9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 142
Etkinlik Adı: Taşlar Yerine Oturuyor
Amaç: Bir probleme köşe taşı tekniğiyle çözüm geliştirebilme.
Gereçler: Kalem, kâğıt
Süre: 20 dakika
Etkinlik Özeti:
Bu etkinlikte, öğrenciler belirlenen bir problem üzerinde çalışarak köşe taşı tekniği kullanarak çözüm önerileri geliştirir. Seçilen problem üzerinde farklı bakış açılarıyla değerlendirme yapılır ve karar verme süreçleri tartışılır.
Adımlar:
- Grup Oluşturma: Katılımcılar öğretmen rehberliğinde gruplara ayrılır.
- Problem Seçimi: Aşağıdaki problemlerden biri seçilir:
- Eğitimde bilişim teknolojilerini kullanmak gerekli midir?
- Sosyal medya çocuklar için zararlı mıdır?
- Hayvanların sirklerde kullanımı yasaklanmalı mıdır?
- Köşe Taşı Tekniği Kullanımı: Seçilen problem için köşe taşı tekniği uygulanarak çözüm önerileri geliştirilir.
- Sonuç Paylaşımı: Gruplar, ulaştıkları çözüm önerilerini arkadaşlarıyla paylaşır.
- Tartışma: Çözüm önerilerinin etkinliği değerlendirilir.
Soru: Köşe taşı tekniğinin problemin çözümüne sağladığı katkıyı tartışınız.
Cevap: Köşe taşı tekniği, problemi çözümlemek için temel unsurları belirleyerek, sorunun kökenine inmemizi sağlar. Bu teknik, karar verme sürecinde öncelikli faktörleri belirleyerek, adım adım çözüm geliştirme olanağı sunar. Aşağıdaki katkıları sağlar:
- Problemi parçalara ayırarak daha iyi analiz etmeyi sağlar.
- Her köşe taşı, sorunun farklı bir boyutunu ele alarak kapsamlı bir çözüm sunar.
- Karar verme sürecini daha sistematik ve düzenli bir hale getirir.
- Çözüm seçeneklerinin önceliklendirilmesine yardımcı olur.
- Tartışma ortamı oluşturarak iş birliği ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.
Sonuç: Bu etkinlik, öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmesine, farklı bakış açıları kazanmasına ve etkili kararlar almasına yardımcı olur.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.