9. Sınıf Almanca Çalışma Kitabı 1. Ünite Informationen zur Person Cevapları Ada Yayıncılık

9. Sınıf Almanca Çalışma Kitabı 1. Ünite Informationen zur Person Cevapları Ada Yayıncılık
9. Sınıf Ada Yayıncılık A1. 1 Almanca Çalışma Kitabı 1. Ünite Informationen zur Person Sayfa 7-8-9-10-11-12-13-14 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 7

A - Hallo und tschüss!

Almanca: Merhaba ve hoşça kal!
Türkçe: İnsanlarla tanışma veya vedalaşma sırasında kullanılan selamlaşma ifadeleri.

B - Wie ist ...?

Almanca: Nasıl...?
Türkçe: Bir kişiyi veya bir durumu sorma. Örneğin: "Wie ist das Wetter?" (Hava nasıl?)

C - Herkunft

Almanca: Köken
Türkçe: Bir kişinin hangi ülkeden veya şehirden geldiğini sorma, örneğin: "Woher kommst du?" (Nerelisin?)

Bu görselde ayrıca selamlaşma ve vedalaşma ifadeleri yer alıyor:

  • Hallo! - Merhaba!
  • Guten Tag! - İyi günler!
  • Tschüss! - Hoşça kal!
  • Bis bald! - Yakında görüşürüz!
  • Servus! - Selam veya hoşça kal (Avusturya ve Güney Almanya’da yaygın).

9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 8

1. Wer sagt was? - Kim ne diyor?

  • Hallo, Melanie! - Merhaba, Melanie!
  • Gute Nacht, Pia! - İyi geceler, Pia!
  • Auf Wiedersehen! Herr Stein! - Hoşça kalın, Bay Stein!
  • Tschüss, Oliver, bis morgen! - Hoşça kal Oliver, yarın görüşürüz!
  • Auf Wiedersehen, Frau Meier! - Hoşça kalın, Bayan Meier!
  • Gute Nacht, Mia! - İyi geceler, Mia!
  • Hi, Stefan! - Merhaba, Stefan!
  • Auf Wiedersehen, Frau Werner! - Hoşça kalın, Bayan Werner!

2. Was passt zu den Bildern? - Hangi resimlere hangi günün zamanı uygun?

Bu bölümde sabah, öğleden sonra, akşam ve gece gibi günün farklı zamanlarına uygun sahneler yer alıyor. Almanca olarak günün zamanlarını ekleyebilirsiniz:

  • Morgen - Sabah
  • Mittag - Öğle
  • Abend - Akşam
  • Nacht - Gece

3. Was hörst du? - Ne duyuyorsun?

Bu kısımda çeşitli selamlaşma ve vedalaşma ifadeleri var:

  • Guten Tag! - İyi günler!
  • Gute Nacht! - İyi geceler!
  • Bis bald! - Yakında görüşürüz!
  • Hallo! - Merhaba!
  • Hi! - Selam!
  • Servus! - Merhaba! (Bölgesel)
  • Auf Wiedersehen! - Hoşça kal!
  • Grüß dich! - Selam!

9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 9

4. Begrüßung und Verabschiedung - (egitim.net.tr) Selamlaşma ve Vedalaşma

Bu alıştırmada verilen ifadelerden hangilerinin selamlaşma, hangilerinin vedalaşma olduğunu ayırıyorsunuz.

Begrüßung (Selamlaşma):

  • Guten Morgen! - Günaydın!
  • Hallo! - Merhaba!
  • Hi! - Selam!
  • Grüß dich! - Selam!
  • Guten Tag! - İyi günler!
  • Servus! - Merhaba! (Bölgesel)

Verabschiedung (Vedalaşma):

  • Tschüss! - Hoşça kal!
  • Auf Wiedersehen! - Hoşça kalın!
  • Bis bald! - Yakında görüşürüz!
  • Bis später! - Sonra görüşürüz!
  • Gute Nacht! - İyi geceler!

