9. Sınıf Almanca Ders Kitabı 3. Ünite Die Gesellschaft Cevapları Ada Yayıncılık

9. Sınıf Almanca Ders Kitabı 3. Ünite Die Gesellschaft Cevapları Ada Yayıncılık
9. Sınıf Ada Yayıncılık Almanca Ders Kitabı 3. Ünite Die Gesellschaft Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 32

Almanca öğrenme kitabının "Themenkreis 3 - Die Gesellschaft" (Konu Alanı 3 - Toplum) başlığını taşıyan bir bölümüne aittir ve "Familie Müller" (Müller Ailesi) konusunu ele almaktadır.

Öğrenciden fotoğraflara bakması, ses kaydını dinlemesi ve fotoğraflardaki kişileri belirlemesi istenmektedir.

Resimlerdeki kişiler şu şekilde adlandırılmıştır:

  • A. Esra – Gözlüklü, dizüstü bilgisayarda çalışan kadın (üst sol)
  • B. Frank – Hardal renkli kazak giyen adam (üst sağ)
  • C. Heinz – Beyaz sakallı yaşlı adam (orta sol)
  • D. Eva – Gözlüklü yaşlı kadın (orta sağ)
  • E. Florian – Mutfakta yemek yapan adam (alt sağ)
  • F. Nisa – Mutfakta yemek yapan kadın (alt sol)

Sayfadaki QR kodları, konuya ilişkin elektronik içerik ve genel bakış gibi ek dijital materyallere erişim sağlamaktadır.

Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 33

Etkinlik Talimatları:

"Hör noch einmal zu! Wer sind die Personen? Ordne zu!" (Tekrar dinleyin! Kişiler kim? Eşleştirin!)
Öğrencilerin resimdeki kişileri aile bireyleriyle eşleştirmesi istenmektedir.

Doğru eşleştirmeler:

  • G. Leo → der Bruder (erkek kardeş)
  • E. Florian → der Onkel (amca/dayı)
  • C. Heinz → der Großvater (büyükbaba)
  • B. Frank → der Vater (baba)
  • H. Lia → die Schwester (kız kardeş)
  • F. Nisa → die Tante (hala/teyze)
  • D. Eva → die Großmutter (büyükanne)
  • A. Esra → die Mutter (anne)

Öğrenme Hedefleri (Das lernen wir):

Bu bölümde öğrenciler şu konuları öğrenecekler:

  • Aile üyelerinin isimleri
  • Aile üyeleri hakkında konuşmak
  • Ailelerle ilgili metinleri anlamak
  • Kişileri tanımlamak
  • Meslekleri öğrenmek
  • Dış görünüşü tanımlamak
  • İyelik zamirleri: unser, euer, ihr, Ihr
  • Akkusativ haliyle "haben" fiili
  • 20'den itibaren sayılar
  • Sıfatlar (Adjektive)
  • Genitiv: "-s" eki

Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 34

Meine Familie (Ailem)


1. Wer ist wer? (Kim kimdir?)

a. Schau dir die Fotos an und lies die Aussagen! Was passt zusammen? Ordne zu!
(Fotoğraflara bak ve ifadeleri oku! Hangileri eşleşiyor? Eşleştir!)

Doğru eşleştirmeler:

  • A. Elif und Hakan (Elif ve Hakan)
  • B. Ayla, Ömer und Cemre (Ayla, Ömer ve Cemre)
  • C. Zehra und Ahmet (Zehra ve Ahmet)
  • D. Ali und Aylin (Ali ve Aylin)

b. Lies die Aussagen noch einmal und schreibe die Namen der Personen unter die Fotos!
(Cümleleri bir kez daha oku ve kişilerin isimlerini fotoğrafların altına yaz!)

  • C. Zehra und Ahmet Yılmaz (Zehra ve Ahmet Yılmaz)
    Zehra ist 67 Jahre alt. Zehra ist mit Ahmet verheiratet. Sie haben zwei Kinder.
    (Zehra 67 yaşında. Zehra, Ahmet ile evlidir. İki çocukları var.)

  • A. Elif und Hakan Yılmaz (Elif ve Hakan Yılmaz)
    Hakan ist Zehras Sohn. Elif und Hakan haben einen Sohn und eine Tochter.
    (Hakan, Zehra’nın oğludur. Elif ve Hakan’ın bir oğlu ve bir kızı var.)

