9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 17-18-19 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 17-18-19 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 17-18-19 İnsan Zihninin Farklı Yetileri Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

İnsan Zihninin Farklı Yetileri (Duyum, Algı, Hafıza ve İmgelem)

Sayfa 17 Sorgulama Cevapları

Soru 1: Algıyı etkileyen faktörler nelerdir?

  • Geçmiş yaşantılar: Kişinin önceki deneyimleri algıyı etkiler.
  • Kültürel ve toplumsal çevre: Yaşanılan kültür ve çevre algı üzerinde belirleyicidir.
  • Dikkat düzeyi: Yoğun dikkat, algıyı netleştirir.
  • Fiziksel ve duygusal durum: Ruh hali ve fiziksel durum algıyı etkiler.
  • Duyusal uyarıcılar: Uyarıcıların yoğunluğu ve şiddeti algı sürecini şekillendirir.

Soru 2: Duyularımızın işlevi nedir ve algılama sürecinde nasıl bir rol oynar?

Cevap: Duyularımız, çevremizdeki bilgileri toplayıp beyne ileterek algının oluşmasını sağlar. Bu süreçte, beynimiz duyulardan gelen verileri anlamlandırır.


Soru 3: Algı sadece duyulara mı bağlıdır?

Cevap: Hayır, algı sadece duyulara bağlı değildir. Zihinsel süreçler, geçmiş tecrübeler ve dikkat gibi unsurlar da algıyı etkiler.


Sayfa 18 Sorgulama Cevapları

Soru 1: Düşünme ile hafıza arasında nasıl bir ilişki vardır?

Cevap: Düşünme, hafızadaki bilgilere dayanarak gerçekleşir. Hafıza, geçmiş deneyim ve bilgileri saklayarak düşünme sürecine katkıda bulunur. Bu nedenle, hafıza olmadan sağlıklı bir düşünme süreci mümkün olmaz.


Soru 2: Hafıza olmasaydı insan hayatında neler değişirdi? Tartışınız.

Cevap: Hafıza olmasaydı, insanlar geçmişten ders çıkaramaz, kararlar veremez ve öğrenilen bilgileri saklayamazdı. Ayrıca, bireyler kimliklerini oluşturamaz ve yaşamlarını planlayamazlardı. Toplumsal gelişmeler de duraksardı, çünkü bilgi birikimi ve aktarımı mümkün olmazdı.


Sayfa 19 Sorgulama Cevapları

Soru 1: Bilmediğiniz şeylerin imgesini oluşturabilmeniz mümkün müdür? Açıklayınız.

Cevap: Hayır, bilmediğimiz şeylerin imgesini oluşturmak zordur. Çünkü imgeler, geçmişte algıladığımız veya deneyimlediğimiz şeylerden kaynaklanır. Yeni bir şeyin imgesini oluşturmak için önceden bir bilgi veya algıya sahip olmak gerekir.


Soru 2: İmgelerin düşünme için önemi açıklayınız.

Cevap: İmgeler, düşünme sürecinde soyut fikirleri somutlaştırmaya yardımcı olur. Problemleri çözme, karar alma ve yaratıcılık gibi süreçlerde imgeler önemli bir rol oynar, çünkü düşünmeyi kolaylaştırır ve hızlandırır.


Soru 3: Düşünmenin duyum, algı, hafıza ve imgelemden farkı nedir? Tartışınız.

Cevap: Düşünme, duyum, algı, hafıza ve imgelemi bir araya getirerek daha yüksek bir zihinsel işlem gerçekleştirir. Duyum ve algı, dış dünyadan bilgi alırken, hafıza bu bilgileri saklar. İmgelem ise bu bilgilerin zihinde canlandırılmasını sağlar. Düşünme, bu unsurları kullanarak yeni bilgilere ulaşmayı hedefler.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.