8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 78-79-80 Cevapları Gezegen Yayıncılık

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 78-79-80 Cevapları Gezegen Yayıncılık
8. Sınıf Gezegen Yayıncılık Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 78-79-80 3. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

3. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Gezegen Yayınları Sayfa 78

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Din, birey ve toplum arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.
Cevap: Din, birey ve toplum arasında bir bağlayıcı güç olarak görev yapar. Bireylerin ahlaki ve manevi değerlerini şekillendirerek, toplumsal huzuru sağlar. Doğruluk, adalet, dürüstlük ve sevgi gibi değerleri teşvik ederken, kötü davranışları yasaklar. Bu sayede bireylerin birbirlerine saygı duyması ve toplumsal barışın korunması mümkün olur. Dinin rehberliğiyle birey, hem kendini geliştirir hem de toplumun bir parçası olarak katkı sağlar.


2. Dinin temel amacı nedir? Belirtiniz.
Cevap: Dinin temel amacı, insanları barış, huzur ve mutluluk içinde yaşatmak ve onları doğru yola yönlendirmektir. İslam dini, insanlara ahlaklı, bilinçli ve sorumlu bireyler olmayı öğütler. İnsanlar din sayesinde hem bu dünyada doğru ve adaletli bir yaşam sürer hem de ahiret hayatına hazırlanır. Din, insanların birbirleriyle barış içinde yaşamalarını sağlayarak toplumu güçlü ve huzurlu hale getirir.


3. İslam dini can, akıl, mal, nesil ve din emniyetine niçin önem verir? Belirtiniz.
Cevap: İslam dini, bu beş temel değeri, insan hayatının en önemli unsurları olarak görür ve korunmasını emreder.

  • Can emniyeti, bireyin yaşama hakkını güvence altına alır.
  • Akıl emniyeti, bireyin doğru kararlar almasını ve sağlıklı düşünmesini sağlar.
  • Mal emniyeti, bireylerin ekonomik güvence içinde yaşamasına imkan tanır.
  • Nesil emniyeti, toplumun geleceğini garanti altına alır.
  • Din emniyeti, bireylerin manevi değerlerini koruyarak, özgürce ibadet etmelerine olanak sağlar. Bu unsurların korunması, bireylerin huzurlu ve güvenli bir yaşam sürmesini mümkün kılar.

4. Hz. Yusuf’un (a.s.) hayatından çıkarılabilecek temel değerler nelerdir? Yazınız.
Cevap: Hz. Yusuf’un (a.s.) hayatı, bize birçok önemli değeri öğretir.

  • Sabır ve tevekkül: Zorluklar karşısında Allah’a güvenmek ve isyan etmemek.
  • Adalet: İnsanlara karşı adil ve merhametli olmak.
  • Doğruluk: Her durumda dürüst davranmak.
  • Affedicilik: Kardeşlerinin kötülüklerine rağmen onları affetmek.
  • Bağlılık ve sadakat: Allah’a olan bağlılık ve insanların güvenini kazanmak.
    Hz. Yusuf, tüm bu değerleri hayatında uygulamış ve zorlukların sonunda Mısır’da önemli bir mevkiye yükselmiştir.

5. Asr suresinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir? Belirtiniz.
Cevap: Asr suresi, zamanın kıymetini bilmenin ve onu doğru değerlendirmenin önemini vurgular.

  • İnsanların iman etmeleri ve salih ameller işlemeleri, kurtuluşa ulaşmaları için gereklidir.
  • Hakkı ve sabrı tavsiye etmek, toplumun huzurunu ve bireylerin birbirine destek olmasını sağlar.
    Bu sure, insanların doğru yolda olmaları ve zamana değer vermeleri gerektiğini öğretir.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız.

Cevap: “toplum, din, nesil, birey, akıl, islam, inanç”

Allah’ın peygamberleri aracılığıyla gönderdiği ve akıl sahiplerini dünya ve ahirette mutlu etmek için kendi hür iradeleriyle en iyi, en doğru ve en güzele yönlendiren ilahi kurallar bütününe din denir.

İnanç, duygu ve düşüncesiyle kendisini başkalarından ayıran, kendine özgü nitelikleri ve kimliği olan her ferde birey denir.

Bireylerden oluşan ve kendisine özgü bir yapısı bulunan, aralarında sosyal ilişki ile ortak bir kültür ve süreklilik bulunan insan topluluğuna toplum denir.

Sadece insanda var olan ve onun yararlı ile zararlıyı, iyi ile kötüyü, güzel ile çirkini ayırt etmesine yarayan, ona düşünme, kavrama ve bilgi edinme gücü veren yetiye akıl denir.