  • D. Ali und Aylin Yılmaz (Ali ve Aylin Yılmaz)
    Sie sind Elifs und Hakans Kinder. Sie sind 15 und 8 Jahre alt.
    (Onlar, Elif ve Hakan’ın çocuklarıdır. Yaşları 15 ve 8.)

  • B. Ayla, Ömer und Cemre Yıldırım (Ayla, Ömer ve Cemre Yıldırım)
    Cemre ist Ayla und Ömers Kind. Ayla ist Zehras Tochter.
    (Cemre, Ayla ve Ömer’in çocuğudur. Ayla, Zehra’nın kızıdır.)


c. Fragt und antwortet in der Klasse! (Sınıfta sorun ve cevaplayın!)

Wie heißt Aylins Mutter?
(Aylin’in annesi kim?)

Aylins Mutter heißt Elif.
(Aylin’in annesi Elif’tir.)


d. Lies die Aussagen! Was ist richtig? Kreuze an!

(Verilen ifadeleri oku! Hangisi doğru? İşaretle!)

  • Ali's Schwester ist 15 Jahre alt.
    (Ali’nin kız kardeşi 15 yaşında.)

  • Zehras Ehemann heißt Ahmet.
    (Zehra’nın eşi Ahmet’tir.)

  • Cemre ist Zehras Enkelin.
    (Cemre, Zehra’nın torunudur.)

  • Aylin ist Cemres Cousine.
    (Aylin, Cemre’nin kuzenidir.)

  • Zehra ist Aylins Tochter.
    (Zehra, Aylin’in kızıdır.) (Yanlış)

  • Elif und Hakan sind verheiratet.
    (Elif ve Hakan evlidir.)

  • Ali ist Hakans Neffe.
    (Ali, Hakan’ın yeğenidir.) (Yanlış)

  • Ali ist Aylins Bruder.
    (Ali, Aylin’in erkek kardeşidir.)


Grammatik: (Dilbilgisi)

Genitiv (İyelik hali): Aylins Mutter(Aylin'in annesi)

Bu yapı, iyelik bildiren isim tamlamalarına örnektir.

Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 35

2. Die Familienmitglieder (Aile Üyeleri)

a. Lies die Angaben und ergänze sie in die richtige Spalte der Tabelle (Verilen bilgileri oku ve doğru tablo sütununa yerleştir!)

Tablo düzenlemesi:

der (Erkek cinsiyeti):

  • Vater (Baba)
  • Großvater (Opa) (Büyükbaba)
  • Onkel (Amca/Dayı)
  • Sohn (Oğul)
  • Bruder (Erkek kardeş)
  • Neffe (Erkek yeğen)
  • Ehemann (Koca)
  • Enkel (Erkek torun)

die (Kadın cinsiyeti):

  • Mutter (Mama) (Anne)
  • Großmutter (Oma) (Büyükanne)
  • Tante (Teyze/Hala)
  • Schwester (Kız kardeş)
  • Nichte (Kız yeğen)
  • Ehefrau (Eş - kadın)
  • Cousine (Kız kuzen)
  • Tochter (Kız evlat)
  • Enkelin (Kız torun)

das (Nötr cinsiyet):

  • Kind (Çocuk)
  • Baby (Bebek)
  • Enkelkind (Torun)

die (Plural - Çoğul):

  • Eltern (Ebeveynler)
  • Geschwister (Kardeşler)
  • Großeltern (Büyük ebeveynler)
  • Verwandten (Akrabalar)
  • Enkel (Torunlar)

b. Hör zu, lies mit und sprich nach! (Dinle, oku ve tekrarla!)


c. Findet die Pluralformen der Familienmitglieder und schreibt sie an die Tafel!

(Aile üyelerinin çoğul formlarını bulun ve tahtaya yazın!)

Örnek çoğul formlar:

  • Vater → Väter (Babalar)
  • Mutter → Mütter (Anneler)
  • Bruder → Brüder (Erkek kardeşler)
  • Schwester → Schwestern (Kız kardeşler)
  • Kind → Kinder (Çocuklar)
  • Onkel → Onkel (Amcalar/Dayılar)
  • Tante → Tanten (Teyzeler/Halalar)
  • Großvater → Großväter (Büyükbabalar)

d. Arbeitet zu zweit! Fragt und antwortet!

(İkili çalışın! Sorun ve cevaplayın!)

