9. Sınıf Almanca Çalışma Kitabı 3. Ünite Die Gesellschaft Cevapları Ada Yayıncılık

9. Sınıf Almanca Çalışma Kitabı 3. Ünite Die Gesellschaft Cevapları Ada Yayıncılık
9. Sınıf Ada Yayıncılık Almanca Çalışma Kitabı 3. Ünite Die Gesellschaft Sayfa 23-24-25-26-27-28-29-30 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Almanca A1.1 Çalışma Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 23

"Themenkreis 3: Die Gesellschaft", yani "Ünite 3: Toplum" anlamına gelmektedir. Ünite üç ana bölüme ayrılmıştır:

  • A: Meine FamilieAilem
  • B: Personen beschreibenKişileri tanımlamak
  • C: Die BerufeMeslekler

Görsellerin açıklaması:

  1. Bir ağaç altında aile üyeleri ve uçan kuşlar (Bu görsel "Ailem" konusunu temsil ediyor).
  2. Bir elin üzerinde büyüyen ağaç (Bu görsel "Kişileri tanımlamak" konusuna işaret ediyor olabilir).
  3. Fotoğraf makinesiyle birini çeken kişi (Bu görsel "Meslekler" konusuna işaret ediyor).

Almanca A1.1 Çalışma Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 24

1. Familienstammbaum (Aile Soy Ağacı)

Öğrencilerin dinleme aktivitesi yaparak aile üyelerinin rollerini doğru şekilde eşleştirmeleri istenmektedir.

  • Yaşar ➜ der Großvater (Büyükbaba)
  • Hakan ➜ der Ehemann (Koca)
  • Ahmet ➜ der Vater (Baba)
  • Feyza ➜ die Cousine (Kız kuzen)
  • Arda ➜ der Bruder (Erkek kardeş)
  • Emine ➜ die Großmutter (Büyükanne)
  • Elif ➜ die Tante (Teyze/Hala)
  • Hülya ➜ die Mutter (Anne)
  • Berke ➜ der Cousin (Erkek kuzen)
  • Ceyda ➜ die Schwester (Kız kardeş)

2. Was gehört zusammen? Ergänze! (Hangi kelimeler eşleşiyor? Tamamlayın!)

Bu bölümde, aile bireylerinin ilişkilerini doğru bir şekilde tamamlamaları beklenmektedir.

  • der Großvater + die Großmutter = die Großeltern (Büyükbaba + Büyükanne = Büyük ebeveynler)
  • der Vater + die Mutter = die Eltern (Baba + Anne = Ebeveynler)
  • der Onkel + die Tante = die Verwandte (Amca/Dayı + Teyze/Hala = Akrabalar)
  • der Bruder + die Schwester = die Geschwister (Erkek kardeş + Kız kardeş = Kardeşler)
  • der Sohn + die Tochter = die Kinder (Oğul + Kız = Çocuklar)

Almanca A1.1 Çalışma Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 25

1. Wer ist wer? (Kim kimdir?)

Öğrencilerden, sayfa 24'teki aile soy ağacını inceleyerek verilen boşlukları doğru aile üyeleri ile tamamlamaları beklenmektedir. Bulmacadaki cevaplar şu şekildedir:

Sorular ve Cevaplar:

  1. Emine ist Ceydas Großmutter. (Emine, Ceyda'nın büyükannesidir.)
  2. Arda ist Ceydas Bruder. (Arda, Ceyda'nın erkek kardeşidir.)
  3. Berke ist Elifs Sohn. (Berke, Elif'in oğludur.)
  4. Yaşar ist Feyzas Großvater. (Yaşar, Feyza'nın büyükbabasıdır.)
  5. Ceyda ist Ardas Schwester. (Ceyda, Arda'nın kız kardeşidir.)
  6. Ceyda ist Ahmets Tochter. (Ceyda, Ahmet'in kızıdır.)
  7. Feyza ist Emines Enkelin. (Feyza, Emine'nin torunudur.)
  8. Hülya ist Ceydas Mutter. (Hülya, Ceyda'nın annesidir.)
  9. Ahmet und Hülya sind Ceydas Eltern. (Ahmet ve Hülya, Ceyda'nın ebeveynleridir.)
  10. Hülya ist Ahmets Ehefrau. (Hülya, Ahmet'in eşidir.)
  11. Hakan ist Ardas Onkel. (Hakan, Arda'nın amcasıdır.)

