8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48-50-52-53-54 Cevapları Gezegen Yayıncılık

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48-50-52-53-54 Cevapları Gezegen Yayıncılık
8. Sınıf Gezegen Yayıncılık Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48-50-52-53-54 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Sayfa 48 Cevapları

Etkinlik - 5N1K Yapıyoruz Soru 1:
Arkadaşlarınızla sadaka konusunda öğrendiklerinizi 5N1K (ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin, kim) formülüyle değerlendiriniz.

  • Ne: Sadaka, ihtiyaç sahiplerine gönüllü olarak verilen yardım ve iyiliktir.
  • Nerede: İhtiyaç sahiplerine, camilerde, hayır kurumlarında veya doğrudan kişilere verilebilir.
  • Ne zaman: Her zaman, kişinin imkanlarına göre verilebilir.
  • Nasıl: Gizlice, gösterişten uzak ve gönülden verilmelidir.
  • Niçin: Yardıma muhtaç insanlara destek olmak, Allah’ın rızasını kazanmak ve toplumsal dengeyi sağlamak için verilir.
  • Kim: Her Müslüman, imkanları doğrultusunda sadaka verebilir.

Düşünelim Soru 2:
Sizce zekât ve sadakanın bireysel ve toplumsal faydaları nelerdir? Arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap 2: Zekât ve sadaka, bireysel olarak kişinin malını temizler, kalbini arındırır ve Allah’a yakınlaştırır. Toplumsal olarak ise yoksullara yardım eder, sosyal adaleti sağlar ve toplumdaki yardımlaşmayı güçlendirir. Bu ibadetler, zengin ile fakir arasındaki dengeyi kurarak, toplumun huzurunu ve refahını artırır.


Etkinlik - Belirleyelim Soru 3:
Şiirde zekât ve sadakanın hangi bireysel ve toplumsal faydaları vurgulanmaktadır? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

Cevap 3: Şiirde, zekât ve sadakanın bireysel olarak zengin kişinin malını temizlediği ve Allah’ın rızasını kazandırdığı vurgulanmaktadır. Toplumsal olarak ise sosyal yardımlaşmayı artırdığı, fakirlerin ihtiyaçlarını giderdiği ve toplumda barışı ve huzuru sağladığı belirtilmektedir.

Sayfa 50 Cevapları

Etkinlik - Yorumlayalım Soru 1:
Yukarıdaki hadislerde zekât ve sadakanın hangi faydaları vurgulanmaktadır? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.

Cevap 1: Hadislerde, zekât ve sadakanın Allah’ın hoşnutluğunu kazandırdığı, kişiye huzurlu bir hayat bağışlanmasına vesile olduğu ve işlenen kötülüklere kefaret olarak sevap kazandırdığı vurgulanmaktadır. Aynı zamanda, sadaka ve zekât vermek, günahların affedilmesine ve Rabbin rahmetine ulaşılmasına yardımcı olur.


Düşünelim Soru 2:
Toplumumuzda niçin bazı erkek çocuklarına Şuayb ismi verilmektedir? Hz. Şuayb (as) hakkında neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap 2: Hz. Şuayb (as), Medyen halkına peygamber olarak gönderilmiş ve toplumunu adalet, dürüstlük ve tevhid inancına davet etmiştir. Onun ismi, hikmet sahibi ve bilge bir peygamber olduğu için toplumumuzda erkek çocuklarına verilmekte ve bu adla anılan çocukların bilgili ve adaletli olmaları temenni edilmektedir.

Sayfa 52 Cevapları

Etkinlik - Sıra Sizde Soru 1:
Sizce Hz. Şuayb’ın (as) kıssasından alınabilecek başka ne gibi mesajlar vardır? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.

Cevap 1: Hz. Şuayb’ın kıssasından alınabilecek mesajlar arasında adaletli olma, dürüstlük ve insanları doğru yola davet etme gibi önemli değerler yer alır. Hz. Şuayb (as), halkını haksız kazançtan ve adaletsizlikten uzaklaştırmaya çalışmış, toplumun iyiliği ve ahlaki değerleri savunmuştur. Bu kıssa, ahlakın ve adaletin önemini vurgular.


Düşünelim Soru 2:
Maun suresi hakkında neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap 2: Maun suresi, yardımlaşma ve ihtiyaç sahiplerine yardım etmeyenleri kınayan bir suredir. Surede, yetimlere ve fakirlere yardım etmeyenlerin davranışları eleştirilir ve iyilik yapmanın önemi vurgulanır. Aynı zamanda, namazı gösteriş için kılanların ve yardıma engel olanların davranışları kınanır. Maun suresi, İslam’ın sosyal adalet ve yardımlaşma anlayışını açıkça ortaya koyar.

Sayfa 53 Cevapları

Etkinlik - Kim Sıralayacak Soru 1:
Maun suresinin okunuşunu kartonlara yazıp karışık halde tahtaya asınız. Daha sonra doğru bir şekilde sıralamaya çalışınız. Ardından anlamını verip üzerinde sınıfça konuşunuz.

Cevap 1: Maun suresi, iyilik yapmayan ve yardımlaşmadan kaçınan kimseleri kınayan bir suredir. Surede, yetimlere ve fakirlere yardım etmeyen, gösteriş için ibadet eden kişilerin davranışları eleştirilir. Bu kişiler, insanlara yardım etmedikleri gibi, onların ihtiyaçlarını küçümser ve önemsemezler. İslam'ın sosyal adalet anlayışına uymayan bu kişiler, hem dünyevi hem de ahirette kötü bir sonla karşılaşacaklardır. Bu sure, yardımlaşmanın ve samimiyetin ne kadar önemli olduğunu vurgular.

Sayfa 54 Cevapları

Etkinlik - Sıra Sizde Soru 1:
Maun suresinden başka ne gibi mesajlar çıkarılabilir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.

Cevap 1: Maun suresinden çıkarılabilecek diğer mesajlar arasında, samimiyetin ve içtenliğin önemine vurgu yapılmaktadır. İbadetlerin sadece Allah rızası için yapılması gerektiği, gösteriş ve riya için ibadet edenlerin amellerinin kabul edilmeyeceği ifade edilir. Ayrıca, yardımlaşma ve dayanışma toplumsal huzurun anahtarı olarak gösterilir. Zayıflara, yetimlere ve ihtiyaç sahiplerine yardım etmenin, Müslümanların sorumluluğu olduğu belirtilir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.