9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 127 Etkinlik Bir Problem mi Var? Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Etkinlik Özeti: Bir Problem mi Var?

Bu etkinlikte öğrenciler, günlük hayatta karşılaştıkları durumları problem ve problem olmayan olarak ayırt etmeyi öğrenirler. Öğrencilerden belirli durumları inceleyerek, hangilerinin problem olduğunu belirlemeleri ve bu problemlerin ortak özelliklerini listelemeleri istenir. Grup çalışmalarıyla problemleri ve çözümlerini tartışarak farkındalık kazanmaları hedeflenir.


Sorular ve Cevaplar

1. Problem olan ve olmayan durumlar arasındaki farkı anlamanın önemi nedir?

Cevap: Problem olan durumlar, çözüm gerektiren ve kişinin hedeflerine ulaşmasını engelleyen olaylardır. Problem olmayan durumlar ise bireyin yaşamını doğrudan etkilemeyen veya çözüm gerektirmeyen olaylardır. Bu farkı anlamak, kişinin zamanını verimli kullanmasını, gereksiz kaygılardan uzak durmasını ve gerçek sorunlara odaklanmasını sağlar.


2. Etkinlikte verilen durumlar problem midir, değil midir? Neden?

  • Arkadaşlarınızla dışarıdayken telefonunuzun şarjı bitiyor.Problem değil. (Alternatif çözümler bulunabilir, örneğin taşınabilir şarj cihazı kullanmak.)
  • Saç kesiminiz çok kötü olmuş.Problem değil. (Zamanla düzeltilebilir, geçici bir durumdur.)
  • Haftaya matematik sınavınız var ve henüz çalışmaya başlamadınız.Problem. (Akademik başarı için çalışma gereklidir.)
  • En sevdiğiniz müzik grubu müziği bırakıyor.Problem değil. (Kişisel ilgi alanları etkilenebilir ancak yaşamı doğrudan etkilemez.)
  • Dışarıda kar yağıyor ve şemsiyeniz yok.Problem. (Sağlık açısından olumsuz etki oluşturabilir, çözüm gerektirir.)
  • Aileniz arkadaşlarınızla sinemaya gitmenize izin vermiyor.Problem. (Bireyin sosyal yaşamını etkileyebilir.)
  • Sevmediğiniz bir dersten proje ödevi alıyorsunuz.Problem. (Öğrencinin akademik yükü artabilir, çözüm gerektirebilir.)

3. Günlük yaşamda problem olan ve olmayan bir durum belirleyip nasıl ayırt edilir?

Örneğin;

  • Problem: Okula yetişmek için sabah erken kalkmak gerekiyor ancak alarmınız bozulmuş. (Çözüm gerektirir, çünkü okula geç kalmak akademik başarınızı etkileyebilir.)
  • Problem değil: Hava bugün kapalı ve yağmur yağacak. (Şemsiye alarak veya kıyafet seçimiyle duruma uyum sağlanabilir.)

4. Problemleri fırsata çevirmek neden önemlidir?

Cevap: Problemleri fırsata çevirmek, kişinin olaylara çözüm odaklı yaklaşmasını, yenilikçi düşünmesini ve zorlukları avantaja dönüştürmesini sağlar. Örneğin, COVID-19 sürecinde restoranlar kapanma tehlikesiyle karşı karşıya kalmışken, bazıları paket servis sistemine geçerek müşteri kitlesini genişletmiş ve büyümüştür.


Sonuç: Bu etkinlik, öğrencilerin günlük yaşamda karşılaştıkları durumları analiz etmelerine ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.