9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 137 Etkinlik Kılçık Diyagramı ile Problem Çözüyorum Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Cevapları - Sayfa 137

Etkinlik: Kılçık Diyagramı ile Problem Çözüyorum

Etkinlik Adı: Kılçık Diyagramı ile Problem Çözüyorum
Amaç: Çözüm önerileri belirleme sürecini kavrayabilme.
Gereçler: Renkli kalemler
Süre: 20 dakika


Sorular ve Cevaplar

Soru 1: "Melis matematik dersinde istediği puanı alamıyor." Problemine kılçık diyagramını kullanarak nasıl çözüm önerileri geliştirilir?

Cevap: Kılçık diyagramı, problemin kök nedenlerini belirlemek ve analiz etmek için kullanılır. Melis’in matematikte düşük puan alma problemini çözmek için şu adımlar izlenir:

Ana nedenleri belirleme:

  • Çalışma alışkanlıkları
  • Dikkat eksikliği
  • Sınav kaygısı
  • Konu eksikliği
  • Öğretim yöntemi

Alt nedenleri belirleme:

  • Çalışma alışkanlıkları: Zaman yönetimi, konu tekrarı eksikliği
  • Dikkat eksikliği: Telefon kullanımı, ders çalışma ortamı
  • Sınav kaygısı: Motivasyon eksikliği, stres yönetimi

Çözüm önerileri geliştirme:

  • Etkili bir çalışma programı oluşturma
  • Dikkat eksikliği için odaklanma teknikleri uygulama
  • Sınav kaygısını azaltacak rahatlama egzersizleri yapma

Soru 2: Kılçık diyagramına yazdığınız nedenlerin en önemlilerini nasıl belirler ve değerlendirirsiniz?

Cevap: Kılçık diyagramındaki nedenleri değerlendirmek için grup içinde oylama yapılır. En fazla oy alan beş neden belirlenir ve bunlar daire içine alınır. En önemli nedenler genellikle şu şekilde sıralanabilir:

  1. Konu eksikliği
  2. Zaman yönetimi problemi
  3. Dikkat eksikliği
  4. Sınav stresi
  5. Eksik motivasyon

Bu nedenler üzerinde yoğunlaşılarak çözüm önerileri daha sağlıklı bir şekilde geliştirilir.


Soru 3: Ana nedenler ile alt nedenler arasındaki ilişki nasıl değerlendirilir?

Cevap: Ana nedenler alt nedenlerle ilişkilendirilerek problemin kök sebepleri ortaya konur. Örneğin, "çalışma alışkanlıkları" ana neden olarak belirlenirse, bunun altında "plansız çalışma" ve "verimsiz teknikler" gibi alt nedenler bulunur. Bu ilişki doğru kurulduğunda etkili ve kalıcı çözümler üretilebilir.


Soru 4: Kılçık diyagramının problemin çözümüne etkisi nedir?

Cevap: Kılçık diyagramı, problemin neden-sonuç ilişkisini net bir şekilde ortaya koyarak sorunun kök nedenlerini belirlemeye yardımcı olur. Bu yöntem sayesinde çözüm önerileri daha sistematik bir şekilde geliştirilebilir ve sorunun çözümüne odaklanma sağlanır. Melis’in problemi gibi akademik başarı sorunlarında kılçık diyagramı kullanılarak doğru müdahale stratejileri oluşturulabilir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.