9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları Meb Yayınları
Uygulama
Yönerge: Aşağıdaki tabloyu inceleyerek soruları cevaplayınız.
Bir rehber öğretmen, öğrencilerinin okul dışında nasıl vakit geçirdiğini öğrenmek için anket düzenlemiş ve öğrencilerinden tablodaki yanıtları almıştır.
1. Verilerden hareketle ulaşmış olduğunuz malumatlar nelerdir?
- Ali, futbol ve kitap okumaktan hoşlanıyor, arkadaşlarıyla genellikle sohbet ederek zaman geçiriyor.
- Ayşe, voleybol ve yüzmeden hoşlanıyor, arkadaşlarıyla film izleyerek vakit geçiriyor ve hobilerine haftada 8-10 saat ayırıyor.
- Cemal, futbol ve TV izlemekten hoşlanıyor, arkadaşlarıyla oyun oynuyor ve hobilerine haftada 4-6 saat ayırıyor.
- Damla, koşu ve resim yapmaktan hoşlanıyor, arkadaşlarıyla sohbet ediyor ve hobilerine 6-8 saat ayırıyor.
- Akın, basketbol ve bisiklet sürmekten hoşlanıyor, müzik dinliyor ve arkadaşlarıyla oyun oynuyor.
2. Ulaştığınız malumatlardan ne gibi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?
- Öğrencilerin en çok tercih ettiği spor dalları futbol ve voleyboldur.
- Hobilerine en fazla zamanı Ayşe (8-10 saat), en az zamanı ise Ali (2-4 saat) ayırmaktadır.
- Öğrenciler boş zamanlarını genellikle film izlemek veya oyun oynamak gibi sosyal etkinliklerle değerlendirmektedir.
- Dijital eğlence, öğrenciler arasında oldukça popülerdir; Cemal ve Ayşe, TV izleyerek ve film izleyerek vakit geçirmeyi tercih etmektedir.
3. Tablodaki veri ve malumatları, verileri görselleştirme tekniklerinden birini kullanarak düzenleyiniz.
- Öğrencilerin hobilerine ayırdıkları süreleri bir çubuk grafik ile gösterebiliriz.
- Hangi sporları tercih ettiklerini bir pasta grafiği kullanarak sunabiliriz.
- Arkadaşlarıyla en çok hangi etkinlikleri yaptıklarını bir sütun grafiği ile gösterebiliriz.
Aşağıdaki tablo, öğrencilerin hobilerine ayırdıkları süreleri, en çok tercih ettikleri aktiviteleri ve arkadaşlarıyla nasıl vakit geçirdiklerini göstermektedir:
Öğrenci | Hobilerine Ayırdığı Süre | En Çok Tercih Ettiği Spor | Arkadaşlarıyla Vakit Geçirme Şekli |
---|---|---|---|
Ali | 2-4 saat | Futbol | Gezerek |
Ayşe | 10+ saat | Bisiklet | Oyun oynayarak |
Cemal | 2-4 saat | Basketbol | Film izleyerek |
Damla | 6-8 saat | Koşu | Gezerek |
Akın | 2-4 saat | Yüzme | Oyun oynamak |
Bu tablo, öğrencilerin hobilerine ne kadar zaman ayırdıklarını, en sevdikleri sporları ve arkadaşlarıyla vakit geçirme tercihlerine dair genel bir bakış sunmaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.