9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları Meb Yayınları
Yayınlanma:
9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 140 Etkinlik Şapkam Değişti, Görüşüm Değişti Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.
Etkinlik Özeti: Altı Şapkalı Düşünme Yöntemi ile Problem Çözme
Bu etkinlikte, toplu taşıma araçlarının yoğun saatlerde aşırı kalabalık olması sorunu, Altı Şapkalı Düşünme Yöntemi kullanılarak ele alınmaktadır. Katılımcılar, farklı renklerdeki kâğıtlarla temsil edilen altı şapkayı kullanarak problemi farklı bakış açılarıyla değerlendirir ve çözüm önerileri geliştirir.
Etkinlik Adımları:
- Grup Oluşturma: Katılımcılar öğretmen rehberliğinde altı gruba ayrılır.
- Problemi Anlama: Toplu taşıma sorununa dair mevcut durum incelenir.
- Şapka Seçimi: Her grup bir şapka rengi (beyaz, kırmızı, siyah, sarı, yeşil, mavi) seçerek farklı açılardan çözüm önerileri geliştirir.
- Fikir Paylaşımı: Her grup, şapkasının perspektifine uygun çözüm önerilerini sunar.
- Şapka Değişimi: Gruplar şapka değiştirerek farklı bakış açılarıyla problemi yeniden değerlendirir.
- Sonuç Değerlendirme: Tüm çözüm önerileri tartışılarak en uygun ve sürdürülebilir çözümler belirlenir.
Altı Şapkalı Düşünme Yönteminin Katkısı:
- Beyaz Şapka: Tarafsız ve veri odaklı analiz yapılır.
- Kırmızı Şapka: Yolcuların duygusal tepkileri ve yaşadığı stres değerlendirilir.
- Siyah Şapka: Problemin riskleri ve olumsuz yönleri ele alınır.
- Sarı Şapka: Fırsatlar ve olumlu yönler üzerinde durulur.
- Yeşil Şapka: Yaratıcı ve inovatif çözümler üretilir.
- Mavi Şapka: Süreç planlanır ve önerilerin uygulanabilirliği değerlendirilir.
Sonuç: Bu etkinlik, katılımcıların problemi çok yönlü düşünerek analiz etmesine, farklı bakış açılarıyla kapsamlı ve etkili çözümler üretmesine olanak tanır. Altı şapkalı düşünme yöntemi, yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirerek daha sağlıklı ve sürdürülebilir sonuçlara ulaşmayı sağlar.
SORU & CEVAP
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.