9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 47-48-49 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 47-48-49 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 47-48-49 Kavramlar Arası İlişkiler Cevapların yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Kavramlar Arası İlişkiler

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 47

Sorgulama

Soru: Aşağıdaki görselleri inceleyerek ilişkili olduğunu düşündüğünüz iki görseli eşleştiriniz. Bu eşleştirmenizin gerekçesini açıklayarak görsellerin başka hangi ölçütlere göre eşleştirilebileceğini tartışınız.

Cevap: Görsellerde tavuk, inek ve çimen yer almaktadır. İnek ve çimen birbirleriyle ilişkilendirilebilir, çünkü inekler çimen ile beslenir. Bu ilişki, ineklerin besin kaynağı olan çimen ile aralarındaki ekosistem bağına dayanır. Diğer bir ölçüt olarak, tavuk ve inek "çiftlik hayvanları" olarak da eşleştirilebilir, çünkü her ikisi de tarım ve hayvancılıkta beslenen hayvanlardır. Ayrıca "besin üretimi" ölçütüne göre de eşleştirilebilir; tavuk yumurta, inek ise süt sağlar.


9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 48

Uygulama

Soru: Aşağıdaki metinde yer alan kavramları tespit ediniz.

Cevap: Metindeki kavramlar şunlardır:

  1. Edebî Metinler
  2. Kahramanlar
    • Erkek kahramanlar: Uruz Bey, Deli Dumrul, Bamsı Beyrek, Tembel Mustafa
    • Kadın kahramanlar: Banu Çiçek, Burla Hatun, Sedef Bacı, Küllü Fatma
    • Fantastik varlıklar: Gulyabani, Zümrüdüanka, Tepegöz
    • Günlük yaşam kahramanları: Keloğlan, Nasreddin Hoca
  3. Destanlar: Dede Korkut Hikâyeleri, Alp Er Tunga
  4. Masallar

Soru: Tespit ettiğiniz kavramlardan birbiriyle ilişkili olanları sınıflandırınız. Yaptığınız bu sınıflandırmayı en genel kavramdan başlayarak ağaç şeması şeklinde düzenleyiniz.

Cevap:

Ağaç Şeması:

  1. Edebî Metinler
    • Kahramanlar
      • Erkek Kahramanlar: Uruz Bey, Deli Dumrul, Bamsı Beyrek, Tembel Mustafa
      • Kadın Kahramanlar: Banu Çiçek, Burla Hatun, Sedef Bacı, Küllü Fatma
      • Fantastik Varlıklar: Gulyabani, Zümrüdüanka, Tepegöz
      • Günlük Yaşam Kahramanları: Keloğlan, Nasreddin Hoca
    • Türler
      • Destanlar: Dede Korkut Hikâyeleri, Alp Er Tunga
      • Masallar

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 49

Sorgulama

Soru: Sanal bir müze tasarladığınızı düşününüz. Müzenin giriş kısmı için farklı sanat dallarının olduğu bölümleri gösteren bir pano hazırlayacaksınız. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Soru: Bu panoya neler yazılabilir?

Cevap: Panoya şu sanat dalları yazılabilir: Resim, Heykel, Müzik, Tiyatro, Sinema, Dans, Mimarlık, Edebiyat. Bu sanat dalları müzenin bölümlerini tanımlamak ve ziyaretçilere rehberlik etmek amacıyla kullanılabilir.

Soru: Hazırlanan pano bir sınıflandırma mı yoksa bölme örneği midir? Açıklayınız.

Cevap: Panoya yazılan sanat dalları bir sınıflandırma örneğidir. Sanat dalları, genel sanat kavramı altında alt başlıklara ayrılarak sunulmuştur. Her biri sanatın bir alt kategorisini temsil etmektedir.

Soru: Resim kategorisindeki sanat akımlarına ait bölümleri gösteren panoya neler yazılabilir?

Cevap: Resim kategorisine ait sanat akımları şunlardır: Empresyonizm, Ekspresyonizm, Kübizm, Sürrealizm, Barok, Rönesans, Romantizm, Realizm. Bu sanat akımları, resim sanatının tarihsel gelişiminde farklı yaklaşımlar sunan akımları temsil eder.

Soru: Resim kategorisindeki akımlara ilişkin hazırladığınız pano bir sınıflandırma mı yoksa bölme örneği midir? Açıklayınız.

Cevap: Resim kategorisindeki akımları içeren pano, bir sınıflandırma örneğidir. Sanat akımları, resim sanatı başlığı altında bir bütün olarak ele alınmış ve her bir akım bu başlık altında sınıflandırılmıştır.

Soru: Müzeyi tasarlarken sınıflandırma ve bölme işlemi yapmanın size sağladığı avantajlar nelerdir? Tartışınız.

Cevap: Sınıflandırma ve bölme işlemleri, müzenin düzenini sağlamak açısından büyük avantajlar sunar. Ziyaretçilerin müzede sergilenen eserleri anlamaları ve doğru bir şekilde kategorize etmeleri kolaylaşır. Ayrıca, her bir sanat dalı veya akımına ait bölümler belirgin hâle getirilir, böylece ziyaretçiler istedikleri bölümlere yönlendirilebilir ve müze daha organize bir görünüm kazanır.

Etkinlik: Kavramları Düzenliyorum

Amaç: Farklı disiplinlerden seçilen kavramların sınıflandırılması ve bölünmesinin günlük yaşama etkilerini anlayabilme.

Soru: Kavramların sınıflandırılması veya bölünmesinin günlük yaşama etkilerine örnekler veriniz.

Cevap: Kavramların sınıflandırılması ve bölünmesi, günlük yaşamdaki organizasyonu kolaylaştırır. Örneğin:

  • Sağlık: Fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlık olarak sınıflandırılabilir. Bu sınıflandırma, sağlığın farklı alanlarına yönelik daha hedefli tedaviler sunulmasını sağlar.
  • Spor: Bireysel sporlar (tenis, yüzme) ve takım sporları (futbol, basketbol) olarak ayrılabilir. Bu ayrım, insanların hangi spor dalını seçeceklerine karar vermelerine yardımcı olur.
  • Sanat: Sanat dalları resim, müzik, edebiyat, tiyatro olarak sınıflandırılabilir. Bu sınıflandırma, insanların ilgilerini yönlendirmelerine yardımcı olur.

Sonuç olarak, sınıflandırma ve bölme işlemleri, bireylerin günlük hayatta karşılaştıkları konuları daha iyi organize etmelerine, planlamalarına ve anlamlandırmalarına yardımcı olur.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.