5. Wie geht es dir? - Nasılsın?

Bu bölümde duygularla ilgili ifadeleri eşleştiriyorsunuz:

  • Schlecht! - Kötü!
  • Es geht! - Fena değil!
  • Nicht gut! - İyi değil!
  • Super! - Harika!
  • Gut! - İyi!

6. Das Alphabet - Alfabe

Bu bölümde isimleri alfabetik sıraya göre dizmeniz gerekiyor.

  • Alina, Sandra, Stefan, Mia, Frank, Lukas, Emma, Ella, Tobias, Thomas, Anna, Felix

Bu şekilde Almanca'da hem selamlaşmayı hem de farklı duyguları ifade eden kalıpları öğrenebilirsiniz.

9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 10

1. Zahlen (Sayılar)

Bu alıştırmada, belirli bir sayıdan önce gelen sayıyı bulmanız isteniyor.

  1. Vor zwei kommt die Zahl: eins (iki'den önce gelen sayı: bir)
  2. Vor zwölf kommt die Zahl: elf (on iki'den önce gelen sayı: on bir)
  3. Vor zehn kommt die Zahl: neun (on'dan önce gelen sayı: dokuz)
  4. Vor drei kommt die Zahl: zwei (üç'ten önce gelen sayı: iki)
  5. Vor sieben kommt die Zahl: sechs (yedi'den önce gelen sayı: altı)
  6. Vor vier kommt die Zahl: drei (dört'ten önce gelen sayı: üç)
  7. Vor elf kommt die Zahl: zehn (on bir'den önce gelen sayı: on)
  8. Vor acht kommt die Zahl: sieben (sekiz'den önce gelen sayı: yedi)
  9. Vor neun kommt die Zahl: acht (dokuz'dan önce gelen sayı: sekiz)
  10. Vor fünf kommt die Zahl: vier (beş'ten önce gelen sayı: dört)
  11. Vor sechs kommt die Zahl: fünf (altı'dan önce gelen sayı: beş)

2. Zahlen 13-20 (Sayılar 13-20)

Bu bölümde 13 ile 20 arasındaki sayıları çözmeniz isteniyor. Almanca sayıların yazılışını öğrenerek bir bulmaca çözüyorsunuz.

Almanca'da 1'den 20'ye kadar olan sayılar:

  1. Eins
  2. Zwei
  3. Drei
  4. Vier
  5. Fünf
  6. Sechs
  7. Sieben
  8. Acht
  9. Neun
  10. Zehn
  11. Elf
  12. Zwölf
  13. Dreizehn
  14. Vierzehn
  15. Fünfzehn
  16. Sechzehn
  17. Siebzehn
  18. Achtzehn
  19. Neunzehn
  20. Zwanzig

9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 11

3- Wie heißt du? (Adın ne?)

  • Wie heißt du? Ich heiße Nazlı.
  • Wie heißt du? Ich heiße Beyza.
  • Wer bist du? Ich heiße Sandra.

4- Wer ist das? (egitim.net.tr)(Bu kim?)

  • Esra: Hallo! Wie heißt du? - Ich heiße Esra.
  • Felix: Hallo! Wer bist du? - Ich bin Felix.
  • Mia und Pia: Hi! Wie heißt ihr? - Wir heißen Mia und Pia.
  • Ahmet: Guten Tag! Wie heißen Sie? - Ich heiße Ahmet.

Bu etkinlikte Almanca'da "heißen" ve "sein" fiillerinin doğru kullanımı üzerine sorular bulunuyor. Cevaplar şu şekilde olabilir:

5. Das Verb: "heißen" (Adında olmak)

  • Wie heißt du?
  • Wie heißen Sie?
  • Wie heißt ihr?

Doğru şıklar:

  • Ich heiße Alina.
  • Ich heiße Alex.
  • Wir heißen Ali und Eda.

6. Das Verb: "sein" (Olmak)

  • Wer bist du?
  • Wer seid ihr?
  • Wer ist das?

Doğru şıklar:

  • Ich bin Daniel.
  • Wir sind Mia und Pia.
  • Das ist Ahmet.