Örnek sorular ve cevaplar:

Wie heißt dein Vater? (Babanın adı ne?)
Mein Vater heißt Ahmet. (Babamın adı Ahmet.)

Wie heißen deine Großeltern? (Büyük ebeveynlerinin adları ne?)
Meine Großeltern heißen Zehra und Ahmet. (Büyük ebeveynlerimin adı Zehra ve Ahmet.)


3. Nachbarn (Komşular)

a. Lies das Gespräch und markiere die Possessivartikel (Diyaloğu oku ve iyelik zamirlerini işaretle!)

Diyalog:

  • Guten Tag! Ist das euer Haus?
    (Merhaba! Bu sizin eviniz mi?)
  • Guten Tag! Ja, das ist unser Haus.
    (Merhaba! Evet, bu bizim evimiz.)
  • Herzlich willkommen! Mein Name ist Susanne Meier. Wie heißt euer Nachname?
    (Hoş geldiniz! Benim adım Susanne Meier. Sizin soyadınız ne?)
  • Unser Nachname ist Fischer. Ich heiße Eva und mein Mann heißt Tim.
    (Bizim soyadımız Fischer. Benim adım Eva ve eşimin adı Tim.)

İyelik zamirleri:

  • euer Haus (sizin eviniz)
  • unser Haus (bizim evimiz)
  • mein Name (benim adım)
  • unser Nachname (bizim soyadımız)
  • mein Mann (benim kocam)

4. Ist das …? (Bu … mı?)

a. Lies die Gespräche und ergänze die Possessivpronomen!

(Diyalogları oku ve iyelik zamirlerini tamamla!)

Boşlukları doldurma:

1- Frau Müller sind das ihre Schwestern? (Müller Hanım, bunlar kız kardeşleriniz mi?)
Nein, das sind unsere Cousinen. (Hayır, bunlar bizim kuzenlerimiz.)

2- Sind das ihre Kinder? (Bunlar onların çocukları mı?)
Ja, das sind unsere Kinder. (Evet, bunlar bizim çocuklarımız.)

3- Ali und Aylin, wie heißt euer Lehrer? (Ali ve Aylin, öğretmeninizin adı ne?)
Unser Lehrer heißt Herr Schmidt. (Bizim öğretmenimizin adı Bay Schmidt.)


İyelik zamirleri tablosu:

  • wir (biz): unser/unser Kind (bizim çocuğumuz)
  • ihr (siz): euer/euer Kind (sizin çocuğunuz)
  • sie/Sie (onlar/Siz): ihr/Ihr Kind (onların/Sizin çocuğunuz)
  • unsere Mutter (bizim annemiz)
  • eure Mutter (sizin anneniz)
  • ihre Mutter (onların annesi)

b. Lies die Gespräche noch einmal und ordne den Fotos zu!

(Diyalogları tekrar oku ve fotoğrafları sıraya koy!)

Foto sıralaması:

  • 1 → Üç kişi birlikte (Aile resmi)
  • 2 → Çocuklar koşuyor
  • 3 → İki kişi konuşuyor

Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 36

B. Personen beschreiben (Kişileri tanımlamak)


1. Hast du Geschwister? (Kardeşlerin var mı?)

a. Hört euch das Gespräch an! Wer ist ein Einzelkind? Sprecht in der Klasse!
(Konuşmayı dinleyin! Kim tek çocuk? Sınıfta konuşun!)

b. Lies die Aussagen und ordne das Gespräch in der richtigen Reihenfolge!
(İfadeleri oku ve konuşmayı doğru sıraya koy!)

Doğru sıralama:

  1. Hi! Ich bin Aylin. Wer bist du? (Merhaba! Ben Aylin. Sen kimsin?)
  2. Ich bin Sertac. (Ben Sertaç.)
  3. Hast du Geschwister? (Kardeşlerin var mı?)
  4. Ja, ich habe einen Bruder und eine Schwester. Und du? (Evet, bir erkek ve bir kız kardeşim var. Ya sen?)
  5. Ich habe keinen Bruder und keine Schwester. Ich bin ein Einzelkind. (Benim kardeşim yok. Ben tek çocuğum.)

c. Hör noch einmal zu und vergleiche!
(Tekrar dinleyin ve karşılaştırın!)


2. Ballspiel! (Top oyunu!)

Fragt und antwortet in der Klasse!
(Sınıfta sorun ve cevaplayın!)

