9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 134 Uygulama Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Cevapları - Sayfa 134

Uygulama

Soru: Aşağıdaki adımları takip ederek uygulamayı gerçekleştiriniz.

1. Aşama: Aşağıdaki problemlerden birini seçiniz ve problemi çözmeye yönelik bir algoritma yazınız.

  • Çay demleme
  • Duvar boyama
  • Bisiklet lastiği değiştirme
  • Duvara raf montajı
  • Yoğurt mayalama
  • Marketten makarna alma
  • Çamaşırları makinede yıkama
  • Kakaolu kek yapma

Cevap: Algoritma: Çay Demleme

  1. Çaydanlığın alt kısmına yeterli miktarda su koy ve kaynamaya bırak.
  2. Çaydanlığın üst kısmına 2-3 yemek kaşığı çay ekle.
  3. Alt çaydanlıktaki su kaynadığında birazını üst çaydanlığa dök ve çayı ıslat.
  4. Alt çaydanlığa tekrar su ekle.
  5. Çaydanlığın alt kısmını tekrar ocağa koy ve kısık ateşte kaynamaya bırak.
  6. Üst çaydanlıkta çayın demlenmesini 10-15 dakika bekle.
  7. Çayı bardaklara dökerek sıcak su ile karıştır ve servis et.

2. Aşama: Hazırladığınız algoritmayı bir arkadaşınızla paylaşarak algoritma basamaklarını birlikte kontrol ediniz ve algoritmada yanlışlar varsa düzeltiniz. Problemin çözümünde algoritmanın etkisini değerlendiriniz.

Cevap: Hazırlanan algoritmayı bir arkadaşla kontrol ettik ve adımların eksiksiz olduğu görüldü. Algoritma, çay demleme sürecini düzenli ve sistematik bir şekilde gerçekleştirmeye yardımcı oldu. Yanlış bir adım bulunmadı ve algoritmanın kullanımı sayesinde işlem süreci verimli ve kolay bir hale getirildi.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.