Çözüm kelimesi:
Cümle: Yaşar und Emine sind Ceydas ...
Cevap: Großeltern (Büyükanne ve büyükbaba) (Yaşar ve Emine, Ceyda'nın büyük ebeveynleridir.)


2. Possessivartikel (İyelik Ekleri)

Bu bölümde, öğrencilerden verilen diyaloğu uygun iyelik ekleriyle (unsere, ihr, eure, unser) tamamlamaları beklenmektedir.

Cümleler ve Doğru Cevaplar:

  • Hallo Anja und Simon, ist das euer Haus? (Merhaba Anja ve Simon, bu sizin eviniz mi?)
  • Nein, das ist nicht unser Haus. (Hayır, bu bizim evimiz değil.)
  • Hier wohnen unsere Großeltern, es ist ihr Haus. (Burada büyükanne ve büyükbabamız yaşıyor, bu onların evi.)
  • Hier ist unser Haus. (Burası bizim evimiz.)
  • Ist das eure Tante? (Bu sizin teyzeniz mi?)
  • Nein, das ist nicht unsere Tante. Das ist unsere Mama. ( Hayır, bu bizim teyzemiz değil. Bu bizim annemiz.)
  • Sind das eure Nachbarn? (Bunlar sizin komşularınız mı?)
  • Ja, das sind unsere Nachbarn. Sie sind sehr nett! (Evet, bunlar bizim komşularımız. Onlar çok nazik!)

Almanca A1.1 Çalışma Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 26

B - Personen beschreiben (Kişileri Tanımlama)

1. Stefan hat...? (Stefan'ın var mı...?)

Görev:
Dinle, bilgileri oku ve doğru olanları işaretle!

Stefan'ın sahip oldukları:

  • X eine Schwester (bir kız kardeşi var)
  • X keinen Bruder (erkek kardeşi yok)
  • X eine Cousine (bir kız kuzeni var)
  • X keine Großeltern (büyükanne ve büyükbabası yok)
  • einen Onkel (bir amcası var)
  • eine Tante (bir teyzesi var)

2. Hast du...? (Senin var mı...?)

Diyalogları oku ve tamamla!

A: Hast du einen Bruder? (Bir erkek kardeşin var mı?)

  • Nein, ich habe keinen Bruder. (Hayır, benim erkek kardeşim yok.)
  • Ich habe eine Schwester. (Benim bir kız kardeşim var.)

B: Hast du einen Onkel? (Bir amcan var mı?)

  • Ja, ich habe einen Onkel. (Evet, benim bir amcam var.)
  • Ich habe keine Tante. (Benim bir teyzem yok.)

C: Haben Sie einen Sohn? (Bir oğlunuz var mı?)

  • Nein, ich habe keinen Sohn. (Hayır, benim oğlum yok.)
  • Ich habe eine Tochter. (Benim bir kızım var.)

D: Hast du eine Nichte? (Bir kız yeğenin var mı?)

  • Nein, ich habe keine Nichte. (Hayır, benim bir kız yeğenim yok.)
  • Ich habe einen Neffe. (Benim bir erkek yeğenim var.)

3. Zahlen (Sayılar)

Görev: Sayıları tamamla!

  1. 37 → siebenunddreißig
  2. 89 → neunundachtzig
  3. 41 → einundvierzig
  4. 66 → sechsundsechzig
  5. 53 → dreiundfünfzig
  6. 78 → achtundsiebzig
  7. 129 → einhundertneunundzwanzig
  8. 254 → zweihundertvierundfünfzig

4. Zahlenspiel (Sayı Oyunu)

Görev: İki grup oluşturun! Kim önce hesaplayıp sonucu söylerse kazanan olur!

A Grubu İşlemler:

  • 26 × 2 = zweiundfünfzig
  • 136 ÷ 15 = einhundertundfünfzig
  • 82 ÷ 2 = einundvierzig
  • 150 + 135 = fünfhundertfünfunddreißig
  • 36 ÷ 3 = einhundertacht

B Grubu İşlemler:

  • 32 × 2 = vierundsechzig
  • 750 ÷ 18 = siebenhundertachtundsiebzig
  • 82 ÷ 2 = einundvierzig
  • 489 ÷ 3 = vierhundertsiebzehn
  • 26 × 3 = achtundsiebzig

Almanca A1.1 Çalışma Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 27

5. Wer ist Mias Schwester? (Mia'nın kız kardeşi kim?)

a) Dinle ve işaretle! Mia'nın kız kardeşi kim?
(Dinleme alıştırması - 11)

Verilen resimler arasından Mia'nın kız kardeşini belirleyin. (Orta resim doğru seçenektir.)


b) Tekrar dinleyin! Mia nasıl görünüyor? İşaretleyin! Birden fazla çözüm olabilir.

