.
(T) 2. A koala bear always eats eucalyptus leaves.
(T) 3. The Indian elephant sometimes hunts alone.
(F) 4. Crocodiles always clean their teeth.
(F) 5. Chameleons always sleep during the day.
a-2 b-4 c-5 d-1 e-3
7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları Yıldırım Yayınları
H. Mike chooses an animal. His friends ask questions about the animal and he answers their questions. Then, they try to find the animal. Can you help Michael answer his friends’ questions? Read the dialogue and complete it with the correct answers.
Çeviri: Mike bir hayvan seçer. Arkadaşları hayvanla ilgili sorular soruyor, o da sorularına cevap veriyor. Daha sonra hayvanı bulmaya çalışırlar. Michael’ın arkadaşlarının sorularını yanıtlamasına yardım edebilir misin? Diyaloğu okuyun ve doğru cevaplarla tamamlayın.
Cevap: (1-C) (2-A) (3-D) (4-B)
I. Rewrite the sentences as in the example by using “should, shouldn’t”. (Cümleleri örnekteki gibi “should, Shouldn’t” kullanarak yeniden yazınız.)
- People shouldn’t hunt animals.
- People shouldn’t destroy aniöals habitats.
- People shouldn’t pollute the air.
- People shouldn’t pollute the water.
- People shouldn help charities to stop extinction.
- People shouldn preserve animals in danger.
SELF-CHECK
Tick the correct column for you. (Sizin için doğru sütunu işaretleyin.)
No | English | Türkçe |
---|---|---|
1 | I can understand past and present events in oral texts. | Sözlü metinlerde geçmiş ve şimdiki olayları anlayabilirim. |
2 | I can identify the wild animals in oral texts. | Sözlü metinlerde vahşi hayvanları tanıyabilirim. |
3 | I can ask questions about wild animals. | Vahşi hayvanlar hakkında sorular sorabilirim. |
4 | I can make simple suggestions. | Basit önerilerde bulunabilirim. |
5 | I can report on past and present events. | Geçmiş ve şimdiki olaylar hakkında rapor verebilirim. |
6 | I can understand past and present events in simple texts. | Basit metinlerde geçmiş ve şimdiki olayları anlayabilirim. |
7 | I can spot the wild animals in simple texts. | Basit metinlerde vahşi hayvanları bulabilirim. |
8 | I can write about wild animals. | Vahşi hayvanlar hakkında yazabilirim. |
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.