7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 14-15 Cevapları Yıldırım Yayınları

7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 14-15 Cevapları Yıldırım Yayınları
7. Sınıf Yıldırım Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 14-15 Üniteye Başlarken Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Üniteye Başlarken

A. Ünitenin Kavramlarını Buluyorum

I. Aşağıdaki bulmacada ünitenin kavramları bazı harfleri eksik olarak verilmiştir. Bu kavramları belirleyerek kavramların eksik harflerini ilgili boşluklara yazınız.

Görselde yer alan bulmaca ve kavramların anlamları ile ilgili etkinlikler için şu şekilde bir açıklama yapabiliriz:

Bulmaca Çözümü:

Birinci Kavram: İLETİŞİM
İkinci Kavram
: EMTİA
Üçüncü Kavram
: TUTUM
Dördüncü Kavram
: BİREY
Beşinci Kavram: TOPLUM
Altıncı Kavram
: MEDYA

Bu kavramlar arasındaki ilişki şu şekilde açıklanabilir:

  • İLETİŞİM: İnsanların bilgi ve duygularını paylaşma süreci.
  • EMTİA: Genel olarak malzeme veya ürünler anlamına gelir.
  • TUTUM: Bir kişinin bir olaya ya da konuya yaklaşım şekli.
  • BİREY: Tek bir insan.
  • TOPLUM: Bir arada yaşayan bireyler topluluğu.
  • MEDYA: Bilgi ve haberlerin yayımlandığı araçlar.

Bu şekilde, bulmaca çözümünde eksik harfleri tamamlayarak kavramları bulabilir ve TDK tanımlarına göre anlamlarını yazarak etkinliği tamamlayabilirsiniz.

Kavramların Anlamları (TDK'ya Göre):

İLETİŞİM:

1. isim Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması; bildirişim, haberleşme, komünikasyon.
2. isim, teknik Telefon, telgraf, televizyon, radyo vb. araçlardan yararlanarak yürütülen bilgi alışverişi; bildirişim, haberleşme, muhabere, komünikasyon:
"Basın mensupları bağlı oldukları yayın kuruluşları ile iletişim hâlindeydiler." - Nazlı Eray

EMTİA: isim, eskimiş, ticaret, Arapça emtiʿa) mal.

TUTUM:

1. isim Tutulan yol, tavır.
2. isim ► davranış.
3. isim Para veya herhangi bir şeyi dikkatli kullanma, idareli tüketme; artırım, idare, iktisat, tasarruf, ekonomi.

BİREY:

1. isim Kendine özgü nitelikleri yitirmeden bölünemeyen tek varlık; fert.
2. isim Doğa bilgisinde türü oluşturan tek varlıklardan her biri.
3. isim, mantık Bir türün kapsamı içine giren somut varlık.
4. isim, ruh bilimi İnsan topluluklarını oluşturan, insanların benzer yanlarını kendinde taşımakla birlikte, kendine özgü ayırıcı özellikleri de bulunan tek can; fert:
"Matbaanın bulunması sanat ve kültür olaylarından tüm bireylerin nasiplenmesi yolunu açtı." - Aydın Boysan
5.
isim, toplum bilimi Toplumları oluşturan ve düşünsel, duygusal, iradeyle ilgili nitelikleri toplum içinde belirlenen insanların her biri; fert:
"Her birey duygusal açıdan olsun, bilişsel açıdan olsun, en çok yüz yüz elli dolayında başka bireyle ilişki kurabilir." - Cem Eroğul

TOPLUM:

1. isim, toplum bilimi Aynı toprak parçası üzerinde bir arada yaşayan ve temel çıkarlarını sağlamak için iş birliği yapan insanların tümü; cemiyet:
İlkel toplum.
2. isim ► topluluk.

MEDYA:

(me'dya), İngilizce media
1. isim ► iletişim ortamı: "Medya dedikleri bu bin başlı ejderhayla baş edemedim." - Nezihe Meriç
2.
isim ► iletişim araçları: "Medyanın marifetlerini aklı başında okur zaten biliyordu." - İnci Aral

B. Üniteyi Gözden Geçiriyorum
Ünitenin kapak sayfalarındaki görselleri inceleyiniz. Ünitenin ismini, bölüm başlıklarını, kavramlarını, ünitede neler öğreneceğinizi okuyunuz. Ardından aşağıdaki soruların cevaplarını ilgili yerlere yazınız.

Ünitede Neler Öğreneceksiniz?

Bu ünitede, "Birey, Toplum ve İletişim" ana başlığı altında şu konular ele alınmaktadır:

  1. İletişimin Günlük Yaşamdaki Yeri: İletişimin hayatımızdaki rolü ve günlük yaşamda nasıl kullanıldığı.
  2. Olumlu İletişim: Pozitif ve etkili iletişim yöntemleri.
  3. Medyanın Toplum Hayatına Etkileri: Medyanın toplum üzerindeki etkileri ve toplumun medya ile ilişkisi.
  4. Medya Özgürlüğü: Medya özgürlüğünün önemi ve sınırları.

Bu konularla ilgili temel bilgiler edinip, iletişim ve medya konusundaki anlayışınızı geliştireceksiniz.

Ünite Konularıyla İlgili Neler Biliyorsunuz?

  • İletişimin Günlük Yaşamdaki Yeri hakkında, iletişimin insanlar arasındaki bilgi ve duygu aktarımını sağladığını ve bu sayede sosyal ilişkilerin kurulduğunu biliyorum.
  • Olumlu İletişim konusuyla ilgili olarak, etkili iletişim becerilerinin karşılıklı anlayış ve iş birliğini güçlendirdiğini ve olumsuz iletişim tarzlarının çatışmalara yol açabileceğini biliyorum.
  • Medyanın Toplum Hayatına Etkileri hakkında, medyanın toplumsal olayları şekillendirdiği, kamuoyu oluşturduğu ve bireylerin düşünce yapısını etkilediği bilgisine sahibim.
  • Medya Özgürlüğü hakkında, medyanın özgür olmasının demokratik bir toplum için ne kadar önemli olduğunu ve bu özgürlüğün sınırlanmasının bilgiye erişimi kısıtlayabileceğini biliyorum.

Ünite Konularıyla İlgili Hangi Bilgileri Öğrenmek İstersiniz?

  • İletişimin Günlük Yaşamdaki Yeri ile ilgili daha derinlemesine bilgi sahibi olmak istiyorum, özellikle dijital iletişim araçlarının bu alandaki etkileri hakkında.
  • Olumlu İletişim teknikleri ve bu tekniklerin günlük yaşamda nasıl uygulanabileceği konusunda daha fazla bilgi edinmek istiyorum.
  • Medyanın Toplum Hayatına Etkileri konusunda, medyanın farklı toplumsal kesimler üzerindeki spesifik etkileri ve medya manipülasyonunun topluma olan zararları hakkında detaylı bilgi almak istiyorum.
  • Medya Özgürlüğü ve bu özgürlüğün sınırlarının neler olması gerektiği konusunda farklı perspektifler ve tartışmalar hakkında daha fazla bilgi öğrenmek isterim.

Bu bilgiler, ünitenin kapak sayfasında belirtilen görseller ve başlıklar göz önünde bulundurularak oluşturulmuştur.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
10 Yorum