Örnek diyaloglar:

Hast du Geschwister? (Kardeşin var mı?)

  • Ja, ich habe einen Bruder. (Evet, bir erkek kardeşim var.)
  • Ja, ich habe eine Schwester. (Evet, bir kız kardeşim var.)
  • Nein, ich habe keinen Bruder. (Hayır, erkek kardeşim yok.)

3. Zahlen (Sayılar)

a. Lies die Zahlen und ergänze!
(Sayıları oku ve tamamla!)

20 30 40 50 60 70 80 90
zwanzig dreißig vierzig fünfzig sechzig siebzig achtzig neunzig

Ekstra sayılar:

  • 100 → (ein)hundert
  • 101 → einhunderteins
  • 111 → einhundertelf
  • 200 → zweihundert
  • 1000 → (ein)tausend
  • 2000 → zweitausend

b. Hör zu, sprich nach und vergleiche!
(Dinleyin, tekrar edin ve karşılaştırın!)


4. Zahlen: ab 20 (20'den itibaren sayılar)

a. So ist es auf Deutsch! Wie heißen die Zahlen? Lies die Zahlen und ergänze!
(Almanca'da böyle! Sayıları oku ve tamamla!)

Örnek sayılar:

  • 21 → einundzwanzig
  • 22 → zweiundzwanzig
  • 23 → dreiundzwanzig
  • 36 → sechsunddreißig
  • 42 → zweiundvierzig
  • 45 → fünfundvierzig
  • 74 → vierundsiebzig
  • 83 → dreiundachtzig
  • 99 → neunundneunzig

b. Hör zu, sprich nach und vergleiche!
(Dinleyin, tekrar edin ve karşılaştırın!)


5. Was hörst du? (Ne duyuyorsun?)

a. Hör zu und kreuze die Glückszahlen an!
(Dinleyin ve şans sayılarını işaretleyin!)

Öğrenciler verilen sayıları işaretlemelidir:

  • Berke: 28, 48, 60
  • Aslı: 21, 55, 78

b. Was ist eure Glückszahl? Fragt und antwortet in der Klasse!
(Şans sayınız nedir? Sınıfta sorun ve cevaplayın!)

Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 37

6. Wer sind sie? (Onlar kim?)

a. Schau dir das Foto an und lies den Text! Wer trägt ein Kopftuch? Markiere!

(Fotoğrafı inceleyin ve metni okuyun! Kim başörtüsü takıyor? İşaretleyin!)

Metin: Burada annem, komşularımız Bayan ve Bay Müller var.

  • Annem başörtüsü takıyor. Adı Funda ve 39 yaşında. Annem uzun boylu ve kahverengi gözlü.
  • Bayan Müller’in adı Sandra, 40 yaşında, sarı saçlı ve yeşil gözlüdür. O büyük ve toplu biridir. Saçları omuz hizasında düzdür.
  • Bay Müller’in adı Alex, 43 yaşında, uzun boylu ve zayıftır. Saçları kısa ve kahverengi, gözleri mavidir.

b. Lies den Text noch einmal und ergänze die Informationen in die Tabelle!

(Metni bir kez daha okuyun ve bilgileri tabloya ekleyin!)

Name Alter (Yaş) Figur (Vücut Şekli) Haare (Saçlar) Augen (Gözler)
Funda 39 groß Kopftuch, braun braun
Sandra 40 vollschlank, groß blond, halblang grün
Alex 43 groß, schlank kurz, braun blau

c. Beschreibe deine Familie! (Aileni tanımla!)

(Aileni tanımla!)

  • Meine Mutter heißt Funda. Meine Mutter trägt ein Kopftuch. Sie ist groß.
    (Annemin adı Funda. Annem başörtüsü takıyor. O uzun boylu.)
  • Mein Vater heißt ... Er ist ...
    (Babamın adı ... O ...)
  • Meine Schwester heißt ... Sie ist ...
    (Kız kardeşimin adı ... O ...)
  • Mein Bruder heißt ... Er ist ...
    (Erkek kardeşimin adı ... O ...)

Dilbilgisi Notu:

  • trage (ich) → (ben giyiyorum)
  • trägst (du) → (sen giyiyorsun)
  • trägt (er/sie/es) → (o giyiyor)

7. Und du? (Ya sen?)

a. Wie siehst du aus? Beschreibe dich!
(Sen nasıl görünüyorsun? Kendini tanımla!)