Mia'nın...

  • Vücut tipi:

    • kalın (dick)
    • zayıf (schlank)
    • orta boy (mittelgroß)
    • küçük (klein)
    • dolgun (vollschlank)
  • Saçları:

    • kahverengi (braun)
    • kısa (kurz)
    • yarı uzun (halbang)
    • düz (glatt)
    • kıvırcık (lockig)
  • Gözleri:

    • mavi (blau)
    • kahverengi (braun)
    • yeşil (grün)

6. Eine E-Mail (Bir E-Posta)

a) E-postayı oku! Zeynep'in okulu hangi isimde? İşaretle!

E-posta içeriği:
Hallo!
Ich heiße Zeynep. Ich bin 15 Jahre alt. Meine Schule heißt Atatürk Anatolien Gymnasium.
Ich habe keine Geschwister, ich bin ein Einzelkind. Meine Lieblingsfarbe ist blau und meine Glückszahl ist 16. Ich bin groß und schlank. Meine Haare sind lang, glatt und braun. Meine Augen sind grün. Wie alt bist du? Was ist deine Lieblingsfarbe und deine Glückszahl? Wie siehst du aus? Schreib mir bitte!
Viele Grüße
Zeynep

Türkçesi:
Merhaba!
Benim adım Zeynep. 15 yaşındayım. Okulumun adı Atatürk Anadolu Lisesi.
Kardeşim yok, tek çocuğum. En sevdiğim renk mavi ve şanslı sayım 16. Uzun boyluyum ve zayıfım. Saçlarım uzun, düz ve kahverengi. Gözlerim yeşil. Sen kaç yaşındasın? En sevdiğin renk ve şans sayın nedir? Nasıl görünüyorsun? Lütfen bana yaz!
Sevgiler
Zeynep


b) Bir cevap yazın ve sınıfta okuyun!

Liebe Zeynep,
danke für deine E-Mail. Ich heiße Ahmet. Ich bin 15 Jahre alt und gehe auf das Goethe-Gymnasium. Ich habe eine Schwester und einen Bruder. Meine Lieblingsfarbe ist grün und meine Glückszahl ist 7. Ich bin mittelgroß und schlank. Meine Haare sind kurz, glatt und schwarz. Meine Augen sind braun. Wie sieht dein Alltag aus? Was machst du in deiner Freizeit? Schreib mir bitte zurück!

Viele Grüße,
Ahmet

Sevgili Zeynep,
E-postan için teşekkür ederim. Benim adım Ahmet. 15 yaşındayım ve Goethe Lisesi'ne gidiyorum. Bir kız kardeşim ve bir erkek kardeşim var. En sevdiğim renk yeşil ve şanslı sayım 7. Orta boylu ve zayıfım. Saçlarım kısa, düz ve siyah. Gözlerim kahverengi.
Günlük hayatın nasıl geçiyor? Boş zamanlarında neler yapıyorsun? Lütfen bana geri yaz!

Sevgiler,
Ahmet

Almanca A1.1 Çalışma Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 28

Die Berufe

Löse das Kreuzworträtsel!

  • Pilot (Pilot)
  • Arzt (Doktor)
  • Polizist (Polis)
  • Lehrerin (Öğretmen)
  • Verkäufer (Satış görevlisi)
  • Krankenschwester (Hemşire)
  • Ingenieur (Mühendis)
  • Elektriker (Elektrikçi)
  • Maler (Boya ustası)
  • Anwalt (Avukat)
  • Friseurin (Kuaför)
  • Architekt (Mimar)
  • Koch (Aşçı)

Almanca A1.1 Çalışma Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 29

2. Erkek ve Kadın Meslekleri (Männliche und weibliche Berufe)

"Erkek ve kadın mesleklerini doğru sütuna yerleştiriniz!"

