9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 94 Uygulama Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Uygulama

Yönerge: Aşağıdaki tabloyu inceleyerek soruları cevaplayınız.

Bir rehber öğretmen, öğrencilerinin okul dışında nasıl vakit geçirdiğini öğrenmek için anket düzenlemiş ve öğrencilerinden tablodaki yanıtları almıştır.

1. Verilerden hareketle ulaşmış olduğunuz malumatlar nelerdir?

  • Ali, futbol ve kitap okumaktan hoşlanıyor, arkadaşlarıyla genellikle sohbet ederek zaman geçiriyor.
  • Ayşe, voleybol ve yüzmeden hoşlanıyor, arkadaşlarıyla film izleyerek vakit geçiriyor ve hobilerine haftada 8-10 saat ayırıyor.
  • Cemal, futbol ve TV izlemekten hoşlanıyor, arkadaşlarıyla oyun oynuyor ve hobilerine haftada 4-6 saat ayırıyor.
  • Damla, koşu ve resim yapmaktan hoşlanıyor, arkadaşlarıyla sohbet ediyor ve hobilerine 6-8 saat ayırıyor.
  • Akın, basketbol ve bisiklet sürmekten hoşlanıyor, müzik dinliyor ve arkadaşlarıyla oyun oynuyor.

2. Ulaştığınız malumatlardan ne gibi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?

  • Öğrencilerin en çok tercih ettiği spor dalları futbol ve voleyboldur.
  • Hobilerine en fazla zamanı Ayşe (8-10 saat), en az zamanı ise Ali (2-4 saat) ayırmaktadır.
  • Öğrenciler boş zamanlarını genellikle film izlemek veya oyun oynamak gibi sosyal etkinliklerle değerlendirmektedir.
  • Dijital eğlence, öğrenciler arasında oldukça popülerdir; Cemal ve Ayşe, TV izleyerek ve film izleyerek vakit geçirmeyi tercih etmektedir.

3. Tablodaki veri ve malumatları, verileri görselleştirme tekniklerinden birini kullanarak düzenleyiniz.

  • Öğrencilerin hobilerine ayırdıkları süreleri bir çubuk grafik ile gösterebiliriz.
  • Hangi sporları tercih ettiklerini bir pasta grafiği kullanarak sunabiliriz.
  • Arkadaşlarıyla en çok hangi etkinlikleri yaptıklarını bir sütun grafiği ile gösterebiliriz.

Aşağıdaki tablo, öğrencilerin hobilerine ayırdıkları süreleri, en çok tercih ettikleri aktiviteleri ve arkadaşlarıyla nasıl vakit geçirdiklerini göstermektedir:

Öğrenci Hobilerine Ayırdığı Süre En Çok Tercih Ettiği Spor Arkadaşlarıyla Vakit Geçirme Şekli
Ali 2-4 saat Futbol Gezerek
Ayşe 10+ saat Bisiklet Oyun oynayarak
Cemal 2-4 saat Basketbol Film izleyerek
Damla 6-8 saat Koşu Gezerek
Akın 2-4 saat Yüzme Oyun oynamak

Bu tablo, öğrencilerin hobilerine ne kadar zaman ayırdıklarını, en sevdikleri sporları ve arkadaşlarıyla vakit geçirme tercihlerine dair genel bir bakış sunmaktadır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.