9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 99 Sorgulama Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Sorgulama

1. Yönerge: Tablo 1’i inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız

1. Soru: Tablodaki verilerden hareketle hangi malumatlara ulaşabilirsiniz?

Malumatlar:

  • Üçüncü sınıfta seyahat eden yolcuların %24,08’i, mürettebatın ise %23,95’i hayatta kalmıştır.
  • 151 üçüncü sınıf yolcusu kurtulurken, 476 kişi hayatını kaybetmiştir.
  • Mürettebattan 212 kişi kurtulmuş, 673 kişi kaybolmuştur.

2. Soru: Ulaştığınız malumatları nasıl yorumlarsınız?

Cevap: Tablodaki veriler, üçüncü sınıf yolcular ile mürettebatın hayatta kalma oranlarının birbirine oldukça yakın olduğunu göstermektedir. Her iki grup için de hayatta kalma oranı düşük olup, kaybolan kişi sayısının kurtulanlardan çok daha fazla olduğu dikkat çekmektedir. Bu durum, Titanik faciasının boyutlarını ve kurtarma olanaklarının yetersizliğini ortaya koymaktadır.


2. Yönerge: Tablo 2’yi inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Soru: Tablo 2’deki verilerden hareketle hangi malumatlara ulaşabilirsiniz?

Malumatlar:

  • Üçüncü sınıfta seyahat eden erkeklerin hayatta kalma oranı %16,23, kadınların ise %46,06’dır.
  • Mürettebattaki erkeklerin hayatta kalma oranı %22,27, kadınların ise %86,96’dır.
  • Üçüncü sınıfta seyahat eden erkeklerin büyük çoğunluğu (%83,77) hayatını kaybetmiştir.
  • Kadınların hayatta kalma oranı, özellikle mürettebat içinde, erkeklere göre oldukça yüksektir.

2. Soru: Ulaştığınız malumatları nasıl yorumlarsınız?

Cevap: Tabloda görüldüğü gibi kadınların hayatta kalma oranı erkeklerden çok daha yüksektir. Bu durum, tahliye sırasında “önce kadınlar ve çocuklar” kuralının uygulandığını düşündürmektedir. Üçüncü sınıfta seyahat eden erkek yolcuların kurtulma şansının oldukça düşük olması, sosyal sınıf ve cinsiyet faktörlerinin hayatta kalma şansını önemli ölçüde etkilediğini göstermektedir.


3. Soru: Tablolara ait yorumlarınız arasındaki farklılıkları tespit ederek bu farklılıkların nedenlerini tartışınız.

Cevap: İlk tablo, genel hayatta kalma oranlarına odaklanırken, ikinci tablo cinsiyet bazında ayrıntılı bir analiz sunmaktadır. İlk tabloda üçüncü sınıf yolcular ve mürettebatın toplam hayatta kalma oranları değerlendirilirken, ikinci tablo kadınların erkeklere kıyasla daha yüksek hayatta kalma oranına sahip olduğunu net bir şekilde göstermektedir.

Bu farklılıklar, Titanik’te uygulanan kurtarma stratejilerinin ve dönemin toplumsal kurallarının hayatta kalma oranlarına nasıl yansıdığını ortaya koymaktadır. Özellikle kadın yolcuların hayatta kalma oranının daha yüksek olması, “önce kadınlar ve çocuklar” ilkesinin etkili bir şekilde uygulandığını göstermektedir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.