Erkek Meslekleri (männliche Berufe):

  • der Pilot (Pilot)
  • der Polizist (Polis)
  • der Arzt (Doktor)
  • der Ingenieur (Mühendis)
  • der Architekt (Mimar)
  • der Krankenpfleger (Hasta bakıcı)
  • der Lehrer (Öğretmen)
  • der Verkäufer (Satıcı)
  • der Anwalt (Avukat)
  • der Elektriker (Elektrikçi)
  • der Maler (Ressam)
  • der Koch (Aşçı)
  • der Friseur (Kuaför)

Kadın Meslekleri (weibliche Berufe):

  • die Pilotin (Pilot)
  • die Polizistin (Polis)
  • die Ärztin (Doktor)
  • die Ingenieurin (Mühendis)
  • die Architektin (Mimar)
  • die Krankenschwester (Hemşire)
  • die Lehrerin (Öğretmen)
  • die Verkäuferin (Satıcı)
  • die Anwältin (Avukat)
  • die Elektrikerin (Elektrikçi)
  • die Malerin (Ressam)
  • die Köchin (Aşçı)
  • die Friseurin (Kuaför)

3. Ünlü Meslekler (Berühmte Berufe)

a) "Ünlü kişileri meslekleriyle eşleştiriniz!"

  • Aziz Sancar → der Wissenschaftler (Bilim insanı)
  • Sabiha Gökçen → die Pilotin (Pilot)
  • Mimar Sinan → der Architekt (Mimar)

b) "Başka ünlü kişiler biliyor musun? İsimleri tamamla!"
Öğrenciler kendi cevaplarını yazacak.


4. Kim Nerede Çalışıyor? (Wer arbeitet wo?)

a) "Fotoğrafları inceleyin ve doğru sıraya göre numaralandırın!"
b) "Fotoğrafların altına meslekleri yazınız!"

    1. die Ärztin (Doktor)
    1. die Schneiderin (Terzi)
    1. der Mechatroniker (Mekatronikçi)
    1. der Lehrer (Öğretmen)

5. Meslek Hakkında Soru Sorma (Nach dem Beruf fragen)

Cümleleri tamamlayın:

  1. Was sind Sie von Beruf? (Mesleğiniz nedir?) → Ich bin Anwalt von Beruf.
  2. Was ist dein Vater von Beruf? (Babanın mesleği nedir?) → Mein Vater ist Lehrer.
  3. Was ist deine Mutter von Beruf? (Annenin mesleği nedir?) → Meine Mutter ist Apothekerin.
  4. Was ist dein Traumberuf? (Hayalindeki meslek nedir?) → Mein Traumberuf ist Pilot.

Almanca A1.1 Çalışma Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 30

Bu sayfa, öğrencilerin Almanca dersinde öğrendikleri konulara dair kendilerini değerlendirebilmeleri için hazırlanmış bir "Selbstkontrolle: Das kann ich!" (Kendi Kendini Değerlendirme: Bunu Yapabiliyorum!) formudur.

Başlık ve Açıklamalar:

  • Kann ich sehr gut. ???? – Bunu çok iyi yapabiliyorum.
  • Kann ich teilweise. ???? – Bunu kısmen yapabiliyorum.
  • Muss ich noch üben. ???? – Bunu daha fazla çalışmam gerekiyor.

Değerlendirme Maddeleri (Das kann ich):

  1. Ich kann die Familienmitglieder nennen. (Aile üyelerini adlandırabilirim.)
  2. Ich kann über meine Familie sprechen. (Ailem hakkında konuşabilirim.)
  3. Ich kann meinen Stammbaum zeichnen und präsentieren.
  4. (Aile soy ağacımı çizebilir ve sunabilirim.)
  5. Ich kann über Familien einen Text verstehen. (Ailelerle ilgili bir metni anlayabilirim.)
  6. Ich kann mein Aussehen beschreiben. (Kendi görünüşümü tarif edebilirim.)
  7. Ich kann jemanden beschreiben. (Birini tarif edebilirim.)
  8. Ich kann Berufe nennen. (Meslekleri adlandırabilirim.)
  9. Ich kann über Berufe sprechen. (Meslekler hakkında konuşabilirim.)
  10. Ich kann ab 20 zählen. (20’den itibaren sayabilirim.)
  11. Ich kann meinen Traumberuf sagen. (Hayalimdeki mesleği söyleyebilirim.)

Kullanıcı bu değerlendirme tablosunu kendisi doldurarak hangi konularda başarılı olduğunu ve hangi alanlarda daha fazla pratik yapması gerektiğini belirleyebilir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.