9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 106
Sorgulama
Yönerge: Aşağıdaki açıklama ve görselden yararlanarak soruları cevaplayınız.
Soru: Aşağıdaki açıklama ve görselden yararlanarak soruları cevaplayınız.
1. Erdem’in seyahat etmeden önce hava durumunu kontrol etmesinin avantajları neler olabilir?
- Erdem, seyahat sırasında olası olumsuz hava koşullarına karşı önlem alabilir.
- Rotasını daha güvenli güzergahlara yönlendirebilir.
- Trafik aksaklıkları ve yol kapanmaları hakkında önceden bilgi sahibi olabilir.
- Gerekli ekipman ve hazırlıklarını (kar lastiği, zincir vb.) yaparak güvenli bir yolculuk gerçekleştirebilir.
2. Erdem’in, hava durumu tahminlerine bakmayıp sadece deneyimlerine dayanarak hareket etmesi durumunda karşılaşabileceği riskler neler olabilir?
- Beklenmedik hava olayları (kar fırtınası, buzlanma) nedeniyle yolculuk tehlikeye girebilir.
- Trafik kazası riski artabilir.
- Yolda mahsur kalma veya gecikme gibi sorunlarla karşılaşabilir.
- Yeterli hazırlık yapılmadığı için araç arızaları ya da sağlık problemleri yaşanabilir.
3. Erdem’in Meteoroloji Genel Müdürlüğünün genel ağ adresinden aldığı bilgiler öndeyi olarak nitelendirilebilir mi? Açıklayınız.
Evet, çünkü öndeyi (tahmin) gelecekte meydana gelebilecek olaylara yönelik yapılan bilimsel tahminlerdir. Meteoroloji Genel Müdürlüğünün sağladığı veriler, geçmiş hava verilerine dayalı analizler yapılarak oluşturulan öngörülerdir.
4. Günlük yaşamınızda öndeyiden yararlandığınız durumlara örnek veriniz.
- Günlük kıyafet seçimlerimi hava durumu tahminlerine göre yapmak.
- Tatil planı yaparken hava koşullarına göre destinasyon seçmek.
- Trafik yoğunluk haritalarını inceleyerek seyahat saatini belirlemek.
- Tarım ile uğraşanların ekim ve sulama planlamalarını hava durumu tahminlerine göre yapmaları.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.