9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16 Düşünmenin Diğer Zihinsel Etkinliklerden Farkı Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Düşünmenin Diğer Zihinsel Etkinliklerden Farkı

Sayfa 12: Düşünelim Cevapları

1. Görsel size neleri çağrıştırıyor?
Görselde yer alan heykel, derin düşünceyi ve sorgulamayı simgeler. "Düşünen Adam" heykeli, insanın düşünme sürecini temsil eder. İnsanların yaşam, bilgi, evren ve varlık gibi kavramlar üzerinde derinlemesine düşünme eğilimini yansıtır. Heykelin duruşu ve yüz ifadesi, düşünmenin yoğunluğu ve derinliği hakkında bilgi verir.

2. Neler hakkında düşünür, neleri düşünmek istemezsiniz?
İnsanlar genellikle önemli kararlar, gelecek planları, geçmiş deneyimler ve dünya hakkında düşünürler. Felsefi sorular, evrenin sırları gibi soyut konular üzerinde de düşünmek yaygındır. Ancak, acı veren anılar, hayal kırıklıkları ya da korkutucu durumlar düşünmekten kaçınılabilir. Bu tür düşünceler rahatsız edici olabilir ve duygusal olarak zorlayıcıdır.

3. İnsanlar düşünme becerisine sahip olmasaydı ne gibi sonuçlar ortaya çıkardı?
Eğer insanlar düşünme becerisine sahip olmasaydı, bilgi üretemez, sorunları çözüme kavuşturamaz ve ilerleme kaydedemezlerdi. Düşünme, insanın sorunlara çözüm üretme yeteneğini sağlar. Bilimsel gelişmeler, sanat ve felsefe gibi kültürel zenginlikler oluşmazdı. Toplumsal yapıların gelişmesi ve medeniyetin ilerlemesi de mümkün olmazdı.


Sayfa 13: Uygulama Cevapları

1. Yönerge: Aşağıdaki cümlelerdeki düşünme eylemini içeren sözcüklerin altını çizin.

  1. Gözlerimi denizin sonsuz maviliğine diktim ve içsel huzur bulabilmek için derin bir tefekkür içine daldım.
  2. Çocuklar, masal kahramanlarıyla büyülü dünyalara yolculuk yaptıklarını tasavvur ederler.
  3. Geçmişte yaşananlardan tekmil alarak hatalardan ders çıkarmayı sağlar.
  4. İyi ki irdenledim gelip bize de yer ayırmışlar.
  5. Kış ortasında yazın sıcağını ve kuş cıvıltılarını tefekkür etmeyi, insan için istirah bir duygusal terapi olarak görüyorum.
  6. Bu konuyu tam olarak idrak etmek için derinlemesine araştırma yapmalı ve ona farklı perspektiflerden bakmalıyız.
  7. Bu sorunun yanıtını bulmak için daha fazla muhakeme yürütmeli, verileri ve kanıtları dikkatlice incelemeliyiz.

2. Yönerge: Aşağıdaki tanımların karşısına birinci yönergede altını çizdiğiniz sözcüklerden uygun olanı yazınız.

  1. Duyu organlarıyla algılanmış bir şeyi mevcut olmadığı zaman zihinde veya hayalde canlandırma; imgeleme: Tefekkür
  2. Göz önüne getirme, hayal etme, zihinde canlandırma: Tahayyül
  3. Bir işin sonucunu hesaplama: Tasavvur Muhakeme
  4. Hatırlama, hatıra getirme: Tezekkür
  5. Herhangi bir önlem veya çareyi zamanında düşünme: Akıl etmek
  6. Analys: İdrak etmek
  7. Düşünme, fikir yürütme: Muhakeme

3. Yönerge: Türkçede düşünme eylemi içeren başka hangi sözcüklerin bulunduğunu araştırarak bu sözcükleri sınıfta paylaşınız.

Düşünme eylemi içeren sözcükler:

  • Tefekkür
  • Muhakeme
  • Tasavvur
  • İdrak
  • Tezekkür
  • İrdenlemek
  • Fikir

Sayfa 14: Sorgulama Cevapları

1. Bitkilerin farklı zamanlarda çiçek açtığı görülür. Bitkiler ne zaman çiçek açacaklarına nasıl karar verir?
Bitkilerin çiçek açma zamanları, genellikle hava sıcaklığı, ışık süresi ve mevsimsel değişiklikler gibi çevresel koşullara bağlı olarak belirlenir. Bu faktörler, bitkilerin hormonel değişikliklerini tetikleyerek çiçeklenme sürecini başlatır.

2. İnsan cildinde oluşan kesiklerin iyileşmesi zaman alır. Özellikle kâğıt gibi ince cisimlerin oluşturduğu kesikler geç iyileşir. Bu tür kesikler neden daha geç iyileşir?
Kâğıt kesikleri, genellikle yüzeysel ve düzensiz oldukları için daha fazla sinir uyarır ve bu da iyileşme sürecini uzatır. Ayrıca, ince ve yüzeysel kesikler derinin nem kaybetmesine yol açarak iyileşmeyi zorlaştırır.

