9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 36-37-38 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 36-37-38 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 36-37-38 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları

1- Duyum ve algının düşünme sürecine etkisini örneklendirerek açıklayınız. Duyular, çevremizden gelen bilgileri toplar ve beynimize iletir. Algı ise bu bilgilerin anlamlandırılmasını sağlar. Örneğin, bir çiçeği gördüğümüzde renk ve kokusunu duyularımızla algılar, ardından bu çiçeğin ne olduğunu düşünerek anılarımız ve bilgimizle birleştiririz.

2- Kişisel özgürlüğü korumak için öz etkili olmak neden çok önemlidir? Örneklerle açıklayınız. Öz etkili olmak, bireyin hayatında sorumluluk alması ve kendi kararlarını yönetebilmesidir. Bu, kişisel özgürlüğü korumanın temelidir. Örneğin, bir öğrenci sınavlara düzenli çalışarak özgürce zamanını yönetebilir ve başarı elde eder.

3- Pratik düşünmenin teorik düşünmeden farkını açıklayarak hem teorik hem de pratik düşünmenin gerekli olduğu bir duruma örnek veriniz. Teorik düşünme soyut kavramlarla ilgilenirken, pratik düşünme gerçek dünya problemlerine çözüm üretir. Örneğin, bir mühendis bir köprü tasarlarken teorik hesaplamalar yapar (teorik düşünme), ardından bu tasarımı inşa edebilmek için uygun malzemeleri seçer (pratik düşünme).

4- Bilim, sanat, iş, teknoloji gibi farklı alanlarda yaratıcı düşünmeye üç örnek veriniz.

  1. Bilimde, yeni bir hastalığın tedavisini bulmak için yapılan araştırmalar.
  2. Sanatta, bir ressamın yeni bir tarzda resim yapması.
  3. Teknolojide, bir mühendisin yenilikçi bir yazılım geliştirmesi.

5- Eleştirel düşünmeyi kullanırken ön yargılardan, beklentilerden, klişelerden ve kişisel tutumlardan kaçınmak neden önemlidir? Açıklayınız. Eleştirel düşünme, objektif ve tarafsız bir değerlendirme yapmayı gerektirir. Ön yargılar ve kişisel tutumlar, olayları taraflı bir şekilde yorumlamamıza neden olabilir, bu da yanlış sonuçlara yol açar.

6- Kavram imgeden ayrılan temel fark nedir? Kavram, bir objenin genel özelliklerini ve anlamını zihinde temsil ederken, imge daha somut ve görsel bir algıdır. Örneğin, "kedi" kavramı tüm kedileri ifade ederken, bir kedinin zihinde canlandırılması imgedir.

7- Kavram imgesiz olabilir mi? Açıklayınız. Evet, kavram imgesiz olabilir. Çünkü bazı soyut kavramlar, örneğin adalet veya özgürlük, zihinde bir imge oluşturmaz ama anlamları çok net olabilir.

8. Aşağıdakilerden hangisi yargılama/hüküm vermenin tanımıdır?
A) Birçok faktörü dikkate alarak gerçekleştirilen karar verme edimi.

9. Aşağıdakilerden hangisi öz etkili kişiden beklenen bir davranıştır?
A) Notunu yükseltmek için proje ödevini bir fırsat olarak görmesi.

10. Buna göre aşağıdaki yargılardan hangisi düşünme için doğru değildir?
D) Eleştirel ve yaratıcı düşünme, kişisel gelişim ve toplumsal ilerleme için esastır.

11. Berke'nin kullandığı düşünme edimi aşağıdakilerden hangisidir?
B) Pratik.

12. Tepkisel bir insan için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
B) Olaylar meydana geldikten sonra harekete geçer.

13. Bu parçada geçen aşağıdaki yargılardan hangisi doğrudur?
C) Matematik sorusu çözerken düşünme gereklidir.

14. Soru - Kavram Eşleştirmeleri:

  • Problemleri, durumları ve düşünceleri zihinde oluşturma: b) Kavrama
  • Olaylara meydan geldikten sonra tepki verme eğilimi: e) Tepkisellik
  • Bilginin derinlemesine kavranarak içselleştirilmesi: c) Anlama
  • Sorun ya da fırsatları öngörme ve bunlara hazırlıklı olma becerisi: d) Öz Etkililik
  • Duyu organlarına gelen uyarıların beyne ulaşması: g) Duyum
  • Bir konu veya durumu değerlendirme ve onunla ilgili karar alma süreci: ç) Yargılama/Hüküm Verme
  • Karşılaşılan zorlukları anlama, analiz etme ve ortadan kaldırmaya yönelik öneriler geliştirme süreci: h) Problem Çözme
  • Bir varlığın zihinde canlandırılması: f) İmgelem
  • Zihnin bir konu veya sorun üzerinde yoğunlaşarak idrak etme, mana verme, değerlendirme ve sonuç çıkarma işlemi: a) Düşünme

15. Soru (Doğru çıkışa ulaşmak):

  1. (D) Düşünme, insan zihninin temel yetilerinden olan bilişsel yetinin ürünüdür.
  2. (D) İmgeleme yanı hayal kurma, bazı durumlarda düşünmenin yerini tutabilir.
  3. (Y) Pratik düşünme aracılığıyla günlük yaşamda işe koşulmayan teorik bilgiler, insanlar için bir değer taşımaz.

Sonuç: 2. Çıkış

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.