Yaklaşık olarak aynı yıllarda doğmuş, aynı çağın sıkıntılarını, kaderlerini paylaşmış, benzer ödevlerle yükümlü olmuş kişiler topluluğuna nesil denir.

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Gezegen Yayınları Sayfa 79

Sadece insanda var olan ve onun yararlı ile zararlıyı, iyi ile kötüyü, güzel ile çirkini ayırt etmesine yarayan, ona düşünme, kavrama ve bilgi edinme gücü veren yetiye akıl denir.

Yaklaşık olarak aynı yıllarda doğmuş, aynı çağın sıkıntılarını, kaderlerini paylaşmış, benzer ödevlerle yükümlü olmuş kişiler topluluğuna nesil denir.

C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.

1. “Haklı bir sebep olmadıkça Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın…” (İsrâ suresi, 33. ayet.) Yukarıdaki ayet, İslam dininin korunmasını istediği aşağıdaki temel değerlerden hangisiyle ilişkilidir?
A) Can B) Akıl C) Mal D) Nesil
Cevap: A

2. Aşağıdakilerden hangisi İslam dininde malın korunmasına yönelik yasaklardan biridir?
A) Alkollü içki içmek B) Uyuşturucu madde kullanmak C) Hırsızlık D) İftira atmak
Cevap: C

3. “Hiçbir baba çocuğuna güzel terbiyeden daha değerli bir miras bırakamaz.” (Tirmizi, Birr, 33.) Yukarıdaki hadis İslam dininin korunmasını amaçladığı temel değerlerden hangisiyle ilişkilidir?
A) Can B) Mal C) Akıl D) Nesil
Cevap: D

4. Rüyaları yorumlamasıyla özdeşleşen peygamber aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. İbrahim (a.s.) B) Hz. Yakub (a.s.)
C) Hz. Yusuf (a.s.) D) Hz. Şuayb (a.s.)
Cevap: C

5. Sözlükte “zaman, çağ, ikindi vakti” gibi anlamlara gelen sure aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kâfirûn B) Mâ’ûn C) Fil D) Asr
Cevap: D

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Gezegen Yayınları Sayfa 80

Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.

1. (D) İnsanın karşılaştığı yalnızlık, çaresizlik, korku, üzüntü, hastalık, musibet ve felaketler karşısında ona ümit, teselli ve güven sağlayan en önemli sığınak, Allah (c.c.) inancı yani dindir.
2. (D) İnsanın anlam arayışı, din ve toplum arasındaki ilişkiyi gösterir.
3. (D) Toplum hayatı olmayınca dinin öngördüğü pek çok değer, örneğin yiğitlik, cömertlik, merhamet ve sevgi gerçekleşme imkânı bulamaz.
4. (D) İslam dini, güvenilir bir toplum oluşturmak için adalet, sevgi, saygı, doğruluk gibi ahlaki erdemleri emrederken yalan, hile, dedikodu gibi kötü davranışları yasaklar.
5. (Y) Dinin temel amacı, insanın bu dünyada mutlu olmasını sağlamaktır.
6. (D) İslam’a göre insanlar kadar hayvanların da yaşama hakkı vardır.
7. (Y) İslam dini, kişinin özel mülkiyet edinmesini yasaklar.
8. (Y) İslam’da faiz, hırsızlık, gasp ve benzeri yollardan elde edilen gelir, hukuken değerli kabul edilir.
9. (D) İslam dininde neslin devamını sağlayan en önemli kurum olarak aileye önem verilir.
10. (Y) Kur’an’da kıssası, “Kıssaların En Güzeli” olarak nitelendirilen peygamber, Hz. Yakub’tur (a.s.).

D. Defterinize, “İslam ve Temel Hak ve Özgürlükler” konulu bir kompozisyon yazınız.

İslam, bireyin hak ve özgürlüklerini güvence altına almayı esas kabul eder. Herkesin eşit haklara sahip olduğu bu sistemde, adil bir düzenin kurulması hedeflenir. İnsanların özgürlükleri ve hakları, İslam’da dokunulmazdır ve hiçbir şekilde ihlal edilemez.

Din, insanların barış içinde bir arada yaşayabilmesi için adalet, eşitlik, sevgi ve saygıyı emreder. Bu değerler, yalnızca bireylerin değil, toplumun da huzur içinde yaşamasını sağlar. Özgürlüklerin korunması, sadece bireyin değil, tüm insanlığın sorumluluğundadır. İslam, bu anlayışıyla insan haklarına verdiği önemi açıkça ortaya koyar.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.