  • Mein Name ist ... (Benim adım ...)
  • Ich bin ... (Ben ...yım.)
  • Meine Figur ist ... (Vücut yapım ...dır.)
  • Meine Haare sind ... (Saçlarım ...dır.)
  • Meine Augen sind ... (Gözlerim ...dır.)

b. Beschreibe deinen Freund/deine Freundin!
(Arkadaşını tanımla!)

  • Dein Name ist ... (Senin adın ...)
  • Du bist ... (Sen ...sın.)
  • Deine Figur ist ... (Vücut yapın ...dır.)
  • Deine Haare sind ... (Saçların ...dır.)
  • Deine Augen sind ... (Gözlerin ...dır.)

Sıfatlar:

  • groß - klein (büyük - küçük)
  • dick - schlank (şişman - zayıf)
  • glatt - lockig (düz - kıvırcık)
  • lang - kurz (uzun - kısa)

8. Ballspiel! (Top oyunu!)

Sınıfta sorular sorup cevaplayın.

Soru: Wie ist/sind dein/deine ...?
(Senin ... nasıl?)

Cevap: Mein/meine ist/sind ...
(Benim ... ...dır.)


9. Ratespiel! (Bilmece oyunu!)

Birini sınıfta tanımlayın, diğerleri tahmin etsin!

Örnek ifadeler:

  • Seine/Ihre Figur ist ... (Onun vücut yapısı ...dır.)
  • Seine/Ihre Haare sind ... (Onun saçları ...dır.)
  • Seine/Ihre Augen sind ... (Onun gözleri ...dır.)

Cevap: Das ist ... (Bu ...dır.)


Kelime Bilgisi ve Dilbilgisi:

Personen beschreiben (Kişileri tanımlama):

  • Haare (Saçlar): blond/braun/schwarz, lang/kurz, halblang, mittellang/glatt/lockig
  • Figur (Vücut): dick/schlank/vollschlank, groß/klein/mittelgroß
  • Augen (Gözler): blau/grün/braun

Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 38

C. Die Berufe (Meslekler)


1. Berühmte Personen und ihre Berufe (Ünlü kişiler ve meslekleri)

a. Schau dir die Fotos an! Wie heißen die berühmten Personen? Ordne zu!
(Fotoğraflara bak! Ünlü kişilerin adları nedir? Eşleştir!)

  • A. Sabiha Gökçen → İlk Türk kadın savaş pilotu
  • B. Mimar Sinan → Osmanlı'nın ünlü mimarı
  • C. Aziz Sancar → Nobel ödüllü bilim insanı

Doğru eşleştirme:

  • A → B. Mimar Sinan
  • B → C. Aziz Sancar
  • C → A. Sabiha Gökçen

b. Lest die Berufe! Welche Berufe haben die berühmten Personen? Fragt und antwortet!
(Meslekleri okuyun! Ünlü kişilerin meslekleri nedir? Sorun ve cevaplayın!)

Soru: Wer ist Aziz Sancar? (Aziz Sancar kimdir?)
Cevap: Aziz Sancar ist Wissenschaftler. (Aziz Sancar bir bilim insanıdır.)


2. Ergänze die Berufe! (Meslekleri tamamla!)

Männliche Berufe (Erkek meslekleri):

  • der Lehrer (Öğretmen)
  • der Ingenieur (Mühendis)
  • der Polizist (Polis)
  • der Pilot (Pilot)
  • der Arzt (Doktor)
  • der Anwalt (Avukat)
  • der Koch (Aşçı)
  • der Architekt (Mimar)
  • der Wissenschaftler (Bilim insanı)
  • der Krankenpfleger (Hasta bakıcı)
  • der Verkäufer (Satıcı)
  • der Schneider (Terzi)

Weibliche Berufe (Kadın meslekleri):

  • die Lehrerin (Kadın öğretmen)
  • die Ingenieurin (Kadın mühendis)
  • die Polizistin (Kadın polis)
  • die Pilotin (Kadın pilot)
  • die Ärztin (Kadın doktor)
  • die Anwältin (Kadın avukat)
  • die Köchin (Kadın aşçı)
  • die Architektin (Kadın mimar)
  • die Wissenschaftlerin (Kadın bilim insanı)
  • die Krankenschwester (Hemşire)
  • die Verkäuferin (Kadın satıcı)
  • die Schneiderin (Kadın terzi)

Dilbilgisi Notu: Kadın meslek isimlerinin sonuna "-in" eki eklenir.

Örnek:

  • der Schneider → die Schneiderin
  • der Arzt → die Ärztin

3. Hör zu, sprich nach und vergleiche! (Dinle, tekrar et ve karşılaştır!)


4. Schau dir die Fotos an und ergänze die Namen der Berufe unter die Fotos!

(Fotoğraflara bakın ve meslek adlarını fotoğrafların altına yazın!)

  1. der Arzt (Doktor - Erkek)
  2. der Anwalt (Avukat - Erkek)
  3. der Verkäufer (Satıcı - Erkek)
  4. die Lehrerin (Öğretmen - Kadın)
  5. die Polizistin (Polis - Kadın)
  6. die Schneiderin (Terzi - Kadın)
  7. der Koch (Aşçı - Erkek)
  8. der Ingenieur (Mühendis - Erkek)

Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 39

2. Lernkarten (Kelime Kartları)

a. Arbeitet mit dem Wörterbuch! Findet neue Berufe!
(Sözlükle çalışın! Yeni meslekler bulun!)

b. Schreib die Berufe auf die Karten und kleb die Fotos der Berufe auf die Rückseite!
(Meslekleri kartlara yazın ve meslek fotoğraflarını arkasına yapıştırın!)

Örnek meslek: Elektriker (Elektrikçi)


3. Familie und Berufe (Aile ve Meslekler)

a. Hör zu! Was ist Tims Traumberuf?
(Dinleyin! Tim'in hayalindeki meslek nedir?)

b. Hör noch einmal zu und ergänze die Berufe der Familienmitglieder!
(Tekrar dinleyin ve aile bireylerinin mesleklerini tamamlayın!)

Thomas (Baba) Eva (Anne)
Schneider (Terzi) Schneiderin (Terzi - Kadın)
Stefan (Oğul) Lena (Kız)
Anwalt (Avukat) Lehrerin (Öğretmen)
Leo (Oğul) Greta (Kız)
Krankenpfleger (Hasta bakıcı) Polizistin (Polis - Kadın)
Tim (Torun)
Schüler (Öğrenci)

Not: "Hausfrau ist in Deutschland kein Beruf." (Ev hanımı Almanya'da meslek olarak kabul edilmez.)


4. Ballspiel! (Top oyunu!)

Sınıfta sorun ve cevaplayın.

Örnek sorular ve cevaplar:

Was ist dein Vater von Beruf? (Babanın mesleği nedir?)
Mein Vater ist Arzt. (Babam doktordur.)

Was ist deine Mutter von Beruf? (Annenin mesleği nedir?)
Meine Mutter ist Lehrerin. (Annem öğretmendir.)

Was ist dein Traumberuf? (Senin hayalindeki meslek nedir?)
Mein Traumberuf ist Pilot. (Hayalimdeki meslek pilot olmaktır.)


5. Wer arbeitet wo? (Kim nerede çalışıyor?)

Verilen ifadeleri oku ve doğru cevabı işaretle!

Sorular ve doğru cevaplar:

1- Wer arbeitet in der Schule? (Okulda kim çalışır?)

  • der Lehrer (Öğretmen)
  • die Friseurin (Kuaför kadın)

2- Wer malt Bilder? (Resimleri kim çizer?)

  • der Maler (Ressam)
  • der Schneider (Terzi)

3- Wer arbeitet in einer Klinik? (Klinikte kim çalışır?)

  • der Arzt (Doktor)
  • der Pilot (Pilot)

4- Wer plant ein Haus? (Bir evi kim tasarlar?)

  • die Anwältin (Kadın avukat)
  • die Architektin (Kadın mimar)

5- Wer kennt Autos gut? (Arabaları kim iyi tanır?)

  • der Elektriker (Elektrikçi)
  • der Mechatroniker (Oto teknisyeni)

6- Wer näht Kleider? (Giysi dikimini kim yapar?)

  • der Polizist (Polis)
  • der Schneider (Terzi)

Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 40

Fertigkeitstraining (Beceri Eğitimi)


Hören (Dinleme)

1. Schau dir die Fotos an, hör zu und ergänze die Namen der Familienmitglieder unter die Fotos!

(Fotoğraflara bak, dinle ve aile üyelerinin isimlerini fotoğrafların altına yaz!)