Bu alıştırmalar, Almanca'da "adında olmak" ve "olmak" fiillerinin doğru çekimlerini öğrenmeye yardımcı olur.

9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 12

Bu etkinlikte Almanca ülkeler, bayraklar ve diller ile ilgili sorular yer alıyor. İşte soruların cevapları:

1. Wie heißen die Länder? (Ülkelerin isimleri)

  • A: Türkei (Türkiye)
  • B: Österreich (Avusturya)
  • C: Deutschland (Almanya)
  • D: Russland (Rusya)
  • E: Spanien (İspanya)
  • F: Italien (İtalya)
  • G: England (İngiltere)
  • H: die Schweiz (İsviçre)

2. Ergänze die Sprachen! (Dilleri tamamlayın)

  1. Türkei: Türkisch
  2. Österreich: Deutsch
  3. Deutschland: Deutsch
  4. Russland: Russisch
  5. Italien: Italienisch
  6. Spanien: Spanisch
  7. England: Englisch
  8. die Schweiz: Deutsch

3. „in“ oder „aus“? Ergänze!

  1. Ich bin Elisa. Ich komme aus Österreich, aber ich wohne in Hamburg.
  2. Wohnst du in Spanien? – Nein, ich wohne nicht in Spanien.
  3. Kommst du aus der Türkei? – Ja, ich komme aus der Türkei, aber ich wohne in Deutschland.

Bu cevaplar doğrultusunda sorular Almanca ve Türkçe arasındaki temel coğrafya ve dil bilgilerini geliştirmeye yöneliktir.

9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 13

3. Nationalitäten (Milliyetler)

  • Zeynep: Ich komme aus der Türkei. Ich bin eine Türkin. Ich spreche Türkisch.
  • Mario: Ich komme aus Italien. Ich bin ein Italiener. Ich spreche Italienisch.
  • Mia: Ich komme aus Deutschland. Ich bin eine Deutsche. Ich spreche Deutsch.
  • David: Ich komme aus England. Ich bin ein Engländer. Ich spreche Englisch.
  • Pablo: Ich komme aus Spanien. Ich bin ein Spanier. Ich spreche Spanisch.
  • Emma: Ich komme aus Frankreich. Ich bin eine Französin. Ich spreche Französisch.

4. Wer sind sie? (Kimdir onlar?)

Stefan:

  • Er kommt aus Deutschland.
  • Er wohnt in München.
  • Er spricht Englisch und Französisch.
  • Er ist 15 Jahre alt.

Mina:

  • Sie kommt aus der Türkei.
  • Sie wohnt in Köln.
  • Sie spricht Deutsch und Englisch.
  • Sie ist 14 Jahre alt.

9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 14

Bu sayfa, Almanca dilinde öğrenilen becerilerin kişisel değerlendirmesi için bir kontrol listesi sunmaktadır. Öğrencilerin "Ich kann..." ile başlayan cümleleri kendileri için değerlendirip, aşağıdaki seçeneklerden birini işaretlemeleri beklenir:

  • Kann ich sehr gut (Bunu çok iyi yapabiliyorum) ????
  • Kann ich teilweise (Bunu kısmen yapabiliyorum) ????
  • Muss ich noch üben (Bunu daha fazla çalışmam gerekiyor) ????

Bu beceriler şunları içerir:

  1. Selam verebilme.
  2. Vedalaşabilme.
  3. Soru sorabilme.
  4. Nasıl olduğunu söyleyebilme.
  5. Kendini ve başkalarını tanıtabilme.
  6. Kaç yaşında olduğunu söyleyebilme.
  7. Alfabeyi söyleyebilme.
  8. 20'ye kadar sayıları sayabilme.
  9. Telefon numarasını söyleyebilme.
  10. Adresini söyleyip heceleyebilme.
  11. Milliyetler hakkında konuşabilme.
  12. Kendisi hakkında konuşabilme.

Bu liste, dil öğrenme sürecinde öğrencilerin hangi becerileri ne kadar iyi yapabildiklerini görmeleri için bir öz değerlendirme aracı olarak kullanılır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.