8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 38-39-41-45-46-47 Cevapları Gezegen Yayıncılık

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 38-39-41-45-46-47 Cevapları Gezegen Yayıncılık
8. Sınıf Gezegen Yayıncılık Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 38-39-41-45-46-47 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Sayfa 38 Cevapları

Düşünelim Soru 1:
“Mutluluk paylaşıldıkça artar, üzüntü paylaşıldıkça azalır.” sözünün anlamı üzerinde arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap 1: Bu söz, birlikte paylaşmanın insanları birbirine yaklaştırdığına ve duygusal yükleri hafiflettiğine işaret eder. Mutluluk paylaşıldığında çoğalır ve insanlar bu mutluluğu birlikte deneyimler. Üzüntü paylaşıldığında ise hafifler ve insanlar acıyı beraberce taşıyarak dayanışma içinde olurlar.


Etkinlik - Başka ne var? Soru 2:
Toplumsal bir varlık olması dâhilinde insanı paylaşmaya ve yardımlaşmaya yönlendiren hangi sebepler yer alır?

Cevap 2: İnsanın doğasında birlikte yaşama ihtiyacı, toplumsal düzenin sağlanması ve insanların birbirine muhtaç olması gibi sebepler insanı paylaşmaya ve yardımlaşmaya yönlendirir. Aynı zamanda, empati duygusu ve sosyal sorumluluk hisleri de bu davranışları teşvik eder.


Etkinlik - Düşünelim Soru 3:
Hangi durumda ailenizle, akrabalarınızla ve dostlarınızla birlikte olmayı ister, onların yardıma ihtiyaç duyduğunu düşünürsünüz?

Cevap 3: Zor zamanlarda, özellikle hastalık, maddi sıkıntı ya da kederli bir olay olduğunda ailemle ve dostlarımla birlikte olmayı tercih ederim. Onlara destek olmak ve yalnız olmadıklarını hissettirmek için yardıma ihtiyaç duyduklarını düşünürüm.

Sayfa 39 Cevapları

Etkinlik - Belirleyelim Soru 1:
İsra suresinin 26-30. ayetlerini Kur’an-ı Kerim mealinden okuyunuz. Ayetlerde paylaşma ve yardımlaşma ile ilgili hangi öğütlerin yer aldığını belirleyerek arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

Cevap 1: Bu ayetlerde, durumu iyi olanların, fakirlerin mallarında bir hakları olduğu vurgulanmaktadır. Özellikle yardıma muhtaç olanlara yardım etmenin, paylaşmanın önemi belirtilir. Yardım isteyen ve ihtiyaçlarını dile getiremeyen kişilere karşı da duyarlı olunması gerektiği öğütlenir. Maun suresinde olduğu gibi, yetimlere ve yoksullara yardım etmeyenler kınanır ve yardımlaşmanın, sosyal adaletin sağlanmasındaki rolü vurgulanır.

Sayfa 41 Cevapları

Etkinlik - İlkeler Çıkarıyoruz Soru 1:
Öğrendiklerinizden hareketle arkadaşlarınızla İslam’ın paylaşma ve yardımlaşma ile ilgili öğütlerinden örnekteki gibi ilkeler belirleyip değerlendiriniz.

  • Herkes imkânları ölçüsünde diğer insanlara yardım etmelidir.
  • Yardım, sadece maddi değil, manevi destek de içermelidir.
  • Paylaşmak, toplumda huzur ve dengeyi sağlar.
  • İhtiyaç sahiplerini gözetmek, Müslümanların sorumluluğudur.
  • Zenginler, fakirlere karşı mallarından bir pay ayırmalıdır.

Düşünelim Soru 2:
Zekât ve sadaka ibadeti ile ilgili neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap 2: Zekât, İslam’da farz olan, malın belirli bir kısmının ihtiyaç sahiplerine verilmesidir. Sadaka ise gönüllü olarak yapılan her türlü yardım ve iyiliği kapsar. Her iki ibadet de toplumda yardımlaşmayı teşvik eder ve sosyal adaletin sağlanmasında önemli rol oynar.

Sayfa 45 Cevapları

Etkinlik - 5N1K Yapıyoruz Soru 1:
Arkadaşlarınızla zekât konusunda öğrendiklerinizi 5N1K (ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin, kim) formülüyle değerlendiriniz.

  • Ne: Zekât, Müslümanların mal varlıklarının belirli bir kısmını ihtiyaç sahiplerine vermesi gereken ibadettir.
  • Nerede: Zekât, ihtiyaç sahiplerine, yoksullara ve yetimlere verilir.
  • Ne zaman: Zekât, mal varlığının nisap miktarını aştığı her yıl verilmelidir.
  • Nasıl: Zekât, alçak gönüllülük ve Allah rızası için verilmeli, gösterişten uzak olmalıdır.
  • Niçin: Zekât, toplumsal dengeyi sağlamak, fakirleri desteklemek ve Allah’ın rızasını kazanmak için verilir.
  • Kim: Zekât, mal varlığı nisap miktarını aşan her Müslümanın sorumluluğudur.

Etkinlik - İlkeler Çıkarıyoruz Soru 2:
“Malları Allah yolunda harcayan, sonra da harcadıklarının peşinden başa kakmayan ve gönül incitmeyenlerin Rab’leri katında mükafatları vardır.” (Bakara suresi, 262. ayet)

Cevap 2: Bu ayetten çıkan ilke, gösterişsiz ve samimi bir şekilde yardımlaşma yapılması gerektiğidir. Yardım edilen kişilere karşı başa kakma ve gönül kırma gibi davranışlardan kaçınılmalı, yardımlaşma Allah rızası için yapılmalıdır.


Düşünelim Soru 3:
Halk arasında "Verilmiş sadakan varmış." sözü niçin söylenir? Arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap 3: Bu söz, kişinin sadaka vermesi sayesinde büyük bir beladan kurtulduğunu ifade eder. Sadaka, Allah’ın izniyle kişiyi kaza, hastalık veya başka bir musibetten koruyabilir.

Sayfa 46 Cevapları

Etkinlik - Örnekler Buluyoruz Soru 1:
Sadaka-i câriye kapsamına giren örnekler bularak arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

Cevap 1: Sadaka-i câriye, sürekli sevap kazandıran ve kalıcı hayırlar yapan yardımlardır. Örnekler arasında su kuyusu açmak, ağaç dikmek, okul veya cami yaptırmak, ilmi eserler bırakmak ve köprü inşa etmek gibi kalıcı iyilikler yer alır. Bu tür yardımlar, kişiye sürekli sevap kazandırır ve insanlar bunlardan faydalandıkça hayır işlemeye devam eder.

Sayfa 47 Cevapları

Etkinlik - Önemi Ne? Soru 1:
Sizce kültürümüzdeki sadaka taşı uygulamasının önemi nedir? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

Cevap 1: Sadaka taşı uygulaması, gizli yardım ve gönül kırmadan iyilik yapma kültürünü temsil eder. Bu uygulama, yardımlaşmayı onurlu bir şekilde yaparak ihtiyaç sahiplerinin rencide olmadan yardım almalarını sağlar. Aynı zamanda sadaka veren kişinin de gösterişten uzak, sadece Allah rızası için yardımda bulunmasına vesile olur. Bu kültür, toplumsal dayanışmanın en güzel örneklerinden biridir ve yardımlaşmanın mahremiyetine büyük önem verir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.