  • İlk resim: Stefan
  • İkinci resim: Emma
  • Üçüncü resim: Tim
  • Dördüncü resim: Lena

2. Was sind die Eltern von Beruf? Ergänze! (Ebeveynlerin meslekleri nedir? Tamamlayın!)

Sein Vater ist Apotheker und seine Mutter ist Lehrerin. (Babası eczacı ve annesi öğretmendir.)


3. Hör noch einmal zu! Was ist richtig? Kreuze an!

(Tekrar dinleyin! Doğru olanı işaretleyin!)


Die Tabelle (Tablo Tamamlama)

Aile bireyleri için fiziksel özelliklerin tamamlanması:

Namen (İsimler) Stefan Emma Tim Lena
die Figur (Vücut yapısı) schlank groß klein schlank
die Haare (Saçlar) braun, kurz blond, lang lockig, braun glatt, braun
die Augen (Gözler) blau grün blau braun

Sprechen (Konuşma)

1. Wer ist wer? (Kim kimdir?)

(Ailene ait bir soy ağacı çiz. Tüm isimleri yazma. Eşinle değiştir ve sorular sorarak aile üyelerini tanıtın.)

Örnek diyalog:

  • Wie heißt Alis Vater? (Ali'nin babasının adı nedir?)
  • Was ist sein Beruf? (Mesleği nedir?)
  • Wie alt ist ...? (Kaç yaşında?)

Cevap:

  • Alis Vater heißt Stefan.
  • Er ist Apotheker von Beruf.
  • Er ist 45 Jahre alt.

Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 41

Lesen (Okuma)

1. Meine Verwandten (Akrabalarım)

a. Lies die Texte und markiere die Possessivpronomen!
(Metinleri okuyun ve iyelik zamirlerini işaretleyin!)

b. Schau dir die Fotos an, lies die Texte und ordne den Fotos zu!
(Fotoğraflara bakın, metinleri okuyun ve fotoğrafları eşleştirin!)

Doğru eşleştirme:

  • B → Großeltern (Büyükanne ve büyükbaba)
  • C → Onkel Mert und seine Familie (Mert amca ve ailesi)
  • A → Tante Annika und ihre Familie (Annika teyze ve ailesi)

Metinler:

A.

  • Das ist unsere Tante Annika. Ihr Mann heißt Felix. Tante Annika ist Hausfrau. Ihr Mann ist Zahnarzt.
  • Das ist unsere Cousine. Ihr Name ist Sandra. Das ist unser Cousin. Sein Name ist Tim. Er ist 6 Jahre alt.

B.

  • Das sind unsere Großeltern. Sie heißen Jonas und Emma. Unser Opa ist 68 Jahre alt und unsere Oma ist 62 Jahre alt.
  • Opa Jonas ist Rentner. Oma Emma ist Rentnerin.

C.

  • Hier ist Onkel Mert und seine Familie. Onkel Merts Frau heißt Damla. Sie ist 34 Jahre alt.
  • Sie ist Lehrerin. Onkel Mert ist Lehrer. Das ist Ece. Sie ist 6 Jahre alt.

Antwortet auf die Fragen! (Soruları cevaplayın!)

1- Wie alt sind die Großeltern? (Büyük ebeveynler kaç yaşında?)
Die Großeltern sind 68 und 62 Jahre alt.

2- Wer sind Rentner? (Kimler emekli?)
Opa Jonas und Oma Emma sind Rentner.

3- Wie heißt Sandras Bruder? (Sandra’nın erkek kardeşinin adı nedir?)
Sandras Bruder heißt Tim.

4- Was ist Mert von Beruf? (Mert’in mesleği nedir?)
Er ist Lehrer.

5- Wie heißt Damlas Tochter? (Damla’nın kızının adı nedir?)
Damlas Tochter heißt Ece.

6- Was ist Damla von Beruf? (Damla’nın mesleği nedir?)
Sie ist Lehrerin.


Schreiben (Yazma)

1. Stell deine Familie schriftlich vor und lies in der Klasse vor! (Ailenizi yazılı olarak tanıtın ve sınıfta okuyun!)

Name? Das ist meine Familie. Meine Großeltern ...
Alter? Sie sind ... Jahre alt.
Beruf? Mein Vater ist ... , meine Mutter ist ...
Figur? Mein Vater ist groß/schlank.
Haare? Meine Mutter hat braune/kurze Haare.
Augen? Mein Bruder hat blaue Augen.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.