9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 104-105 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 104-105 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 104-105 Sorgulama Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 104

Sorgulama

Soru: Aşağıdaki değişken örnekleri arasında korelasyon ilişkisi ve nedensel bağ olup olamayacağını sorgulayınız. Sorgulama sonuçlarınızı gerekçelendirerek açıklayınız.


1. Uykuya ayrılan zaman ile dikkat düzeyi

  • Korelasyon ilişkisi: Evet, uyku süresi arttıkça dikkat düzeyi artabilir, çünkü iyi bir uyku bilişsel performansı ve konsantrasyonu olumlu etkileyebilir.
  • Nedensel bağ: Evet, yeterli uyku dikkat seviyesini doğrudan olumlu etkiler, çünkü beynin dinlenmesi ve işlevselliği açısından kritik bir unsurdur.

2. Öğrenci ders notu ortalaması ile öğrenci devamsızlık miktarı

  • Korelasyon ilişkisi: Evet, devamsızlık arttıkça notlar düşebilir, çünkü derslerde bulunmamak öğrenme sürecini olumsuz etkiler.
  • Nedensel bağ: Evet, devamsızlık ders başarısını doğrudan etkileyebilir, çünkü öğrencinin dersi takip etmemesi öğrenme eksikliğine neden olur.

3. Sosyal medyada geçirilen zaman ile yemek yapabilme becerisi

  • Korelasyon ilişkisi: Muhtemelen yoktur, çünkü sosyal medya kullanımı ile yemek yapma becerisi arasında doğrudan bir ilişki beklenmez.
  • Nedensel bağ: Hayır, sosyal medyada geçirilen zaman yemek yapma becerisini doğrudan etkilemez, çünkü yemek yapma pratiğe dayalı bir beceridir.

4. Bir cisme uygulanan kuvvet miktarı ile cismin hareketindeki hız seviyesi

  • Korelasyon ilişkisi: Evet, uygulanan kuvvet arttıkça cismin hızı da artabilir, çünkü fiziksel bir ilişki söz konusudur.

  • Nedensel bağ: Evet, kuvvet doğrudan hızda artışa neden olur, Newton’un ikinci yasasına göre net kuvvet, cismin ivmelenmesini sağlar.


9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 105

Soru: Siz de aralarında hem korelasyon ilişkisi hem de nedensel bağ bulunduğunu ya da korelasyon ilişkisi olmasına rağmen nedensel bağ bulunmadığını düşündüğünüz değişken örnekleri yazınız. Yazdığınız örnekleri gerekçelendirerek açıklayınız.


1. Hem korelasyon ilişkisine hem de nedensel bağa sahip olduğunu düşündüğünüz değişken örnekleri:

  • Değişkenler: Egzersiz süresi ve kilo kaybı

  • Gerekçeler: Düzenli egzersiz yapmak doğrudan kalori yakımını artırır ve bu da kilo kaybına neden olur. Bu iki değişken arasında hem güçlü bir korelasyon hem de açık bir nedensel ilişki vardır.

  • Değişkenler: Çalışma süresi ve akademik başarı

  • Gerekçeler: Bir öğrencinin daha fazla çalışması genellikle akademik başarısını artırır. Çünkü çalışmak, konuların pekişmesini sağlar ve öğrenme sürecini doğrudan etkiler.


2. Aralarında korelasyon ilişkisi olmasına rağmen nedensel bağ bulunmadığını düşündüğünüz değişken örnekleri:

  • Değişkenler: Dondurma satışları ve boğulma vakaları

  • Gerekçeler: Yaz aylarında hem dondurma satışlarında hem de boğulma vakalarında artış görülebilir. Ancak bu durumlar arasında doğrudan bir neden-sonuç ilişkisi yoktur; her iki olay da sıcak hava koşullarının etkisiyle gerçekleşmektedir.

  • Değişkenler: Cep telefonu kullanımı ve zeka seviyesi

  • Gerekçeler: Cep telefonu kullanımının artması ile zeka seviyesi arasında bir korelasyon olabilir, ancak bu durum doğrudan bir neden-sonuç ilişkisi içermez. Kullanım süresi ve içeriği farklı değişkenlerden etkilenebilir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.