3. Bir bardaktan diğerine dökülen suyun sıcak mı yoksa soğuk mu olduğunu yalnızca dinleyerek anlamak mümkün müdür? Başka bir deyişle sıcaklığı duygusal olarak duyabilir misiniz?
Evet, suyun dökülme sesinden sıcaklık farkını anlamak mümkündür. Sıcak su, döküldüğünde daha ince ve keskin bir ses çıkarırken, soğuk su daha kalın ve derin bir ses çıkarır.

4. Bu sorular üzerinde düşünürken arkadaşlarınızın gözlerini hareket ettirdiklerini gözlemleyebilirsiniz. İnsanlar düşünürken neden gözleri hareket eder?
İnsanlar düşünürken gözleri genellikle hatırlama ve düşünme sürecinde refleks olarak hareket eder. Gözlerin hareketi, beynin bilgi işlem süreçlerini destekleyen bir tepkidir ve özellikle geçmiş anıları hatırlama esnasında daha belirgin hale gelir.


Sayfa 15: Cevapları

1. Sorulara cevap ararken nasıl bir yol izlediniz?
Sorulara cevap ararken öncelikle sorunun anlamını net bir şekilde kavradım. Ardından, geçmiş bilgi birikimimi ve mantık yürütme becerilerimi kullanarak çözümler üretmeye çalıştım. Gözlem yapma ve düşünme sürecini bir araya getirerek, her soruya uygun bir yanıt bulmaya odaklandım.

2. Bu tür sorulara cevap vermek için neler (gözlem, deney, araştırma vb.) gereklidir?
Bu tür sorulara cevap vermek için öncelikle gözlem ve deneyim gereklidir. Ayrıca, bazı durumlarda araştırma yaparak daha fazla bilgi edinmek de faydalıdır. Örneğin, suyun sıcaklık farkını anlamak için deney yapabilir veya bitkilerin çiçek açma zamanlarını öğrenmek için bilimsel makalelere başvurabiliriz.

3. Soruları düşünmeden cevaplayabilir miydiniz? Açıklayınız.
Hayır, soruları düşünmeden cevaplamak mümkün olmazdı. Çünkü her soru belirli bir bilgi ve düşünme süreci gerektiriyor. Mantık yürütme, gözlem yapma ve önceden edinilmiş bilgilerin kullanımı gibi düşünme süreçleri, doğru cevaplara ulaşmak için zorunludur.

4. Sahip olduğunuz bilgileri kullanmadan bu soruları çözebilir miydiniz? Açıklayınız.
Sahip olduğum bilgileri kullanmadan bu soruları çözmek zor olurdu. Bu sorulara yanıt verebilmek için mevcut bilgi birikimi ve önceki deneyimlerimden yararlanmam gerekiyordu. Sorular, genellikle geçmiş bilgilerin ve gözlemlerin yorumlanmasına dayanır, bu yüzden bilgilerin kullanımı kaçınılmazdır.


Sayfa 16: Sorgulama Cevapları

Düşünme Eğitimi ve İyi Hayat Kavramı

1. Bir insan düşünürken nelerden yararlanır?
Bir insan düşünürken öncelikle bilgi ve deneyimlerinden yararlanır. Geçmişte edindiği bilgiler, çevresinden öğrendikleri, gözlemleri ve deneyimleri düşünme sürecini şekillendirir. Ayrıca, akıl yürütme ve analiz yeteneği de düşünme eyleminde önemli rol oynar. İnsanlar, yeni bilgiler üretmek ya da mevcut sorunları çözmek için geçmiş tecrübelerinden faydalanır ve bu süreçte karşılaştırmalar yaparak sonuçlara ulaşırlar.

2. Düşünmeyi kolaylaştıran unsurlar nelerdir?
Düşünmeyi kolaylaştıran unsurlar arasında deneyim, gözlem ve araştırma önemli yer tutar. Aynı zamanda sosyal bilimler (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) ve sanat, insanın düşünce sistemini zenginleştirir. Bunların yanında bireylerin sahip olduğu özgüven ve merak duygusu da düşünme sürecini olumlu yönde etkiler.

3. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmanın sakıncaları neler olabilir? Görüşlerinizi gerekçelendirerek açıklayınız.
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak, yanlış bilgi yayılmasına ve ön yargılı kararlar alınmasına neden olabilir. Yeterli bilgiye sahip olmadan bir konuda görüş bildirmek, eksik veya hatalı sonuçlara ulaşılmasına yol açar ve bu da kişilerin kendi hayatlarında ya da toplumsal meselelerde olumsuz sonuçlar doğurabilir. Ayrıca, bilinçsiz fikir yürütme, yanlış yönlendirilmelere ve anlamsız tartışmalara sebebiyet verebilir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum